Gå til innhold

E det tidlig å kutte fra to til en lur når baby er 9 måneder?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel alt? Hvor mye sover din baby på dagtid?

Anonymous poster hash: 0b115...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer nok an på babyen. Min hadde to lurer til han var ca. 15 mnd

Anonymous poster hash: f608a...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mi på snart 9 mnd sover maks 45 min 2 ganger daglig... men sover heile natten gjennom :-)

synes ikke hun sover for mye på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 11 mnd sover enda to ganger om dagen, ca 45 min pr gang. Så syns 1 gang om dagen er lite, men det kan jo være det passer for ditt barn :)

Anonymous poster hash: 6be4f...c36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hvorfor innlegget ble anonymt..

men problemet er at vi sliter med å rekke to lurer før han bør våkne etter siste lur (senest 15/15.30) - våkner han noe særlig senere blir han vanskelig å legge!

Frem til nå har han sovet ca 10-11/11.30 + ca 14.30-15/15.30.. men det blir vanskeligere og vanskeligere å få han til å sovne andre gangen, og ofte blir klokka både 15 og 15.30 før han sovner!

I dag holdt vi han våken frem til 11.30 og han sov til 14! og la seg uten problemer nå kl 19!

så magefølelsen sier at dette er riktig for han, men jeg synes jo det er tidlig! Storesøster sov 2 lurer frem til hun var ca 13 måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet ikke hvorfor innlegget ble anonymt..

men problemet er at vi sliter med å rekke to lurer før han bør våkne etter siste lur (senest 15/15.30) - våkner han noe særlig senere blir han vanskelig å legge!

Frem til nå har han sovet ca 10-11/11.30 + ca 14.30-15/15.30.. men det blir vanskeligere og vanskeligere å få han til å sovne andre gangen, og ofte blir klokka både 15 og 15.30 før han sovner!

I dag holdt vi han våken frem til 11.30 og han sov til 14! og la seg uten problemer nå kl 19!

så magefølelsen sier at dette er riktig for han, men jeg synes jo det er tidlig! Storesøster sov 2 lurer frem til hun var ca 13 måneder..

Samme problem her.... i dag sovnet han ikke før 20.30 etter mye styr... og det fordi han våknet av siste dupp kl 16. Han kan ikke våkne senere enn ca kl 15 fra siste dupp.... da blir han vanskelig å legge. Men som du sier.... det er ikke lett å få det til heller.... noen ganger sovner han ikke før ca 11 på første dupp og da blir han trøtt igjen ved tre-tiden. Samtidig umulig å holde han våken til ca syv.... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å prøve det.  :)

For noen barn passer det med en dupp når de er 9mnd for andre ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat gått fra 3 til 2 lurer for min på 9 mnd!

Når pleide han å sove da? Og når sover han nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han pleide å sove 8-9, 11-12.30 og ca 15-16. Dette er veldig ca,det varierte veldig. Nå sover han ca 8.30-10 og ca 13-14.30. Legger seg for kvelden ca 19 og våkner ofte 05 :-/

Mulig han burde sove mindre på dagen for å sove lenger på morgenen men tror jeg må ta det litt gradvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han pleide å sove 8-9, 11-12.30 og ca 15-16. Dette er veldig ca,det varierte veldig. Nå sover han ca 8.30-10 og ca 13-14.30. Legger seg for kvelden ca 19 og våkner ofte 05 :-/

Mulig han burde sove mindre på dagen for å sove lenger på morgenen men tror jeg må ta det litt gradvis..

Ok.. Vi står ikke opp før ca 7, så han mer ikke trøtt før ca 10, og ofte blir det senere enn det også! Og da blir det vanskelig å få til to gode lurer før 15! Og hvis han legges før han er skikkelig trøtt sover han bare en halvtime.. Jeg tenker det må være bedre med en lang god lur på 2-3 timer, enn 2x30 min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag to med prøving.. :)

I går gikk det helt supert! Vi var på besøk hos venner fra 11-12, så da var det ikke noe problem for den sosiale lille krabaten vår å holde seg våken.. Og han sov da en god lur på 2,5 timer!

I dag var det vanskeligere å holde han våken, og han sovnet nesten i stolen sin da han fikk brødskive rett før 11 stakkars ;/

Nå sover han godt, og det blir spennende å se hvor lenge.. :)

Anonymous poster hash: 0b115...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min sover også 2 og sliter av og til med at hun ikke er trøtt før i 15-tiden på siste lur. lar hun da sove og vekker henne 1545, altså før 16 som er det magiske tallet for å få henne til å sovne igjen 1830-19.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vesla her sover til 16.00 så sovner hun ikke igjen før 21 på kvelden, Her prøver vi å legge henne klokka 11 og da sover hun en time. Så får hun litt pupp og sover litt til.

I dag våknet hun 12.20 og sovnet ikke igjen før 20.00.....tror hun ble litt overtrøtt på slutten. Hun er 9 mnd og vi har ikke mulighet til å få til 2 dupper. Hun trenger 5 timer før hun blir trøtt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...