Gå til innhold

uker og måneder.. evig mas om hvor mange mnd jeg er på vei...

Anbefalte innlegg

folk spør om hvor mange mnd jeg er på vei, aner ikke sier jeg.

er 16+3 nå, åssen regner vi måneder? :P

skal sies at det er 4 ungen min, å med nr 2 regnet jeg kun på mnd å med di andre bare på uker. nesten så det er flaut hehe :)

Fortsetter under...

aner ikke selv...

16 uker er jo så og si 4 mnd når det gjelder alt annet..

men da er man jo 5 mnd ved 20 uker og det stemmer ikke.. blir altfor mange mnd å være gravid da ! gir opp, sier bare uker jeg =)

aner ikke selv...

16 uker er jo så og si 4 mnd når det gjelder alt annet..

men da er man jo 5 mnd ved 20 uker og det stemmer ikke.. blir altfor mange mnd å være gravid da ! gir opp, sier bare uker jeg =)

hehe ja er vel best og holde seg til uker og sånn ca mnd :P

denne sliter jeg med også... jeg villejo gjerne si at jeg var 5mnd på vei nårjeg var i uke 20, men blir liksom feil det også..

hadde vært greiere om svangerskapet var 36 uker, for da hadde det gått opp med 9 mnd :)

Jeg regner fra siste mens første dag, hos meg 28.02. Da var jeg 5 mnd på vei nå 28.07.

Er 22 uker så stemmer jo ikke helt med 4 uker i mnd.

Med de første regnet jeg bare mnd, ikke uker. Og da på denne måten.

Annonse

Ett svangerskap varer 10 mnd når du regner i uker men derfor man sier 9 mnd er fordi man ikke regner de 4 første ukene før forventet mens da man ikke vet helt når man blir befruktet. derfor blir også termindato (40 uker) regnet med +/- 2 uker :) slik jeg er blitt fortalt iallefall..

Så da er:

16 uker= 4 mnd

20 uker= 5 mmd (halvveis)

24 uker= 6 mnd

28 uker= 7 mnd

32 uker= 8 mnd

36 uker= 9 mnd

40 uker= 10 mnd

Anonymous poster hash: c06c1...54c

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager2 fulgåtte måneder: 8 uker + 6 dager3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager2.trimester4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager3.trimester.7 fullgåtte måneder: 30 uker + 2 dager8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager9 fullgåtte måneder: 40 uker + 2 dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...