Gå til innhold

Toppen av latskap for deg er??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toppen av latskap er dere mødre som ikke gidder stå opp når ungen våkner og er ferdig med natta.

Anonymous poster hash: a7f50...3cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge dere er jeg toppen av lat:-p jeg har både eggdeler, kjøttdeigkutter, brukte mme når den tiv var osv osv:-)

Jaja, bra det ikke er mange som ser i kjøkkenskapene mine;-)

Skrevet

Mulig det er latskap mye av det dere lister opp her.. Likevel synes jeg det er fantastisk å få ty til hjelpemidler i en hverdag der man skal være a jour i både yrkesrollen, husmorrollen, morsrollen, konerollen osv. Hverdagen min blir adskillig lettere med ferdige våtmopper, fruktkutter, ferdig kakemix, zalo spray osv. Storkoser meg med denne såkalte latskapen i en hverdag som føles som alt annet enn bedagelig.. :)

Men at gubben din pisser på dosetet, det finner du deg i? Herreguuuud!!!! Æsj!!!

Anonymous poster hash: d5804...2b0

Skrevet

Ferdigskjert salat

Ferdigskjært løk

Ferdigkrydret tacokjøttdeig

Og attpåtil tar butikkene MYE mer betalt for de produktene :)

Anonymous poster hash: 06ea8...3d4
Skrevet

Toppen av latskap er dere mødre som ikke gidder stå opp når ungen våkner og er ferdig med natta.

Ikke fedre?!

Toppen av latskap er for meg å ikke orke å bøye seg ned for å kaste den skitne trusa si oppi skittentøyskurven når man 'bommet' første gangen.

Å sette halvparten av den rene oppvasken på benken fordi man 'ikke vet' hvor ting skal stå. (Har bodd her i fire år)

I bruke beina når man rydder leker på kvelden (les: sparke alle leker inn i et hjørne) i stedet for å legge de i kurvene.

Å ta hele morgenstellet på ungene med en våtserviett?!

Mye jeg kunne ramser opp, men de duppedingsene en får for å bruke i kjøkkenet er nok ikke inkludert ;)

Anonymous poster hash: 8a49f...191

Skrevet

Det gjør ikke alltid vi når barna våkner kl 06.00. Men de er 5 og 7 år. Ganske vanlig! 

Anonymous poster hash: 11864...d1f

Skrevet

Så rare ting dere betrakter som latskap? Dette er jo alle ting som er betraktet som en liten hjelp i en travel hverdag, ingen som lider av at noen bruker en eggdeler eller litt santa maria tacokrydder vel?? ;)

Jeg synes at toppen av latskap er:

-Folk som kjører bil alle steder de skal, selvom det er gåavstand og bena deres virker helt som de skal. De skylder gjerne på at de har så dårlig tid, jeg mener det er dårlige prioriteringer og latskap.

-Folk som parkerer foran p-automaten i parkeringshus for å ta billett gjenom vinduet, de lager kø for andre og sperrer gjerne ett gangfelt. Er det virkelig så hardt å måtte gå noen hundre meter å hente en lapp etter at du har parkert??

-Folk som ikke kildesorterer søppel!!!

Skrevet

Ferdigblandet egg til omelett på kartong er det lite som slår!

Ja og ferdig stekt tacokjøttdeig

Skrevet

Å sitte på Facebook, dib...når man kan gjøre noe vettugt heller.

Anonymous poster hash: 9415b...7bd

Gjest Vicky Pollard
Skrevet (endret)

Å sitte på Facebook, dib...når man kan gjøre noe vettugt heller.

Anonymous poster hash: 9415b...7bd

Og her sitter du.... ;) Var det ikke vondt da du skjøt deg selv i foten?? Endret av Vicky Pollard
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

L

Ferdigblandet omelett

Ferdigblandet kakerøre

Doseringstabletter for vaskemaskin

Engangskluter/våtservietter for gulvvask/husrengjøring

Vannkoker

Eggekoker

Eggedeler og fruktkutter

Melange på flaske (den er ekkel)

Syltetøy på squeeze flaske

Ferdigmiddager

Frossenpizza

Ferdig pizzadeig og ferdig pizzafyll

Ferdige sauser

Robotstøvsuger

Kommer sikkert på mer senere..

Sært når de tar enkle ting som likevell ikke stjeler så mye tid og energi fra hverdagen og tilrettelegger for at vi skal bli late og ute av stand til å gjøre noe selv.

Er vel ikke lenge før de kommer på at de skal selge ferdig knust egg i eggeformet squezee flaske (uten skallet så klart) så vi stakkarene skal få slippe å knuse eggene selv..Anonymous poster hash: 2f248...b93

Kan du forklare meg hvordan man får laget te uten vannkoker uten at det er svært upraktisk?

Kjele og kokeplate?

Anonymous poster hash: bde41...188

Og hvordan få vann fra kjele oppi tekopp uten å søle overalt?

Skrevet

Ikke orke ta på tannkrem på tannbørsten!

Ikke orke ta på håndsåpe etter dobesøk!

Anonymous poster hash: a7643...9bf

Skrevet

Mulig det er latskap mye av det dere lister opp her.. Likevel synes jeg det er fantastisk å få ty til hjelpemidler i en hverdag der man skal være a jour i både yrkesrollen, husmorrollen, morsrollen, konerollen osv. Hverdagen min blir adskillig lettere med ferdige våtmopper, fruktkutter, ferdig kakemix, zalo spray osv. Storkoser meg med denne såkalte latskapen i en hverdag som føles som alt annet enn bedagelig.. :)

hvordan klarte foreldrene våres seg uten alt det ? Man er faen meg lat idag, alt skal blir så enkelt som mulig, og unnskyldningen er akkurat det du lister opp.

Anonymous poster hash: 9a655...0e3

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet (endret)

L

Ferdigblandet omelett

Ferdigblandet kakerøre

Doseringstabletter for vaskemaskin

Engangskluter/våtservietter for gulvvask/husrengjøring

Vannkoker

Eggekoker

Eggedeler og fruktkutter

Melange på flaske (den er ekkel)

Syltetøy på squeeze flaske

Ferdigmiddager

Frossenpizza

Ferdig pizzadeig og ferdig pizzafyll

Ferdige sauser

Robotstøvsuger

Kommer sikkert på mer senere..

Sært når de tar enkle ting som likevell ikke stjeler så mye tid og energi fra hverdagen og tilrettelegger for at vi skal bli late og ute av stand til å gjøre noe selv.

Er vel ikke lenge før de kommer på at de skal selge ferdig knust egg i eggeformet squezee flaske (uten skallet så klart) så vi stakkarene skal få slippe å knuse eggene selv..Anonymous poster hash: 2f248...b93

Kan du forklare meg hvordan man får laget te uten vannkoker uten at det er svært upraktisk?
Kjele og kokeplate?

Anonymous poster hash: bde41...188

Og hvordan få vann fra kjele oppi tekopp uten å søle overalt?
Altså, det er ikke jeg som har svart før og kanskje jeg er eksepsjonelt treffsikker, men jeg har nok laget hundrevis av tekopper uten å søle en dråpe på benken :o

Ikke visste jeg at det var en bragd ;) (men jeg anser ikke å bruke vannkrise som latskap, altså)

Latskap for meg er å vente til noen kommer inn i stua for å gi meg fjernkontrollen som ligger på spisebordet.

Å parkere på handikap-plasser for å spare 5 skritt.

Å ikke gidde å sette handlevognen på plass etter seg.

Endret av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Men at gubben din pisser på dosetet, det finner du deg i? Herreguuuud!!!! Æsj!!!

Anonymous poster hash: d5804...2b0

Haha det skjedde nøyaktig 2 ganger. Likevel har det førsteplassen av latskap her i huset fremdeles.
Skrevet

hvordan klarte foreldrene våres seg uten alt det ? Man er faen meg lat idag, alt skal blir så enkelt som mulig, og unnskyldningen er akkurat det du lister opp.

