Gå til innhold

Ingen andre som har gått mye opp i vekt??

Anbefalte innlegg

Kjenner at jeg blir litt fortvilet når jeg bare leser om de som har lagt på seg et par kilo halvveis i svangerskapet. Og at 7-8 kilo er så utrolig mye at de ikke vet hva de skal gjøre. Jeg er selv i uke 24 og har lagt på meg 11 kilo allerede. Føles som om det bare er meg som blir så stor. Jeg spiser helt normalt og er i normal aktivitet, men kiloene bare raser på. Før graviditet veide jeg 62 kg og var vanlig slank. Noen andre der ute som har det som meg? Alle kommenterer at jeg kommer til å bli sååå stor. Ikke alltid like gøy å høre.

Anonymous poster hash: c27c8...a86

Fortsetter under...

Jeg la ikke på meg mer enn 2kg de første 21 ukene. Så la jeg plutselig på meg 4kg på en uke, og 2kg til siste to ukene. Så jeg er 24 uker og har lagt på meg 8kg. Jordmoren min mener at mye er vann, siden jeg la på meg mye på kort tid. Kan jo være noe sånt med deg også. Jeg veide 69kg før jeg ble gravid og hadde på forhånd bestemt meg for å ikke bli over 80kg, men det er bare 3kg mer enn jeg veier nå.

Åjoda. Jeg er 26 uker nå og har til nå lagt på meg 12 kg.

Veide 60 før jeg ble gravid og trente masse, har ikke fått trent annet enn styrke gjennom hele graviditeten, først på grunn av nedpress ved høy aktivitet, nå får jeg nesten ikke gått turer engang pågrunn av begynnende bekkenløsning. SÅE, ingenting å gjøre med det annet enn å prøøøøve å passe på matinntaket - men kan jo ikke slutte å spise heller, og gidder ingen restriktiv diett - da kommer jeg som er matglad til å gå på veggen;p (og etterhvert en skikkelig smell når jeg sprekker som en hval og kommer til å spise ALT jeg kommer over, hehe)

Og får å si det sånn, tror ikke nåla på vekta har stoppa opp enda;p men men, jeg kan klage alt jeg vil, men ikke så mye å gjøre med det. Trener så mye styrke på lår, rygg, bryst, og armer som jeg kan for ikke å råtne helt bort, og for å øke forbrenningen noe.

Folk rundt meg ser det nok ikke så tydelig som meg selv, har jo brukt en stund på det, men for meg er det som låra tyyyyter utover, bilring bak på ryggen osv osv. Føler meg ikke som en Smashing gravid, men har forunderlig nok forstått at det gjør andre ( haha, vidundernes tid er ennå ikke forbi).

Trøster meg med at det er for en kort stund og for at tassen i magen skal ha det bra. <3

Når tassen er ute begynner det en hard og god opptrening for meg og på våren 2014 starter løpesesongen med det første løpet av mange i en løpekonkurranse!! Det er for meg supermotiverende å ha dette å se frem til, både i forhold til å starte påan igjen med trening nesten fra "scratch" - noe som er svintungt, særlig med noen ekstra kilo å bærer på og for å klare å fortsette med styrketrening nå ( noe som egentlig føles totalt bortkastet). Har dessuten en defekt rygg som egentlig er avhengig av trening for å fungere og kjenner at den skal ihvertfall ha godt av mere trening:D

De var et lang svar fra meg, men Tjolahei, blir litt ivrig når det er noe som fenger vettu;p

Anonymous poster hash: 07796...0c1

Annonse

Kjenner at jeg blir litt fortvilet når jeg bare leser om de som har lagt på seg et par kilo halvveis i svangerskapet. Og at 7-8 kilo er så utrolig mye at de ikke vet hva de skal gjøre. Jeg er selv i uke 24 og har lagt på meg 11 kilo allerede. Føles som om det bare er meg som blir så stor. Jeg spiser helt normalt og er i normal aktivitet, men kiloene bare raser på. Før graviditet veide jeg 62 kg og var vanlig slank. Noen andre der ute som har det som meg? Alle kommenterer at jeg kommer til å bli sååå stor. Ikke alltid like gøy å høre.

Anonymous poster hash: c27c8...a86

uke 22 og har lagt på meg rundt 12-13 kg =/ ja ja.... så sånn kan det gå, aleine er du IKKE.. finnes oss som er verre og :P

Anonymous poster hash: 7aff9...74b

Har lagt på meg 8-9 kilo og er 18 uker på vei :-/ men noe er nok vann da disse varme dagene ute med full gåing/ståing i 7 1/2 t ikke akkurat hjelper på.. Har vært kvalm til nå og da har det hjulpet med å spise lite men ofte.. Er jo i daglig aktivitet med 2 barn fra før, hund å stående/gående jobb så er jo ikke som jeg sitter 24/7.. Var normalvektig før graviditet og med de andre har vekta rast gradvis av etter fødsel så håper virkelig det går like greit denne gang også :) så lenge jenta har det greit så får jeg vel bare ta det som det kommer :) dette er jo absolutt en periode i livet vi ikke skal trenge å tenke på vekta :) men ikke lett heller..

Haha velkommen i klubben .. Uke 19 her og sikkert 10 kg opp.. Er på ferie i Hellas og har ikke veid meg på 2 uker.. Nå i varmen er bena fulle av vann så tørr ikke tenke på hva jeg veier .. Gått opp 27 kg ved begge de andre svangerskapene så er bare å glede seg ! Til vanlig er jeg slank og trener mye så er uvant det her å nærme seg 100 kg når man veier rundt 70 til vanlig

Annonse

Uke 21 og 7 kilo!:)

Det du skriver høres ut som noe jeg kunne sagt! :P jeg har lest og har hørt folk si "ååh har lagt på meg 4 kg allerede, men har trent aaaltfor lite, og spist for mye i ferien."

Jeg har selv spist mindre godteri enn normalt, og generelt hatt lite matlyst, så har ikke spist på meg de kiloene, de bare kommer! Jeg føler liksom det er helt normalt jeg! Men når jeg leser hva andre sier så føler jeg meg jo helt unormal igjen... Er også normalvektig fra før, trent mye og alt...

Anonymous poster hash: 9289a...d67

Gjest flykræsj

Uke 22 og pluss 7-8 kg litt +/-. De siste 4 kg har kommet på i sommerferien. Har spist akkurat det jeg har hatt lyst på, og slikt setter spor ;)  Føler meg også som en hest, men trøster meg med at forrige gang var vektøkning størst i 2. trimester. Siste 1,5 mnd gikk jeg ikke opp en kg... Dessuten sklir mange kg normalt bort etter fødsel! Det er jo ikke kun rent fett vi legger på oss! Forrige gang gikk jeg opp 11 kg totalt og gikk ned 17 kg i løpet av et år. Uten å tenke en døyt på slanking :) Er normalt slank til vanlig, men siden jeg ikke er mer enn 158 høy sees ekstrakilo godt på meg. Mange sier at dette er en tid hvor man ikke skal tenke så mye på vekt, men når man veies på hver kontroll og kg føres opp i skjema er det ikke lett å gi blaffen. :blink:

Har ikke vært på vekta siden jeg ble gravid og da hadde jeg gått opp 2 kg. Er nå i uke 23 å vet ikke om jeg vil vite hvor mye jeg har lagt på meg. Er jo to inni der denne gangen så kommer til å legge på meg en del. Har lagt på meg 25-30 kg med de 3 andre. Men orker ikke stresse med det,omtrent alt har forsvunnet etter fødsel:-)

Er i uke 24 og har nok lagt på meg over 10 kg (har ikke vært på vekta på en stund...), i tillegg gjør begynnende bekkenløsning at jeg allerede nå vagger avgårde i stedet for å gå normalt og småting som å snu seg i sengen i løpet av natten er veldig tunge og vanskelige. Føler meg mer som enn hval enn et menneske, kan du si, og jeg kommer sikkert til å legge på meg minst 10 kg til før det hele er over!!! (Gikk opp 20 kg forrige svangerskap og da gikk jeg opp bare en kg de første fire mnd, mens denne gangen gikk jeg opp 7 kg på samme tid).

Trøsten er jo at det forsvinner ganske fort igjen etter fødsel, også prøver jeg veldig å ikke la vektøkningen gå innpå meg. Mannen min er forresten også veldig fin å ha - han insisterer på at han synes jeg blir vakrere og vakrere for hver dag som går.

Men joda - hver gang jeg ser en sånn høygravid dame som åpenbart ikke har lagt på seg en eneste kg utenom magen, blir jeg litt muggen innvendig og skynder meg å se en annen vei :)

Mitt 3 svangerskap. 10 kilo nå og er i uke 27 :)

La på meg 20 og 21 kg med de to første og, enda jeg trente og spiste sunnere enn vanlig.

Er vanligvis slank og rundt 55 kg så jeg er bare sånn da :)

Har aldri følt skam rller lagt skjul på vekta. Jeg vet jo at jeg ikke bare døtter i meg drit, så jeg er overhodet ikke bekymret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...