Edelweis Skrevet 3. august 2013 #26 Skrevet 3. august 2013 Sier også velg en annen hund!! Velg en hund som ikke sååå mange mennesker er reservert eller redd for. Rasen er heller ikke spesielt familievennlig.Anonymous poster hash: af0db...875 Da tror jeg du skal lese litt merom rasen for den er absolutt familievennlig. Den blir kallt nannydog pga dens gode lynne med barn. Begge brødrene mine har. Akkurat nå passer je en av fem og den andre var her forrige måned. De er veldig lydige og snille. Jeg var selv skeptisk i begynnelsen, men alle mine fordommer forsvant da jeg ble kjent med disse herlige hundene. De krever en del trim da, så det er ikke en latmanns hund. Fungererfint som trekkhunder på vinteren også. Bruker å la hunden dra pulken på skitur de er nemlig sterke som bare juling
mamma_bergen Skrevet 3. august 2013 #27 Skrevet 3. august 2013 Hehe, tviler på at noen av de som ikke anbefaler rasen har noen som helst kunnskap om denne rasen Hadde selv amstaff tidligere,fantastiske hunder
1-2-3 <3 Skrevet 3. august 2013 #28 Skrevet 3. august 2013 Min kusine har en slik, de har også en nyfødt gutt rasen blir visst omtalt som, Nannydog veldig snill og rolig og lett og trene. De promper masse, forferdelig stank
midgard Skrevet 3. august 2013 #29 Skrevet 3. august 2013 Flotte hunder, men de jeg har kjent har hatt mye "motor"... altså trenger endel stumulering (da tenker jeg mer enn en tur - trening, lydighet mm). Jeg liker denne rasen, har tidligere hatt en dogo canario og kunne godt skaffet meg denne rasen. Men jeg sier som andre her - tror en bør ha hatt hund før en går på denne. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #30 Skrevet 3. august 2013 Kjempefine og snille med mennesker. Men den jeg hadde drepte katter (på 10 sek) og gikk ikke sammen med andre hunder. Veldig stress i byen når det blir uro hver gang en annen hund går løs. dette er nok ganske typisk for rasen Anonymous poster hash: aafca...fed
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #31 Skrevet 3. august 2013 Godt dere kommer med dårlige egenskaper/erfaringer med de også, en hund har sjeldent kun positive sider og denne rasen var samboeren min relativt skeptisk til, i og med at den blir kalt for en slags drapsmaskin. Det som bekymrer meg minst, er sosialiseringen med andre hunder. Mange her jeg bor har hunder, også mine foreldre og annen nær familie, og de vil med glede la hundene sine omgås vår framtidige SBT så ofte som det trengs. Det jeg er litt engstelig for, er lynnet deres, noe dere avkrefter som noe trussel. Våre barn er kun 2 og 4 år, men til gjengjeld har de stor respekt for dyr, spesielt da hunder siden de er vant med de. Denne rasen er, så vidt jeg har lest/hørt, utrolig glade i barn og godt er det! Tror som sagt valget er tatt, håper vi finner en seriøs kennel snart Anonymous poster hash: 87740...541
Askepott 3 barnsmor Skrevet 3. august 2013 #32 Skrevet 3. august 2013 Så bra dere kommer ikke til å angre..du kan få mange råd på fb om denne rasen og tips på oppdrettere. Jeg fikk min fra krissvel staffords som er en av de eldste oppdretterne og er superfornøyd. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #33 Skrevet 3. august 2013 Jeg forstår ikke hvorfor dere vil velge en hund som så mange er redde for jeg? Den ser skummel ut, har "dårlig rykte", dere anbefales å være svært nøye med oppdretter, bør være "erfarne" hundeeiere osv. I tillegg er det vel sånn at om den først biter, vil den vel gjøre mye større skade enn om dere velger en rase med mindre kraft i bittet. Er det verdt risikoen? Ellers må jeg si at dersom mitt barn hadde kommet hjem og fortalt at kompisen hadde fått en sånn hund, hadde jeg sagt at kompisen er velkommen hos oss, men til dem er det slutt på å dra. Spiller ingen rolle hvor "snill" hunden er, jeg gambler ikke med mine unger...(og jada, vi har hund selv...) I tillegg er det en typisk rase jeg tenker setter eierne i "negativ bås" det er vel ikke foruten grunn at det er mange som lever "harde liv" som har disse hundene, så jeg ville litt automatisk tenkt at det er "noe" med dere som mennesker. Anonymous poster hash: 27739...112
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #34 Skrevet 3. august 2013 Godt dere kommer med dårlige egenskaper/erfaringer med de også, en hund har sjeldent kun positive sider og denne rasen var samboeren min relativt skeptisk til, i og med at den blir kalt for en slags drapsmaskin. Det som bekymrer meg minst, er sosialiseringen med andre hunder. Mange her jeg bor har hunder, også mine foreldre og annen nær familie, og de vil med glede la hundene sine omgås vår framtidige SBT så ofte som det trengs. Det jeg er litt engstelig for, er lynnet deres, noe dere avkrefter som noe trussel. Våre barn er kun 2 og 4 år, men til gjengjeld har de stor respekt for dyr, spesielt da hunder siden de er vant med de. Denne rasen er, så vidt jeg har lest/hørt, utrolig glade i barn og godt er det! Tror som sagt valget er tatt, håper vi finner en seriøs kennel snart Anonymous poster hash: 87740...541 Tror rasens dårlige rykte når det kommer til lynne i stor grad kommer fra useriøs oppdrett i utlandet. Rasen er såpass uvanlig her i landet at de fleste som driver oppdrett er seriøse og vil det beste for rasen. Selvfølgelig kan man avle fram en aggressiv hund av denne rasen, og det gjøres nok i noen miljøer, men i det store og hele tror jeg du er trygg så lenge du velger en seriøs oppdretter. Anonymous poster hash: 73973...d5a
skjotta Skrevet 3. august 2013 #35 Skrevet 3. august 2013 Jeg forstår ikke hvorfor dere vil velge en hund som så mange er redde for jeg? Den ser skummel ut, har "dårlig rykte", dere anbefales å være svært nøye med oppdretter, bør være "erfarne" hundeeiere osv. I tillegg er det vel sånn at om den først biter, vil den vel gjøre mye større skade enn om dere velger en rase med mindre kraft i bittet. Er det verdt risikoen? Ellers må jeg si at dersom mitt barn hadde kommet hjem og fortalt at kompisen hadde fått en sånn hund, hadde jeg sagt at kompisen er velkommen hos oss, men til dem er det slutt på å dra. Spiller ingen rolle hvor "snill" hunden er, jeg gambler ikke med mine unger...(og jada, vi har hund selv...) I tillegg er det en typisk rase jeg tenker setter eierne i "negativ bås" det er vel ikke foruten grunn at det er mange som lever "harde liv" som har disse hundene, så jeg ville litt automatisk tenkt at det er "noe" med dere som mennesker. Anonymous poster hash: 27739...112 Ser du mye film? Her i byen er det puddel, golden og gatemix som er de populære hundene blandt byens tapte sjeler. ..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #36 Skrevet 3. august 2013 Jeg forstår ikke hvorfor dere vil velge en hund som så mange er redde for jeg? Den ser skummel ut, har "dårlig rykte", dere anbefales å være svært nøye med oppdretter, bør være "erfarne" hundeeiere osv. I tillegg er det vel sånn at om den først biter, vil den vel gjøre mye større skade enn om dere velger en rase med mindre kraft i bittet. Er det verdt risikoen? Ellers må jeg si at dersom mitt barn hadde kommet hjem og fortalt at kompisen hadde fått en sånn hund, hadde jeg sagt at kompisen er velkommen hos oss, men til dem er det slutt på å dra. Spiller ingen rolle hvor "snill" hunden er, jeg gambler ikke med mine unger...(og jada, vi har hund selv...) I tillegg er det en typisk rase jeg tenker setter eierne i "negativ bås" det er vel ikke foruten grunn at det er mange som lever "harde liv" som har disse hundene, så jeg ville litt automatisk tenkt at det er "noe" med dere som mennesker. Anonymous poster hash: 27739...112 Ser du mye film? Her i byen er det puddel, golden og gatemix som er de populære hundene blandt byens tapte sjeler. .. ...tør ikke se skumle filmer jeg -men seriøst, folk som har behov for å ha sånne "sloss-hunder" har en tendens til å være littegranne på skråplanet. Ihvertfall det jeg har sett.. (men nå syns jeg de hundene ser både stygge og skumle ut, og legger da ofte merke til de skumle typene som har disse hundene...) Anonymous poster hash: 27739...112
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #37 Skrevet 3. august 2013 Måtte google - og grøss så stygge Anonymous poster hash: 826e4...321
mamma_bergen Skrevet 3. august 2013 #38 Skrevet 3. august 2013 Jeg forstår ikke hvorfor dere vil velge en hund som så mange er redde for jeg? Den ser skummel ut, har "dårlig rykte", dere anbefales å være svært nøye med oppdretter, bør være "erfarne" hundeeiere osv. I tillegg er det vel sånn at om den først biter, vil den vel gjøre mye større skade enn om dere velger en rase med mindre kraft i bittet. Er det verdt risikoen? Ellers må jeg si at dersom mitt barn hadde kommet hjem og fortalt at kompisen hadde fått en sånn hund, hadde jeg sagt at kompisen er velkommen hos oss, men til dem er det slutt på å dra. Spiller ingen rolle hvor "snill" hunden er, jeg gambler ikke med mine unger...(og jada, vi har hund selv...) I tillegg er det en typisk rase jeg tenker setter eierne i "negativ bås" det er vel ikke foruten grunn at det er mange som lever "harde liv" som har disse hundene, så jeg ville litt automatisk tenkt at det er "noe" med dere som mennesker. Anonymous poster hash: 27739...112 Ser du mye film? Her i byen er det puddel, golden og gatemix som er de populære hundene blandt byens tapte sjeler. .. ...tør ikke se skumle filmer jeg -men seriøst, folk som har behov for å ha sånne "sloss-hunder" har en tendens til å være littegranne på skråplanet. Ihvertfall det jeg har sett.. (men nå syns jeg de hundene ser både stygge og skumle ut, og legger da ofte merke til de skumle typene som har disse hundene...) Anonymous poster hash: 27739...112 HAHAHA!! Sloss-hund? Hvor har du det i fra? Og de jeg kjenner som har slike hunder,er langt i fra skråplanet
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #39 Skrevet 3. august 2013 Jeg forstår ikke hvorfor dere vil velge en hund som så mange er redde for jeg? Den ser skummel ut, har "dårlig rykte", dere anbefales å være svært nøye med oppdretter, bør være "erfarne" hundeeiere osv. I tillegg er det vel sånn at om den først biter, vil den vel gjøre mye større skade enn om dere velger en rase med mindre kraft i bittet. Er det verdt risikoen? Ellers må jeg si at dersom mitt barn hadde kommet hjem og fortalt at kompisen hadde fått en sånn hund, hadde jeg sagt at kompisen er velkommen hos oss, men til dem er det slutt på å dra. Spiller ingen rolle hvor "snill" hunden er, jeg gambler ikke med mine unger...(og jada, vi har hund selv...) I tillegg er det en typisk rase jeg tenker setter eierne i "negativ bås" det er vel ikke foruten grunn at det er mange som lever "harde liv" som har disse hundene, så jeg ville litt automatisk tenkt at det er "noe" med dere som mennesker. Anonymous poster hash: 27739...112 Ser du mye film? Her i byen er det puddel, golden og gatemix som er de populære hundene blandt byens tapte sjeler. .. ...tør ikke se skumle filmer jeg -men seriøst, folk som har behov for å ha sånne "sloss-hunder" har en tendens til å være littegranne på skråplanet. Ihvertfall det jeg har sett.. (men nå syns jeg de hundene ser både stygge og skumle ut, og legger da ofte merke til de skumle typene som har disse hundene...) Anonymous poster hash: 27739...112 HAHAHA!! Sloss-hund? Hvor har du det i fra? Og de jeg kjenner som har slike hunder,er langt i fra skråplanet ...vel jeg kjenner (heldigvis) ingen som har slike hunder, men de hundene jeg har sett av den "sorten" har skikkelig skumle eiere også, og jeg mener det virkelig, mine unger hadde ikke fått være hjemme hos slike hunder... Anonymous poster hash: 27739...112
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #40 Skrevet 3. august 2013 Jeg forstår ikke hvorfor dere vil velge en hund som så mange er redde for jeg? Den ser skummel ut, har "dårlig rykte", dere anbefales å være svært nøye med oppdretter, bør være "erfarne" hundeeiere osv. I tillegg er det vel sånn at om den først biter, vil den vel gjøre mye større skade enn om dere velger en rase med mindre kraft i bittet. Er det verdt risikoen? Ellers må jeg si at dersom mitt barn hadde kommet hjem og fortalt at kompisen hadde fått en sånn hund, hadde jeg sagt at kompisen er velkommen hos oss, men til dem er det slutt på å dra. Spiller ingen rolle hvor "snill" hunden er, jeg gambler ikke med mine unger...(og jada, vi har hund selv...) I tillegg er det en typisk rase jeg tenker setter eierne i "negativ bås" det er vel ikke foruten grunn at det er mange som lever "harde liv" som har disse hundene, så jeg ville litt automatisk tenkt at det er "noe" med dere som mennesker. Anonymous poster hash: 27739...112 Ser du mye film? Her i byen er det puddel, golden og gatemix som er de populære hundene blandt byens tapte sjeler. .. ...tør ikke se skumle filmer jeg -men seriøst, folk som har behov for å ha sånne "sloss-hunder" har en tendens til å være littegranne på skråplanet. Ihvertfall det jeg har sett.. (men nå syns jeg de hundene ser både stygge og skumle ut, og legger da ofte merke til de skumle typene som har disse hundene...) Anonymous poster hash: 27739...112 HAHAHA!! Sloss-hund? Hvor har du det i fra? Og de jeg kjenner som har slike hunder,er langt i fra skråplanet ...vel jeg kjenner (heldigvis) ingen som har slike hunder, men de hundene jeg har sett av den "sorten" har skikkelig skumle eiere også, og jeg mener det virkelig, mine unger hadde ikke fått være hjemme hos slike hunder... Anonymous poster hash: 27739...112 ...Seriøst? det er for meg en like veloverveid og gjennomtenkt beslutning som å nekte barna å omgås negere. Fordi negere ser skumle ut og "alle" vet at de er kriminelle... Rådet om å skaffe fra en seriøs oppdretter er et generelt råd for ALLE som skaffer seg hund, men man påpeker det ekstra ved de rasene som er plaget med mange useriøse aktører som har ødelagt enkelte aspekter ved rasen, om det er helse eller mentalitet. At terriere kan være sta er jo noe de fleste vet. Da kommer det an på treningsmetode og at man som eier er innstilt på å jobbe mer enn hva man hadde gjort med f.eks en gjeterhund. At man burde ha erfaring kan lett kompanseres med at man setter seg inn i treningsmetoder og rasens behov på forhånd. Min erfaring er heller at Staffen er en fin førstegangshund hvis man er innstilt på å jobbe med hunden og de har et godt rykte i hundemiljøet her hvertfall. Kjent for å være særdeles jobbglade hunder som gjør det bra på trening innen diverse sporter og alltid er "glade". Logrer med hele rompa og tilbyr bamse o.l. for å få godis og oppmerksomhet De har et rykte på seg for å være klovner og sosiale blant alle hundefolk jeg har snakket med. Å velge bort en rase som ellers passer familiens behov mtp motor og gemytt bare fordi noen syns den ser skummel ut er jo enda mer bak mål? Da er jo ikke problemet hos familien/hunden, men hos fremmede folk som forhåndsdømmer så til de grader uten å se virkeligheten? Anonymous poster hash: 90232...b65
