Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #1 Skrevet 4. august 2013 Jeg kunne trengt å komme meg litt vekk og få litt pusterom alene. Det er mye som skal skje i august og september. Jeg vurderer å reise en uke på et fint hotell i sentrum med all inclusive og bare slappe av. Jeg er reisevant, men samtidig er jeg litt usikker. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: cc236...5fa
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #2 Skrevet 4. august 2013 Ingen tanker? Anonymous poster hash: cc236...5fa
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #3 Skrevet 4. august 2013 Reise alene til et muslimsk land? Det hadde jeg aldri turt. Jeg har vært i Istanbul en gang, og aldri har jeg vært mer glad for at jeg reiste med mannen min. En fantastisk spennende by, men ikke for en enslig kvinne... Enlige kvinner (sannsynligvis prostituerte(?)) ble på flyplassen skjellt ut av tollerne, ropt til og ydmyket. Enslige kvinner i Istanbul eksisterte ikke. Vil anta at disse ville blitt antastet og plaget utfra det jeg observerte. Jeg ville faktisk ikke reist dit sammen med ("bare") er kvinnelig reiseølge engang jeg. Har du behov for å slappe av og reise alene, reis et sted du kan gjøre det å få være i fred du. Som enslig kvinne i Istanbul, vil du ikke få gå et sekund i fred. Anonymous poster hash: 72824...6b1
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #4 Skrevet 4. august 2013 Hm, vi har tydeligvis forskjellige erfaringer. Har vært i Istanbul ved flere anledninger, sist for et år siden, og har aldri opplevd noe av det samme som deg. Jeg har hverken blitt skjelt ut av tollere, ropt til, ydmyket, antastet eller plaget på noen måte. Jeg har til og med reist med en venninne tidligere. Jeg er glad i Istanbul, synes det er en interessant og fin by, derfor jeg ønsker å dra dit. Er egentlig ikke så mye annet som frister. Er bare litt usikker på om det fort kan bli kjedelig å reise alene, siden jeg egentlig er veldig sosial. Anonymous poster hash: cc236...5fa
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #5 Skrevet 4. august 2013 Jeg er sosial men trives godt i mitt eget selskap. Vel og merke hvis jeg kan bestemme å være alene. Om du savner selskap kan du jo forsøke å bli kjent med noen, men jeg hadde kjedet vettet av meg. Jeg har forsøkt å reise alene, det var ikke noe for meg. Anonymous poster hash: 590b0...970
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #6 Skrevet 4. august 2013 Jeg er i grunnen ikke så interessert i å bli kjent med noen, da kan jeg like så godt ta med meg noen på tur. Tenkte at det kunne være deilig å få et avbrekk helt alene, men det er fare for at jeg fort kan kjede meg. Får tenke litt over det, for jeg er litt redd for at en uke alene i en by jeg ikke kjenner veldig godt, fort kan bli litt ensomt. Takk for svar. Anonymous poster hash: cc236...5fa
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #7 Skrevet 4. august 2013 Hadde reist et annet sted. Ingenting imot muslimer, men ser det er endel uroligheter i de områdene. Anonymous poster hash: d9cc4...114
Tigerpote Skrevet 5. august 2013 #8 Skrevet 5. august 2013 Jeg har reist til Tyrkia flere ganger alene, jeg har da riktignok møtt noen der når vi har kommet fram. Jeg har imidlertid vært alene på flyplassene flere ganger og har da aldri blitt skjelt ut ;-) Jeg kunne fint ha reist alene, men ville kanskje ha valgt et badested framfor by, både fordi jeg reiste alene og pga urolighetene som har vært der nå.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #9 Skrevet 5. august 2013 Takk for svar. Få se på andre muligheter. Anonymous poster hash: cc236...5fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #10 Skrevet 5. august 2013 Hei, Jeg ville ikke vært redd for å reise alene til Istanbul. Jeg har vært der flere ganger, både på ferie og jobb, alene og sammen med noen. Men jeg hadde valgt å kle meg moderat samt unngått de stedene hvor det nylig har vært demonstrasjoner. Men jeg ville ventet til september fordi det kan være veldig varmt i august! Anonymous poster hash: 7c38e...955
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #11 Skrevet 5. august 2013 Hei, Jeg ville ikke vært redd for å reise alene til Istanbul. Jeg har vært der flere ganger, både på ferie og jobb, alene og sammen med noen. Men jeg hadde valgt å kle meg moderat samt unngått de stedene hvor det nylig har vært demonstrasjoner. Men jeg ville ventet til september fordi det kan være veldig varmt i august! Anonymous poster hash: 7c38e...955 Nei, jeg er ikke særlig redd for å reise alene til Istanbul, eller andre steder for den del, er bare redd jeg kommer til å kjede meg i eget selskap. Noe usikker på om jeg vil reise grunnet uroligheter også. Ellers synes jeg at Istanbul er en flott by. Ville ha vært aktuelt å reise i oktober i så fall. Anonymous poster hash: cc236...5fa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #12 Skrevet 5. august 2013 Har selv reist til Istanbul alene og det gikk helt fint:-) Følte ikke at jeg ble behandlet noe anderledes bare fordi jeg er norsk og enslig kvinne. Trengte også å komme meg bort, og angrer ikke:-) Anbefales! Billig der nede er det også Anonymous poster hash: b3841...d9f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #13 Skrevet 5. august 2013 Jeg har reist litt alene da jeg var i 20 årene. Syntes det kjedeligste var kveldene, f.eks å spise alene på restaurant. Men på den tiden kom jeg lett i kontakt med andre, bodde på billige backpacker steder osv hvor man gjerne treffer andre i samme situasjon. Alternativ kan du jo velge det et reisemål med mulighet for opplegg som matlagingskurs, kurs i klatring, kajakkpadling, lære det å seile, fotokurs osv. Dette trenger ikke være alle dagene eller hele dagen. Hva med 1 uke mat- og vinkurs i Italia: http://www.inspiratour.com/events/event.php?id=538&utm_source=kursagenten&utm_medium=kurs&utm_campaign=matogvin%20h%c3%b8st Eller sykkelferie: http://www.merlot.no/ Anonymous poster hash: 7c38e...955
Anonym bruker Skrevet 5. august 2013 #14 Skrevet 5. august 2013 Hei og takk for tips. Jeg er ikke interessert i en arrangert tur (hater slike ting) og ikke er jeg interessert i å sosialisere meg med fremmede. Jeg ønsker i utgangspunktet å reise alene fordi jeg trenger alenetid, hvis ikke hadde jeg selvsagt reist sammen med noen. Det er mulig jeg heller satser på en tur til Roma, som også er en fin by, selv om det var Istanbul som fristet aller mest denne gangen. Anonymous poster hash: cc236...5fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå