Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Har lest mye om denne rasen. De er lojale, veldig barnevennlig og lydig. Stemmer dette, dere som har erfaring? Anonymous poster hash: 87740...541
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Velg en annen hund! Min anbefaling. Anonymous poster hash: 72fed...4df
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Velg en annen hund! Min anbefaling. Anonymous poster hash: 72fed...4df Det kan du jo gjerne begrunne? Anonymous poster hash: 87740...541
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 Ble ikke både staffordshire bull terrier og american staffordshire bull terrier ulovlig i Norge for en del år siden? Godt mulig det bare er sistnevnte. Fine hunder, men jeg er litt skeptisk til raser som har vært brukt som kamphund når det gjelder barn. Selv om mye kommer an på treningen og eieren. Anonymous poster hash: 3d5b8...376
Cherries Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Vi passet en i mange år når jeg og søstrene.mine var små. Herlig hund. Rolig og snill, samtidig veldig leken. Kunne ikke treffe før han kom til oss, men ble ikke ordentlig bjeffing da heller, litt pipete bjeffing :-) og han var alltid bare snill! Men er med de som med alle andre hunder: det kommer an på lynne og eiere hvordan de blir. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Sier også velg en annen hund!! Velg en hund som ikke sååå mange mennesker er reservert eller redd for. Rasen er heller ikke spesielt familievennlig. Anonymous poster hash: af0db...875
Trimsi Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 Har aldri hatt hund selv, men kjenner to familier med denne rasen. Har nesten aldri vært borti mere familiekjære, barnekjære, kosete og snille hunder. Man kan sikkert være uheldig, men det kan man vel være med de fleste hunderaser?
NormaJean Skrevet 3. august 2013 #9 Skrevet 3. august 2013 Jeg har venner med denne hunderasen. Utrolig gode hunder, lojale og lydige. Er ikke en hundeperson, men denne rasen liker jeg.
Balumpalump Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Det er en av de mer familievennlige rasene som finnes, syns jeg. Veldig lekne, tålmodige, letttrente og sosiale. De er IKKE forbudte, men mange syns de ser skumle ut pga utseende og lydene de lager (de lager mange lyder som grynting, klukker, piper osv). Jeg syns de har et ufortjent dårlig rykte. Mange syns de er skumle på lik linje med Rottweilere og Schæfere. Jeg setter ærlig talt heller barnet mitt sammen med en Rottweiler enn en Chihuahua (som har en dårligere mentalitet og lavere bite-terskel, selv om de er sååååååå søte). Det du derimot må være obs på er samkjønnsagressjonen. Skaffer du deg en staff må du regne med at de ikke kommer til å gå overens med andre hunder. Mennesker er ikke noe problem, men andre hunder må du passe på. Samkjønnsaggresjon kommer som regel til syne rundt 1-2 års alder, så det er ekstremt viktig med riktig sosialisering og miljøtrening før de blir kjønnsmodne. For å trene har jeg hørt de kan være ganske så sta og at man kommer lengre med å spille på lag med hunden framfor å bestemme. Type positiv trening, kan anbefale å stikke innom Canis.no mye info der.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Du greide ikkefinne en styggere rase? Pjuuk. Anonymous poster hash: 4cb30...1f0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #12 Skrevet 3. august 2013 Du greide ikkefinne en styggere rase? Pjuuk. Anonymous poster hash: 4cb30...1f0 De er jo vakre da! Helt utrolig skjønne Med et skikkelig smil og klovnestreker kan man ikke motstå Anonymous poster hash: 90232...b65
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Du greide ikkefinne en styggere rase? Pjuuk. Anonymous poster hash: 4cb30...1f0 De er jo vakre da! Helt utrolig skjønne Med et skikkelig smil og klovnestreker kan man ikke motstå Anonymous poster hash: 90232...b65 De er kjempesøte! Anonymous poster hash: b7b06...baa
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #14 Skrevet 3. august 2013 Tusen takk for tilbakemeldinger! Mange av dere forteller meg nettopp det jeg tidligere har lest, at de må sosialiseres kjapt og at de er kjempe snille. Hva utseende angår, så ser de jo veldig "skumle" ut, men det gjør jo til dels rottweilere også uten at de er det (med rett trening så klart). Gjerne kom med flere erfaringer! Anonymous poster hash: 87740...541
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #15 Skrevet 3. august 2013 Du greide ikkefinne en styggere rase? Pjuuk. Anonymous poster hash: 4cb30...1f0 De er jo vakre da! Helt utrolig skjønne Med et skikkelig smil og klovnestreker kan man ikke motstå Anonymous poster hash: 90232...b65 De er kjempesøte! Anonymous poster hash: b7b06...baa Jeg elsker utseendet deres, de er jo utrolig vakre! Om du ikke liker hvordan de ser ut, så trenger du jo ikke skaffe deg en. Spurte etter erfaringer, ikke meninger:) Anonymous poster hash: 87740...541
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #16 Skrevet 3. august 2013 Hvor gamle er barna dine? Staffer er ganske voldsomme i lek, de vet ikke helt sin egen styrke. Så det kan være greit å ha litt eldre barn. Tispen min hater staffer fordi de er så mye. Virker som de har lite sosialkompetanse disse bikkjene Og vi bor i byen, så de fleste hundene vi møter er ganske godt sosialiserte. Ellers er de sikkert fine hunder å ha. Stygge synes nå jeg. Anonymous poster hash: 8f152...fbb
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #17 Skrevet 3. august 2013 Jeg har ei tispe av denne rasen.. Hun er 10 år nå og jeg har hatt henne i snart 7 år. Tok over henne etter at eieren døde. Det er FLOTTE hunder! Skjønner ikke grunnen til hvorfor noen skriver at du bør holde deg unna den type hunder. Hun jeg har er veldig "lat", elsker å ligge i sofaen, elsker kos og oppmerksomhet. Veldig glad i å gå tur, men de har ikke like stort behov for det som andre hunder. (Men kan fort bli litt lubne om de beveger seg lite og spiser mye da) Hun er veldig glad i barn og bjeffer nesten aldri. Kommer noen gryntelyder eller at hun hakker/klapper med tennene inn i mellom, men dette er verken noe særlig høylydt eller farlig Kaller henne for en minigris, for de kan ligne litt Når det kommer til andre dyr så har vi egentlig aldri hatt problemer med å venne henne til noen. Vi har en annen hund også (annen rase), og de kommer godt overens. Men hun liker å ha litt fred og ro rundt seg og. Og så har vi katter som hun også er snill mot. Kan finne på å springe etter fremmede katter da Anonymous poster hash: 938a2...0d6
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #18 Skrevet 3. august 2013 Ps: Jeg kjenner også ei som har to av dem, hun er også veldig fornøyd Og ja, min er veeeldig glad i å bade, blir gjerne med en tur på "stranda".. hehe (kunne nok fortalt masse artig om bikkja mi) Anonymous poster hash: 938a2...0d6
Askepott 3 barnsmor Skrevet 3. august 2013 #19 Skrevet 3. august 2013 Noen av dere provoserer meg veldig,må jo være noe galt med dere!!!hvorfor velge en annen rase?er en grunn for at de blir kalt nanny dog i England. De er en av de rasene som er best egnet sammen med barn. Jeg har en på 6 mnd og har 3 barn. Hun er utrolig snill og god med barna og verdens beste hund. Leste masse om forskjellige raser men landet på denne. Kan anbefale rasen på det sterkeste.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #20 Skrevet 3. august 2013 Har lest mye om denne rasen. De er lojale, veldig barnevennlig og lydig. Stemmer dette, dere som har erfaring? Anonymous poster hash: 87740...541 Hvor gamle er barna dine? Jeg er ikke vokst opp akkuratt denne rasen, men hadde både bullamstiff og bulldog da vi var små. Kjempe fine hunder, men de var bullmastiffen var dessverre altfor sterk for at vi kunne gå tur med den. Hadde en forkjærlighet for katter, så kunne plutselig springe avgårde. Vet ikke hvordan denne rasen er med tanke på lydighet? Anonymous poster hash: af958...c55
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #21 Skrevet 3. august 2013 Kjempe fine hunder, men vil advare om at det er en rase for hundevante folk og ikke noen nybegynner rase. Det er snille hunder generelt. Men man skal være klar over at denne rasen krever litt, terriere er ikke de letteste å ha. Har selv en terriertype, herlig hund, men man må hele tiden bære litt obs. Han er snill mot barn, andre hunder og dyr, men han er ufattelig sta til tider og ikke lettest å dressere. Pleier å passe en staffe jevnlig, herlig hund, men kan være litt kvass til fremmende hunder, veldig typisk for rasen, også noe territorial, typisk for terrier rasene. Husk at uansett hunderase, småbarn og hunder skal aldri være alene sammen, ikke under noen omstendighet, selv ikke i 2 minutter. Vi ventet til minste barnet var 5 år før vi skaffet oss hund igjen. Jeg har had hund før jeg fikk barn. En hund krever mye, barn krever mye. For mange blir dette en kabal som ikke går opp i en alt travel hverdag. Lån gjerne en hund av kjente noen uker, prøv det og føl på det før dere skaffer hund. Anonymous poster hash: 7d1d4...cf0
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #22 Skrevet 3. august 2013 Igjen, tusen takk for alle svar! Tror valget faller på denne rasen, jeg her helt forelsket allerede!Vi har hatt hund tidligere og vi har begge vokst opp med hund, så vi er klar over at en aldri skal tenke at hunden er verdens snilleste og "aldri" hadde skadet noen, et dyr er jo et dyr. Med det sagt, etter at tispa vår gikk bort i mai, så har savnet vært stort og nå bare gleder jeg meg maksimalt til å ha en firbent i hus igjen! Igjen, tusen takk for alle svar og synspunkter Det hjelper masse! Om det er flere som har noe å si, så rop ut! Anonymous poster hash: 87740...541
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #23 Skrevet 3. august 2013 Jeg har ei tispe av denne rasen.. Hun er 10 år nå og jeg har hatt henne i snart 7 år. Tok over henne etter at eieren døde. Det er FLOTTE hunder! Skjønner ikke grunnen til hvorfor noen skriver at du bør holde deg unna den type hunder. Hun jeg har er veldig "lat", elsker å ligge i sofaen, elsker kos og oppmerksomhet. Veldig glad i å gå tur, men de har ikke like stort behov for det som andre hunder. (Men kan fort bli litt lubne om de beveger seg lite og spiser mye da) Hun er veldig glad i barn og bjeffer nesten aldri. Kommer noen gryntelyder eller at hun hakker/klapper med tennene inn i mellom, men dette er verken noe særlig høylydt eller farlig Kaller henne for en minigris, for de kan ligne litt Når det kommer til andre dyr så har vi egentlig aldri hatt problemer med å venne henne til noen. Vi har en annen hund også (annen rase), og de kommer godt overens. Men hun liker å ha litt fred og ro rundt seg og. Og så har vi katter som hun også er snill mot. Kan finne på å springe etter fremmede katter da Anonymous poster hash: 938a2...0d6 Hun hørtes helt fantastisk ut! Anonymous poster hash: 87740...541
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #24 Skrevet 3. august 2013 Fantastiske hunder, men ikke som førstegangshund. Men har du erfaring med hund fra før så kjør på:-) men kjøp fra seriøs oppdretter. Anonymous poster hash: ffe8f...9f4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2013 #25 Skrevet 3. august 2013 Igjen, tusen takk for alle svar! Tror valget faller på denne rasen, jeg her helt forelsket allerede!Vi har hatt hund tidligere og vi har begge vokst opp med hund, så vi er klar over at en aldri skal tenke at hunden er verdens snilleste og "aldri" hadde skadet noen, et dyr er jo et dyr. Med det sagt, etter at tispa vår gikk bort i mai, så har savnet vært stort og nå bare gleder jeg meg maksimalt til å ha en firbent i hus igjen! Igjen, tusen takk for alle svar og synspunkter Det hjelper masse! Om det er flere som har noe å si, så rop ut! Anonymous poster hash: 87740...541 Vær litt obs på oppdretter, det er endel useriøse. Forhør dere i hundemiljøet før dere skriver under på noe. Anonymous poster hash: 7d1d4...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå