Gå til innhold

Er det farligt og dusje når det lyner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om det er farligt og dusje når det lyner?

Anonymous poster hash: a73cc...856
Skrevet

Jeg lurte på om det er farligt og dusje når det lyner?

Anonymous poster hash: a73cc...856

farligt???

Det heter farlig!

Og nei, det er ikke FARLIG å dusje når det lyner.

Anonymous poster hash: 597e0...776

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: b1252...917

Skrevet

Det frarådes å dusje og å bade når de er lyn og torden. Vann er en god leder av elektrisitet og dersom man har kobberrør i tillegg så kan man være i trøbbel

Anonymous poster hash: 27ffb...226
Skrevet

Det skal du helst ikke gjøre. Slår lynet ned i huset, kan strømmen følge rørene gjennom huset og treffe deg.

Anonymous poster hash: 5efa1...8ef

Skrevet

Fra jeg vokste opp og vi var på hytta i tordenvær, hadde pappa klare regler (han er sikkerhetsfreak).

Ingen bruk av vann. Dusj, trekke ned på do, springen, osv
Alle kontakter skal dras ut
Holde seg midt i rommet 

Skrevet

Fra jeg vokste opp og vi var på hytta i tordenvær, hadde pappa klare regler (han er sikkerhetsfreak).

Holde seg midt i rommet 

Som å høre min gamle døde farmor:)

Skrevet

Ikke lenge siden det sto om det i avisen; det frarådes å bade eller dusje i kraftig tordenvær.

Anonymous poster hash: 03ff3...eb8

Skrevet

Holde seg midt i rommet

Eh....litt unødvendig i de fleste hjem i 2013. Dere har vel overspenningsvern??

Gjest Julia1984
Skrevet

Holde seg midt i rommet

Seriøst? Ikke trekke ned i do? Ta seg et glass vann?

Skrevet

Holde seg midt i rommet

ikke noe vann eller elektrisitet skal være i bruk om det er kraftig lyn

Gjest Julia1984
Skrevet

Holde seg midt i rommet

Så hvis du er på do....så trekker du ikke ned fordi det lyner...dvs det lynte for 5 minutter siden, men ikke akkurat idet du er ferdig??

Skrevet

Sjansen for å bli truffet av lynet er så forsvinnende liten at det ikke er farlig å dusje når det lyner, sjansen er like stor som å dø av å falle ut av senga. Du bør derimot unngå å bruke fasttelefon, og bør trekke ut kontaktene til elektriske apparat for å unngå evt. skader på utstyret. Hør på hva meteorologer sier fremfor reddharer her inne :)

Anonymous poster hash: b1252...917

Skrevet

Synes det er ganske hysteri og ikke trekke ned på do de dager det lyner og tordner......lyner jo ikke hele tiden...æsj, tenk å være gjest og så skal du på do...men så har husverten rukket å være der før deg...

Skrevet

Det er nok mer " farligt" at du ikke kan skrive skikkelig..

Anonymous poster hash: 244b6...394

Skrevet

Man skal helst ikke dusje når det lyner nei. En bekjent av meg ble slått i bakken i dusjen av lyn. Gikk heldigvis bra med henne, men jeg tar iallefall ikke sjansen.

Anonymous poster hash: acaea...a53

Skrevet

Jeg hadde ikke turt (?) det, men det er fordi min søster fikk et lyn som smalt gjennom vasken da hun skulle vaske hendene sine.. Siden tør jeg ikke ha på vann o.l. mens det lyner..

Anonymous poster hash: 9e31b...a24
Skrevet

Mythbusters gjorde en sak på dette. Man kan faktisk dø om lynet slår ned og man dusjer. Så ja, det er så absolutt farlig, og noe de også har advart mot i norske aviser.

Anonymous poster hash: 191f9...09a
Skrevet

Holde seg midt i rommet

Så hvis du er på do....så trekker du ikke ned fordi det lyner...dvs det lynte for 5 minutter siden, men ikke akkurat idet du er ferdig??

Jeg er ikke så hysterisk , he he. Snakket om hva faren min sa da vi var små :)

Jeg dusjer selv om det lyner,men ikke hvis lynet er nærme..  Da lar jeg også være å bruke spring, trekke ned osv.. Men at lynet er rett over hodene på oss, er sjeldent lange perioder av gangen :)

Skrevet

Det visste jeg faktisk ikke, godt å vite ihvertfall!

Skrevet

Viss du skal kunne dø av å dusje er du nødt til å stå på metallrista! Noen her tidligere som la ut en artikkel om lyn, der de sto at det var mye større rusk for å bli påkjørt av en bil enn å bl skadet av lynet! Men for å være på den sikre siden burde en egentlig sette seg inn i et mørkt kott uten vindu (kort fortalt...) Jeg gidder ikke det i fem timer jaffal!

Anonymous poster hash: 51ebf...95e

Skrevet

Mythbusters gjorde en sak på dette. Man kan faktisk dø om lynet slår ned og man dusjer. Så ja, det er så absolutt farlig, og noe de også har advart mot i norske aviser.

Man er vel ganske ferdig uansett hva man gjør på om lynet slår ned i en?

Anonymous poster hash: 6cb94...bff

Skrevet

Man er vel ganske ferdig uansett hva man gjør på om lynet slår ned i en?

Anonymous poster hash: 6cb94...bff

Om lynet slår ned i huset så er ikke det en dødsdom, nei. Er man våt, derimot, og får direkte kontakt med lynet...

Skrevet

Er jordingen satt i rørene så vil det ved lynnedslag i lynlederen kunne gå i vannet.

Anonymous poster hash: 7b779...210

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...