Vet ikke med foreldrene dine, men moren min var hjemmeværende i mange år og hadde mye bedre tid til husarbeid og matlaging enn meg som jobber 100 %. Nei jeg slår et slag for Toro-kakene jeg.
Skrevet

Når mannen ikke gidder å ta OPP dosetet før han pisser, sånn at jeg må tørke av doringen hver gang før jeg setter meg!

Hvorfor ber du ham ikke om å sette seg? Det gjør min og det funker som fjell :)

Skrevet

hvordan klarte foreldrene våres seg uten alt det ? Man er faen meg lat idag, alt skal blir så enkelt som mulig, og unnskyldningen er akkurat det du lister opp.Anonymous poster hash: 9a655...0e3
Vet ikke med foreldrene dine, men moren min var hjemmeværende i mange år og hadde mye bedre tid til husarbeid og matlaging enn meg som jobber 100 %. Nei jeg slår et slag for Toro-kakene jeg.
Min mor jobbet 100%, og hadde 3 unger, men enda hadde hun tid å lage middag hver dag, og ikke bare suppe.

Skrevet

hvordan klarte foreldrene våres seg uten alt det ? Man er faen meg lat idag, alt skal blir så enkelt som mulig, og unnskyldningen er akkurat det du lister opp.Anonymous poster hash: 9a655...0e3
Min mor jobbet 100%, og hadde 3 unger, men enda hadde hun tid å lage middag hver dag, og ikke bare suppe.

Flinke mamma'n din!

Anonymous poster hash: 0ed75...d1e

Skrevet

toppen av latskap for meg?

tja...

Jeg vet ikke.. jeg vet at alle er forskjellige steder i livet og sliter med forskjllige ting av større eller mindre grad.

Om jeg velger tomatsuppe fra boks eller pose i dag betyr det ikke at jeg er lat men at jeg velger å bruke mere tid på noe annen denne dagen.

Som en annen her oppe sa  at mye av det dere nevner som latskap i deres øyne er hjelpemiddler for andre.

Jeg fikser ikke å koke ris i vanlig kjele uten å brenne den så jeg har kjøpt riskoker til microen.

Jeg hører på lydbøker det kan tolkes som latskap..

Folk som går og tar seg 5 min for å røye kan tolkes som latskap..

Jeg lar datteren min sove i sengen vår i perioder i stede for å stå opp flere ganger om natten i perioder. det kan tolkes som latskap..

folk som  er hjemme og bor 5 min unna barnehagen  og kjører for å  gå å levere  kan  tolkes som latskap...

Anonymous poster hash: f814a...ec1
Skrevet

Syntes ikke hjelpemidler som vannkoker og eggdeler er latskap, men signerer de som trekker frem halvfabrikata som pizzadeig, omelettrøre etc. Greit med en Toropose eller et middagsglass i ny og ne men det er tross alt ikke SÅ vanskelig eller tidkrevende å lage mat fra bunn av.

Skrevet

Så fint da, sprek dame. JEG foretrekker å bruke minst mulig tid på kjedelig husarbeid. Om det finnes raske hjelpemidler for å oppnå et bra resultat, så benytter jeg meg gladelig av dem. Føler meg som alt annet enn lat da. Vil heller ha mer tid til ting som faktisk gjør meg glad :)
Skrevet

Veit om ein mann som ikkje kunne legge på plass handdukar sida han ikkje visste kor dei skulle leggast. Merkeleg nok fant han dei kvar gong han skulle dusje, så i dei tilfella var han fullt informert om kor dei låg..

Skrevet

Hei, ferdigrullet pizzadeig er genialt. Da kan eldste lage pizza selv. :)

synes også den ferdig omelettegg i kartong er toppen av latskap. :)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ja, for ikke å snakke om alt steinalderfolka greide seg uten! Fysj, ja folk er late gitt. Dette var faktisk trådens dårligste argument...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...