Gå til innhold

Simo duo vs. Simo kombi

Anbefalte innlegg

Gjest Vinglepetrine

Jeg skal ha Simo vogn av den enkle grunn at jeg har hatt det før, de er solide og de eneste vognene jeg syntes er fine (Syntes Emmaljunga er "mindre pene", så dere trenger ikke anbefale den til meg  ;)

Jeg vil derfor spørre dere som har Simo hvilken type dere har og hva dere er fornøyd med/ikke fornøyd med. Er så usikker på om jeg skal ha kombivogn eller duovogn. Hva er egentlig forskjelen bortsett fra bærebagen?

Edit: Tar tilbake det jeg sa om at Simo er de eneste som er fine, Brio vognene er også ganske fine, så kunne vurdert det også. Noen med erfaring med Brio?

Endret av Vinglepetrine
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144069351-simo-duo-vs-simo-kombi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt simo duo og hadde kjøpt den igjen om jeg skulle hatt baby igjen. Simo kom med nye utgaver av vognene sine i 2012 fordi de ble kjøpt opp av Brio. Vognene ble endel endret da og den største forskjellen er at bagen og sittedelen på duo og kombi ble mindre. Så jeg hadde kjøpt en brukt 2011mod. eller eldre.

Jeg har hatt de fleste vogner og må si at skal man ha solid turvogn med 4 lufthjul så kan ingenting slå trillekomforten til simo duo, nydelig gyng i understellet og markededets (før 2012) største bag og sittedel. For meg er stor bag viktig da, synes det var veldig fint at barna mine kunne sove i en romslig bag med pose i frem til de var ett år.

Eneste forskjellen på kombi og duo er bagen ja, samt at det at man på kombi må trille både bag og sittedel samtidig gjør den litt tyngre.

jeg kjøpte min i 2008 hadde da en kombi vogn. kjempe fornøyd veldig gode dempere, og barnet hadde god plass både i bagen og sittedelen. minuset med den er jo at den er litt tung. men personlig så hadde jeg nok vurdert sterkt å kjøpe en ny simo, hvis jeg skulle hatt en til. 

syntes også det var greit med kombivogn rett og slett fordi jeg hadde ikke noen plass å sette sportsdelen når den ikke ble brukt. 

var så grei plass i sportsdelen at jenten vår vokste seg ferdig med vogn, før den var for liten. 

Jeg kommer aldri til og bruke no annet enn simo. De er knallgode og trille på både i ujevne terreng og ellers.. Emaljunga er stiv rett og slett.Kommer til og kjøpe simo kombivogn ved tanke på lagringplass pluss at kallesja fra bagen kan setter på sportsdelen,noe jeg hadde stor nytte av.Har en scoter  siden av vi har hatt i bilen,men ikke helt fornøyd med den.

Jeg har prøvd både kombi og duo fra Simo, og synes egentlig duo var den beste! Men den jeg hadde var fra 2009, og da var bagdelen ihvertfall blant de største, noe jeg satte veldig pris på :) !

Denne gangen skal jeg ha tvillinger, og ergrer meg grønn over alle de bittesmå bagdelene til tvillingvognene... :angry:  Med høstbarn trenger man jo god plass til over vinteren.. 

Jeg har prøvd både kombi og duo fra Simo, og synes egentlig duo var den beste! Men den jeg hadde var fra 2009, og da var bagdelen ihvertfall blant de største, noe jeg satte veldig pris på :) !

Denne gangen skal jeg ha tvillinger, og ergrer meg grønn over alle de bittesmå bagdelene til tvillingvognene... :angry: Med høstbarn trenger man jo god plass til over vinteren..

Kjøp deg en sånn ;) :

http://www.mimmis.no/produkt/5999-bassonbaby-tvillingvogn-bjorn-sort.aspx

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...