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #41 Skrevet 3. august 2013 Kjempefine og snille med mennesker. Men den jeg hadde drepte katter (på 10 sek) og gikk ikke sammen med andre hunder. Veldig stress i byen når det blir uro hver gang en annen hund går løs. dette er nok ganske typisk for rasen Anonymous poster hash: aafca...fed Kjenner et par eksemplarer av denne hunderasen, og de er (ved siden av å være menneskekjære) også veldig glade i familiens katter, og kaniner.... . Vet at denne og lignenede raser kan fly mye etter katter, men er de oppvokst eller blitt tilvendt katter går det nok kjempebra. Anonymous poster hash: 748c6...585
Gjest Vicky Pollard Skrevet 3. august 2013 #42 Skrevet 3. august 2013 Eksem min hadde ei Amstaff- jente. Hun var nydelig, snill og leken. Hun var veldig sta, og jeg vil ikke anbefale Staffordshire til førstegangs hundeeiere. Ellers er det nydelige hunder, særlig jentene.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #43 Skrevet 3. august 2013 Oi, her var det mye uvitenhet og fordommer! Lar meg sjelden provosere men enkelte utsagn her tar bare kaka. Er selv en staffeeier og kunne ikke vært mer lykkelig over valget vi tok for 4 år siden. Førstegangshund til og med Fantastisk rase, med så mye personlighet og snill som dagen er lang! Aldri vist tegn på aggressivitet, men hun er ikke spesielt glad i andre tisper, da trekker hun seg heller unna. Går utrolig godt sammen med barn, og forguder datteren vår på 2 år. Vi er heller ikke på skråplanet, har gode jobber, høy utdanning, hus og bil. Har tatt bronsemerket i lydighet med staffen vår, og nå trener vi lydighet klasse 1 med henne. Hun er også veldig glad i sporsøk og alt av hjernetrim. Elsker lange turer, men kan også slange seg på sofaen i timevis. Ser det blir nevnt at staffen er en uvanlig rase i Norge - det er den aldeles ikke, den er tvert imot blitt veldig populær. Tidligere kunne nok rasen assosieres med folk på "skråplanet", men dette er langt fra tilfelle i dag. Dessverre er det mye useriøs oppdrett på staff, så jeg vil anbefale deg å gjøre grundig research ved valg av oppdretter. Etter min mening er det viktig å finne en oppdretter som har fokus på lynne, og som har lang erfaring. På canis.no og sbtforum.net kan du finne mye informasjon og komme i kontakt med oppdrettere. Lykke til med valget! Blir det en staff tror jeg aldri du vil angre ;-) Anonymous poster hash: 2524e...8c3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #44 Skrevet 3. august 2013 Kjennertte personer med den rasen. De har til felles at de er i et hardt treningsmiljø. Anonymous poster hash: 50f90...727
skjotta Skrevet 4. august 2013 #45 Skrevet 4. august 2013 Oi, her var det mye uvitenhet og fordommer! Lar meg sjelden provosere men enkelte utsagn her tar bare kaka. Er selv en staffeeier og kunne ikke vært mer lykkelig over valget vi tok for 4 år siden. Førstegangshund til og med Fantastisk rase, med så mye personlighet og snill som dagen er lang! Aldri vist tegn på aggressivitet, men hun er ikke spesielt glad i andre tisper, da trekker hun seg heller unna. Går utrolig godt sammen med barn, og forguder datteren vår på 2 år. Vi er heller ikke på skråplanet, har gode jobber, høy utdanning, hus og bil. Har tatt