Gå til innhold

Hva gjør dere som jobber i barnehage på planleggingsdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyansatt i en barnehage, som starter nytt barnehageår med planleggingsdag, som da blir min første arbeidsdag. Er veldig spent, og lurer på hva som gjøres slike dager i barnehagen? Sikkert mye forskjellig fra barnehage til barnehage, men setter stor pris på svar :)

Anonymous poster hash: bc2dc...3a8

Fortsetter under...

Skrevet

Drar på tur med Kielfergen :)

Anonymous poster hash: 20961...4e9

Skrevet

Det lurer jeg og på, skal straks være med på min første planleggingsdag jeg og!

Skrevet

I forrige århundre, da jeg jobbet i barnehage, ble planleggingsdagene brukt til for eksempel:

Møter med alle de ansatte. Informasjon.

Planlegging av året.

Kurs.

Rydding i barnehagen, bestilling av leker og annet materiell, diverse praktisk arbeid som å sette opp navneskilt.

Skrevet

Kielfergen ja...det hadde vært noe :) Neida, jeg er innstilt på å jobbe denne dagen, bli kjent med kollegaene mine etc. Men regner med det er noe faglig opplegg da kanskje...

Anonymous poster hash: bc2dc...3a8
Skrevet

Det kommer an på når på året planleggingsdagen er, men jeg svarer utfra det vi pleier å gjøre på planleggingsdagen vi har, før barnehagen vår åpner i august.

• rydde i hyller og skap
  • vaske ordentlig på kjøkkenet
  • gjøre klart til nytt år
  • vaske leker
  • planlegge litt fremover
  • lage ferdig alle lister - bleieliste, soveliste, inn-ut liste, matliste
  • planlegge hvem som gjør hva på tilvenningsdagene, hvem tar imot de nye barna
  • får praktisk informasjon
  • velger nye representanter til komiteer

Det er sjelden vi har noe faglig på planleggingsdagen i august

Anonymous poster hash: fa6ba...bb8

Annonse

Skrevet

Vi pleier å ha 2 dager i august. Dag 1 tilbringes i barnehagen. Planlegging av semesteret, organisering osv pluss informasjon til ansatte fra ledelse. Dag 2 er det kurs. I år kommer berit bae!!!

Skrevet

Planlegger og evaluerer. Er det en inneklemt dag så jobber vi den inn på kveldstid og tar fri, evt studietur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...