Gå til innhold

APRIL 2014 BABY

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen her som orker å trene i første trimester? Er veldig glad i styrketrening og jogging og trener vanligvis 5 dager i uka men har ikke orket siden jeg ble gravid.. Men gleder meg veldig til å begynne igjen når 1. Trimesteret er over og jeg blir piggere :)

Jeg har prøvd å trene body pump en gang i uken siden jeg fant ut jeg var gravid.. Det er det meste jeg orker.. og jeg kjenner det er tyngre enn normalt fordi jeg har så lite energi..

Så håper at energien kommer tilbake i neste trimester ;)

Førstegangsgravid og 5 *3 på vei. Termin 22 april :) Jeg har spurt lege angående trening og fått beskjed om at det bare er å holde seg i aktivitet så lenge man orker det. FIkk anbefaling om og ikke trene anstrengende over lengre tid (makspuls), og ikke i små klamme spinningrom f.eks. Jeg tror hver enkelt kjenner sin egen kropp best, og må føle på selv hva som er riktig for deg :) Jeg selv er veldig glad i pilates, og kommer til å fortsette med det så lenge magen ikke er i veien :)

Jippi, jeg melder meg på! 1.gangsgravid!  :D 

Foreløbig termin 22.april. Symptomene er ømme pupper, litt småkvalm til tider når jeg sitter på i bil og har hatt menssmerter siste uken. Håper spiren klamrer seg fast!  :)

Gratulerer! Jeg har også termin 22 april :)

Da tør jeg endelig å ta steget inn hit:) 4+3 i dag.

Termin 29.april. Testet positivt for 1 uke siden, så kjennes allerede som en liten evighet:)

Har ei lita snuppe på 17 måneder fra før og gleder meg så utrolig mye til enda et tilskudd til familien <3

Nå er jeg ni uker på vei (ifølge google) på lørdag og det virker som om kvalmen begynner å slippe taket.. Har vært ganske mye kvalm og trøtt og ikke orket å spise noen ting siden jeg var seks uker på vei men nå de siste dagene begynner det å bli bedre og jeg spiser ordentlig mat flere ganger om dagen :) spiste stekt egg, bakte grønnsaker og toast med ingefær- og sitronte til frokost uten problem. Må bare spise maten saakte. Sist jeg var gravid hadde jeg hyperemesis som pluttselig gikk over i uke ti. Jeg hadde trodd det skulle vare til uke 12 eller 14 så det var en gledelig overaskelse. Tenkte bare jeg skulle skrive det her som en oppmuntring til de som er midt oppi "kvalmeperioden" :) det går over :) selv hater jeg å være kvalm, orker ikke å spise mer enn et par brødskiver om dagen og bare venter på å få livet mitt tilbake. Er ikke så bekymret for å begynne på skolen på mandag lengre og være alene med toåringen. Da jeg var veldig dårlig virket det som en uoverkommelig utfordring, men nå tar ieg det ganske med ro :)

Forresten, noen som kan forklare for meg alle forkortelsene? Har skjønt at SA betyr spontanabort og JM betyr jordmor, men må si det er en del poster her inne som ikke gir noe mening for meg :P

Annonse

Nå er jeg ni uker på vei (ifølge google) på lørdag og det virker som om kvalmen begynner å slippe taket.. Har vært ganske mye kvalm og trøtt og ikke orket å spise noen ting siden jeg var seks uker på vei men nå de siste dagene begynner det å bli bedre og jeg spiser ordentlig mat flere ganger om dagen :) spiste stekt egg, bakte grønnsaker og toast med ingefær- og sitronte til frokost uten problem. Må bare spise maten saakte. Sist jeg var gravid hadde jeg hyperemesis som pluttselig gikk over i uke ti. Jeg hadde trodd det skulle vare til uke 12 eller 14 så det var en gledelig overaskelse. Tenkte bare jeg skulle skrive det her som en oppmuntring til de som er midt oppi "kvalmeperioden" :) det går over :) selv hater jeg å være kvalm, orker ikke å spise mer enn et par brødskiver om dagen og bare venter på å få livet mitt tilbake. Er ikke så bekymret for å begynne på skolen på mandag lengre og være alene med toåringen. Da jeg var veldig dårlig virket det som en uoverkommelig utfordring, men nå tar ieg det ganske med ro :)

Forresten, noen som kan forklare for meg alle forkortelsene? Har skjønt at SA betyr spontanabort og JM betyr jordmor, men må si det er en del poster her inne som ikke gir noe mening for meg :P

He he , jeg skjønte heller ikke mye, se i viktig info for 1 trimester tråden øverst så står de fleste TBF ene der (To/Tre Bokstav forkortelser) :)

Jeg melder meg inn her med termin 18.april :) Foreløpig termin iallefall. Hadde SA den 10.juli og dermed er termindato noe usikkert. Vært på tidlig ul i dag og kunne se en liten plommesekk, blir ny ul om 2 uker :)

Har en gutt på 9 år, så det begynner å bli en stund siden sist ;) Gleder oss virkelig! :)

Flere som føler at de ikke er gravide? Fortsatt litt øm i puppene, men ikke noe særlig mer enn det. Har tidligere hatt mensmurringer. Redd det er noe galt, men har lest flere plasser at symptomene kan variere fra dag til dag? Uke 5+5 idag ifølge siste mens.. 

Flere som føler at de ikke er gravide? Fortsatt litt øm i puppene, men ikke noe særlig mer enn det. Har tidligere hatt mensmurringer. Redd det er noe galt, men har lest flere plasser at symptomene kan variere fra dag til dag? Uke 5+5 idag ifølge siste mens.. 

Hei,

Jeg er kommet like langt som deg og har det nok på akkurat samme måte. Noen dager mensmurringer og andre dager ingenting. Jeg er hverken kvalm, trøtt eller sliten. Får bare sette pris på det så lenge det varer :)

Annonse

Føler meg ikke gravid jeg heller.. Termin 23 april. Har tatt 3 forskjellige tester digital, clearblue og billig. Alle var positive, hadde en MA i mai men hatt en mens så håper jeg er gravid...) spennende. Skal til legen i september..har fortsatt ikke fått august mensen.. Må vel være gravid da??

Endret av energibomba

hei, jenter,. har termin april jeg å: er trøtt hele tiden, og kvalme mest på kvelden, har ikke tatt noe med sukker i par dager og det hjelper litt faktisk,. så har det seg at jeg har 2 som fyller 4 mnd om noen dager,. ønske meg lykke til, for jeg blir 3 barnsmor under ett år,. om ikke det blir 2 til da,.. håper ikke det.. <3 

I følge teminkalkulator på nett har jeg termin 19.04.14, og er da 6 uker og 6 dager på vei.

Foreløpig er jeg veldig kvalm, det mye mat som byr meg i mot og spiser epler for når kvalmen blir for ille, det roer kvalmen ned. Jeg har vært kvalm fra uke 3.. og jeg trøtt..

Anonymous poster hash: 4caa2...9b5

hei, jenter,. har termin april jeg å: er trøtt hele tiden, og kvalme mest på kvelden, har ikke tatt noe med sukker i par dager og det hjelper litt faktisk,. så har det seg at jeg har 2 som fyller 4 mnd om noen dager,. ønske meg lykke til, for jeg blir 3 barnsmor under ett år,. om ikke det blir 2 til da,.. håper ikke det.. <3

Heisann! Så moro:) dette blir action:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...