Gå til innhold

9 mnd og protesterer på alt!

November-spire-79

Anbefalte innlegg

Vil ikke kle på seg, vil ikke pusse tenner, vil ikke vaske seg,skifte bleie eller legge seg. Vil ikke bli matet med grøt, bare spise selv. Nå vil hun ikke ha tran heller, noe som har gått greit helt til nå.

Hun hyler høyt når vi gjør disse tingene bortsett fra spisingen da. Hun får spise selv nå.(enten blir hun sint eller så gråter hun så hele byen hører det)

Det er veldig slitsomt for det høres ut som om vi er slemme med henne hele tiden, men det er vi jo ikke. Hun elsker å bade, men det kan vi jo ikke gjøre etter hvert måltid, derfor må vi vaske med klut. Gruer meg til hver gang vi skal vaske henne. Hun vil ikke vaske seg selv heller, for det hadde jo vært det enkleste.

Hvordan får dere egentlig pusset tennene på barna deres?bra at hun bare har to foreløpig for det tar tid å få det gjort når det bare er protester og hyl. Jeg er forberedt på trassalder, men var ikke klar over at de startet med så mye vilje så tidlig ;)

Flere som har det sånn eller? Hun er ellers ei blid og fornøyd jente, og vi leker og har det fint helt til vi må gjøre noe "kjedelig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tannpuss! Her er det en blanding av makt og samarbeid, og hvis hun gråter (som hun ofte gjør når hun må pusse tenner), så er de hvertfall blottet og pussen går fort:p Men noen ganger går det strålende! Har inntrykk av at far i huset får til tannpussen bedre enn meg. Vi har henne sittende på fanget, slik at den ene armen liksom er "låst". Tunga får man ikke gjort så mye med, og den er jaggu sterk. 

Vi hadde en sånn periode som du beskriver rett før hun begynte å krype. De begynner jo å forstå mye mer av verden nå også. Her er det utrolig spennende å utforske dusjkabinett, søppelbøtta og toalettet på do, og da blir det litt protest når man må ligge på ryggen for å skifte bleie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, kjenner meg sånn igjen. And its all coming back to me.. Eneste trøsten jeg har for meg selv er at jeg vet at denne perioden går over (før trassen kommer og biter en i rumpa senere) Jeg bare fortsetter som før og gir ikke etter for de viktigeste tingene som tannpuss, vask, bleieskift og ect. Naboene får bare tåle litt hyl og skrik. :-) Jeg har funnet ut at om jeg tuller og herjer litt går det bedre, jeg er visst rasende festlig på mine 30+ år. Kanskje bor det en Stand-Up stjerne i meg som vil ut, iallefall for publikum på 7 mnd pluss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilje? oh yeah! Ikke akkurat protester, men Lille her har blitt utrolig iherdig med å skulle gjøre som hun vil. vil hun inn i skapet til søppelbøtta, ja da skal hun det, og gir seg ikke med hverken første eller tredje forsøk!!  :( heldigvis så griner hun ikke så lenge.. jeg har prøvd streng tone og ikke streng. vet ikke hva som funker best, men har ikke lyst å havne i kjefte-fella haha, så prøver å være mild. men jammen ikke enkelt! 

når jegi tillegg er hormonell og har våknet to ganger på natta (hun har sovet rundt i 8 måneder ;) ) så er det iallefall utfordrende. Hun er også forandret på sovetider de siste par ukene! Igår sov hun 10minutt + 30minutt!!!! idag ca 30min+30min... well.. what to do  :wub:  å starte på nr to har blitt en tankevekker!  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er min på 7 måneder og slik har hun vært i perioder siden hun var 3 måneder. 

Jeg holder seriøst på å klikke.
Her er det av- og påkledning som er desidert verst, og jeg gruer meg så veldig til det må gjøres. Hun hyler og vrir seg, ofte bare hun ser en bukse eller body eller en sokk, for den saks skyld.
Det med å vaske med klut kjenner jeg også igjen. Grusomme greier... Men der kan man jo leke dukketeater med kluten, så smiler hun i alle fall litt innimellom protestene.

Akkurat nå er det infernalske tilstander her, for hun vil ikke ligge på magen ettersom hun ikke klarer krabbe ennå, så hun blir frustrert og lei. Ikke vil hun ligge alene eller sitte to minutter i vippestolen så mor får laget seg frokost. Det er jo kjedelig!

En annen ting er at vi har vært bortreist og tilbrakt to måneder i hjemlandet til pappaen hennes. Der skjedde det jo ofte noe og hun var masse sammen med andre folk. Så kom vi hjem igjen til en vesentlig mindre bolig og null folk unntatt meg og pappaen. Også kjedelig og leit.
Jeg får litt vondt inni meg og tenker at jenta var strålende fornøyd når hun var sammen med tanter og besteforeldre, ja hele landsbyen. Alltid noe som foregikk rundt henne og mange som ville leke med henne når det måtte være. Nå må hun aktiviseres av meg, og det har vært slitsomt med all klaging og sutring og protester på "alt". Hadde en sånn kjip periode i sommer og, men det gikk over da hun begynte å åle seg frem og bable. Håper inderlig en del av dette roer seg når hun knekker krabbekoden og blir vant til å være i Norge!

Tror ikke det hjelper at fire tenner jobber seg gjennom tannkjøttet as we speak. Denne runden med tenner har plaget henne ganske mye i maaange uker nå, så her går det unna...

Tannpuss liker hun faktisk. Hun gaper når hun ser tannbørsten og vil forsøke å pusse selv, men hyler og bærer seg hvis jeg tar tannbørsten fra henne. Det samme gjelder for så vidt om vi tar fra henne noe hun vil holde på meg. Husker en gang i sommer jeg tok fra henne solbrillene mine - hun skrek til hun var lilla i ansiktet og naboene kom på døra :(

Mini er en utrolig glad jente når hun "vil" og er innmari aktiv og energisk. Hun elsker å være der det skjer, men det må skje noe hele tiden ellers blir hun utålmodig og sur. Så vi har hendene fulle med en livlig jente.
Det jeg ikke helt vet hvordan jeg skal tolke er dog at hun er en engel sammen med andre. Hun har blitt passet av tanter og div andre slektninger innimellom i sommer, og da er hun visst alltid fornøyd og glad.
Vasking, bleieskift og klesskift har vært helt uproblematisk - rart nok. Mulig hun er tryggere på meg og tør ta det ut på meg - ikke vet jeg :huh:

Takk og pris er hun er god sover, for hadde det blitt noe tull med sovingen hennes ville jeg blitt sprø.

Men, this too shall pass... B)  Regner med at ting har roet seg om en sånn 20 års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjempeanonym

Vi tar alltid tannpussen foran pc'en mens vi ser på Fantorangen sin pussesang.

Da er han så opptatt av det som skjer på skjermen at tannpussen går helt greit. Og så får han holde tannbørsten sjøl og pusse på slutten.

Bleieskift kan være en prøvelse av og til, men jeg har funnet ut at det hjelper at han får holde noe i hendene og holde seg opptatt med, f.eks. tannkremtuben eller hva som helst som ligger i nærheten på badet ( såklart ikke farlige ting).

Og så bærer jeg han med meg og sitter meg i sofaen og kler på han. Nytter ikke når han ligger på stellebordet.

Hvis han begynner å makke seg, så synger jeg eller forteller en historie på rim eller noe. Da glemmer han å vri seg og se på alt annet, og så får jeg kledd på han.

Godt å høre at det er flere som har barn med sterk vilje. Det er en prøvelse innimellom, men det går heldigvis over...... Eller, sannheten er vel at det blir verre, så vi får nyte de tross alt fredelige tilstandene det er nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke kle på seg, vil ikke pusse tenner, vil ikke vaske seg,skifte bleie eller legge seg. Vil ikke bli matet med grøt, bare spise selv. Nå vil hun ikke ha tran heller, noe som har gått greit helt til nå.

Hun hyler høyt når vi gjør disse tingene bortsett fra spisingen da. Hun får spise selv nå.(enten blir hun sint eller så gråter hun så hele byen hører det)

Det er veldig slitsomt for det høres ut som om vi er slemme med henne hele tiden, men det er vi jo ikke. Hun elsker å bade, men det kan vi jo ikke gjøre etter hvert måltid, derfor må vi vaske med klut. Gruer meg til hver gang vi skal vaske henne. Hun vil ikke vaske seg selv heller, for det hadde jo vært det enkleste.

Hvordan får dere egentlig pusset tennene på barna deres?bra at hun bare har to foreløpig for det tar tid å få det gjort når det bare er protester og hyl. Jeg er forberedt på trassalder, men var ikke klar over at de startet med så mye vilje så tidlig ;)

Flere som har det sånn eller? Hun er ellers ei blid og fornøyd jente, og vi leker og har det fint helt til vi må gjøre noe "kjedelig"

Ja jeg kjenner meg igjen jeg også.... snakk om sterk vilje i en liten kropp! ;)

Det var en periode jeg måtte rett og slett sette ham i dusjen når han hadde bæsjet. Han NEKTET å ligge på stellebordet... vrei seg som en kålorm... og det var bæsj overalt. Og han er STERK! Nyttet ikke å holde ham igjen. Han ELSKER også å bade/dusje... så det var av med bleia og rett i dusjen! Da var han fornøyd... fram til vi måtte tørke/kle på ham igjen. Han har roet seg litt... og nå klarer jeg å ta "bæsjen" på stellebordet uten alt for mye protester.... men fremdeles masse sutring og klaging ;) Har også begynt med up&go bleier... slik at tissebleier skifter jeg bare på stuegulvet når han står oppreist mot sofaen.

Ang pusse tenner.... har du forsøkt fingertannbørste?? En slik tannbørste av silikon som du kan tre på fingeren din. Så kan du "leke" mens du pusser tennene. Det funket bra her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremtubene har fått kjørt seg her også, men det må nesten være noe nytt hver gang :P Heldigvis har vi både den tradisjonelle salvetuben, de runde kremboksene, sine egne bukser, mammas sokker. Hurra meg rundt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe takk for svar jenter, det er godt å høre at dere har det som meg ;) I dag har vi faktisk klart å få på en body uten gråt, og det var overraskende. Takk for gode tips også, Jeg skal prøve å underholde henne mer når vi kler på oss. Hun har heller ikke vilt spise maten jeg har laget til henne så nå har vi gått over til Hipp sine middagsglass og frukt/grønnsaker. Det hjelper visst ikke å være kokk når hun ikke vil spise det jeg lager. Puh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...