bronsemerket i lydighet med staffen vår, og nå trener vi lydighet klasse 1 med henne. Hun er også veldig glad i sporsøk og alt av hjernetrim. Elsker lange turer, men kan også slange seg på sofaen i timevis. Ser det blir nevnt at staffen er en uvanlig rase i Norge - det er den aldeles ikke, den er tvert imot blitt veldig populær. Tidligere kunne nok rasen assosieres med folk på "skråplanet", men dette er langt fra tilfelle i dag. Dessverre er det mye useriøs oppdrett på staff, så jeg vil anbefale deg å gjøre grundig research ved valg av oppdretter. Etter min mening er det viktig å finne en oppdretter som har fokus på lynne, og som har lang erfaring. På canis.no og sbtforum.net kan du finne mye informasjon og komme i kontakt med oppdrettere. Lykke til med valget! Blir det en staff tror jeg aldri du vil angre ;-) Anonymous poster hash: 2524e...8c3 I forhold til labrador, shefer (av en eller annen grunn kan jeg ikke stave det i dag. Vet at det er feil...) rottweiler, border collie, diverse spanieler og andre, mindre terriere så vil jeg si at jo, Staffordshire er ganske uvanlig. Sa ikke at den var sjelden, bare mindre vanlig enn mange andre raser.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #46 Skrevet 4. august 2013 En hunds oppførsel er alltid avhengig av eieren. Det en hund gjør galt er alltid eiers ansvar og eiers speilbilde på hvordan hunden har blitt "oppdratt". Takler dere oppdragelsen av hunden, så er det samme hvilken rase dere velger. De er bare ikke alltid som beskrevet av seg selv...... Jeg har blitt bitt av "ovnsrør" og sånn der bamsehund som ikke har blå tunge. Jeg vet jeg som barn provoserte den første jeg nevnte, men den andre provoserte jeg ikke i hele tatt. Den ble skutt, for jeg var vel nr 4 i rekken av å få bitt mens han "beskyttet" ungene i familien. TEnk over hva dere takler og kan. og ikke hva dere tror dere takler og kan. Erfaring er viktig her. Ser mange sier dere bør velge annen rase, men det er ikke sikkert. Det handler om erfaring. Anonymous poster hash: 2333e...9d5
skjotta Skrevet 4. august 2013 #47 Skrevet 4. august 2013 En hunds oppførsel er alltid avhengig av eieren. Det en hund gjør galt er alltid eiers ansvar og eiers speilbilde på hvordan hunden har blitt "oppdratt". Takler dere oppdragelsen av hunden, så er det samme hvilken rase dere velger. De er bare ikke alltid som beskrevet av seg selv...... Jeg har blitt bitt av "ovnsrør" og sånn der bamsehund som ikke har blå tunge. Jeg vet jeg som barn provoserte den første jeg nevnte, men den andre provoserte jeg ikke i hele tatt. Den ble skutt, for jeg var vel nr 4 i rekken av å få bitt mens han "beskyttet" ungene i familien. TEnk over hva dere takler og kan. og ikke hva dere tror dere takler og kan. Erfaring er viktig her. Ser mange sier dere bør velge annen rase, men det er ikke sikkert. Det handler om erfaring. Anonymous poster hash: 2333e...9d5 Tja... det er jo det som diskuteres da.. nature vs nurture. Faktum er at ulike hunderaser har ulikt utviklede instinkter. En retriever er lettere å lære fetch enn en beagle, selv om begge selvfølgelig kan lære det. Gjeterhunder vil instinktivt prøve å samle sammen grupper (husker en border valp som desperat prøvde å samle sammen familiens 3 katter) vakthunder vil instnktivt være beskyttende ovenfor sin flokk, blodhunder bruler nesa masse og ja, der er raser der ute som har blitt avlet spesifikt for å være aggressiv mot andre hunder, aggressiv mot mennesker eller generelt bare aggressiv. .. En god hundeeier tar rasetypiske trekk med i beregningen og oppdrar hunden der etter...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #48 Skrevet 4. august 2013 Jeg forstår ikke hvorfor dere vil velge en hund som så mange er redde for jeg? Den ser skummel ut, har "dårlig rykte", dere anbefales å være svært nøye med oppdretter, bør være "erfarne" hundeeiere osv. I tillegg er det vel sånn at om den først biter, vil den vel gjøre mye større skade enn om dere velger en rase med mindre kraft i bittet. Er det verdt risikoen? Ellers må jeg si at dersom mitt barn hadde kommet hjem og fortalt at kompisen hadde fått en sånn hund, hadde jeg sagt at kompisen er velkommen hos oss, men til dem er det slutt på å dra. Spiller ingen rolle hvor "snill" hunden er, jeg gambler ikke med mine unger...(og jada, vi har hund selv...) I tillegg er det en typisk rase jeg tenker setter eierne i "negativ bås" det er vel ikke foruten grunn at det er mange som lever "harde liv" som har disse hundene, så jeg ville litt automatisk tenkt at det er "noe" med dere som mennesker. Anonymous poster hash: 27739...112 Ser du mye film? Her i byen er det puddel, golden og gatemix som er de populære hundene blandt byens tapte sjeler. .. ...tør ikke se skumle filmer jeg -men seriøst, folk som har behov for å ha sånne "sloss-hunder" har en tendens til å være littegranne på skråplanet. Ihvertfall det jeg har sett.. (men nå syns jeg de hundene ser både stygge og skumle ut, og legger da ofte merke til de skumle typene som har disse hundene...) Anonymous poster hash: 27739...112 HAHAHA!!Sloss-hund? Hvor har du det i fra? Og de jeg kjenner som har slike hunder,er langt i fra skråplanet ...vel jeg kjenner (heldigvis) ingen som har slike hunder, men de hundene jeg har sett av den "sorten" har skikkelig skumle eiere også, og jeg mener det virkelig, mine unger hadde ikke fått være hjemme hos slike hunder... Anonymous poster hash: 27739...112 ...Seriøst? det er for meg en like veloverveid og gjennomtenkt beslutning som å nekte barna å omgås negere. Fordi negere ser skumle ut og "alle" vet at de er kriminelle... Rådet om å skaffe fra en seriøs oppdretter er et generelt råd for ALLE som skaffer seg hund, men man påpeker det ekstra ved de rasene som er plaget med mange useriøse aktører som har ødelagt enkelte aspekter ved rasen, om det er helse eller mentalitet. At terriere kan være sta er jo noe de fleste vet. Da kommer det an på treningsmetode og at man som eier er innstilt på å jobbe mer enn hva man hadde gjort med f.eks en gjeterhund. At man burde ha erfaring kan lett kompanseres med at man setter seg inn i treningsmetoder og rasens behov på forhånd. Min erfaring er heller at Staffen er en fin førstegangshund hvis man er innstilt på å jobbe med hunden og de har et godt rykte i hundemiljøet her hvertfall. Kjent for å være særdeles jobbglade hunder som gjør det bra på trening innen diverse sporter og alltid er "glade". Logrer med hele rompa og tilbyr bamse o.l. for å få godis og oppmerksomhet De har et rykte på seg for å være klovner og sosiale blant alle hundefolk jeg har snakket med. Å velge bort en rase som ellers passer familiens behov mtp motor og gemytt bare fordi noen syns den ser skummel ut er jo enda mer bak mål? Da er jo ikke problemet hos familien/hunden, men hos fremmede folk som forhåndsdømmer så til de grader uten å se virkeligheten? Anonymous poster hash: 90232...b65 Fantastisk bra svart !! Anonymous poster hash: 87740...541
Anonym bruker Skrevet 4. august 2013 #49 Skrevet 4. august 2013 Kan anbefale deg denne kennelen:-) Kjenner oppdretteren og flere av hundene. Mange av hundene eies av barnefamilier og er herlige hunder. http://www.dapperstaff.com/index.html Anonymous poster hash: ffe8f...9f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå