Gå til innhold

Åpent forhold men kun for den ene parten?

Anbefalte innlegg

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Har du tenkt tanken på at han er en homofil mann godt plassert i skapet som trenger en dekkhistorie (deg)?

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Han tenner ikke på deg, men vil ikke si hvorfor heller.. Og du akter å la han stå i med hvem han vil? Ærligtalt, så tror jeg ikke dette kommer til å ende godt om du foreslår dette, og han liker det forslaget. Han er en voksen mann, dere har familie, da får han skjerpe seg og gjøre sin del for å få i gang sexlivet igjen.. Han har jo tent på deg før, så det ligger jo en grunn her..

Skrevet

Her ringer det noe bjeller.... lyser gay lang vei av denne herremannen. Mannfolk flest tenner på dama si uansett, men ikke om han liker rompe i stedet ja. T.o.m exmann var kåt som en 16 åring på meg, selv om forholdet gikk mot slutten. Men mulig om det bare er han som er slik? Eller var da :)

Skrevet

Huff... Jeg får helt vondt av deg HI.

Jeg er helt enig med de andre, problemet ligger hos mannen din.

Syns også det er utrolig dårlig gjort å ikke si hvorfor eller hva han tenker rundt dette. Sier han noe om hvordan han ser for seg en løsning? Eller vil han bare la det skure og gå?

Stor klem til deg! Du fortjener bedre enn dette!

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det å ha sex med andre skal gi ham mer lyst til å ha sex med deg.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at det å ha sex med andre skal gi ham mer lyst til å ha sex med deg.

Er ikke det som er poenget med løsningen heller, tenkte at han muligens ble mindre stressa og sur hvis han fikk utløsning i ny og ne. Har slått meg til ro med at han ikke har lyst på meg.

Anonymous poster hash: 6bef1...27e

Skrevet

Er ikke det som er poenget med løsningen heller, tenkte at han muligens ble mindre stressa og sur hvis han fikk utløsning i ny og ne. Har slått meg til ro med at han ikke har lyst på meg.

Da får han ta seg en runk! +

Anonymous poster hash: 6b8f6...e2f

Skrevet

Har du tenkt over at det kan være helt andre grunner til at han blir sur og stressa, enn at han ikke har fått sex på en stund?

Anonymous poster hash: 12c8f...c91

Skrevet

Nei , dette er totalt urettferdig ovenfor deg. Han må jobbe med seg selv/ oppsøke hjelp . Du kan da ikke være så avskyelig? Hva oppgir han som grunn til at han ikke har lyst på deg? Hadde aldri levd med en mann om det var sånn ståa var.

Skrevet

Alle som på noe tidspunkt har vært i åpent forhold, drevet med swinging etc vet at nøkkelen til at det skal fungere er et godt, satbilt og trygt forhold med et velfungerende sexliv.

Det fungerer ikke med slike løsninger for å "redde foholdet" eller dersom det er andre ting galt i forholdet i utgangspunktet. Min erfaring er også at personer som er villige til å innlate seg med noen som er i en relasjon (og er seriøse som "den andre") nekter å innlate seg med mennesker som ikke har stabilitet hjemme. Det er risikosport også for den andre parten nemlig, og ingen vil ha en illsint ektefelle/partner på døren fordi vedkommende har ombestemt seg, fordi den som lever ut den åpne delen plutselig forelsker seg og dialogen hjemme ikke klarer å fange opp dette før det er for sent etc.

Et forhold som ikke er trygt og solid i utgangspunktet er altså helt feil sted å starte for å gjøre endringer i den seksuelle livsstilen og jeg vil i alle fall fraråde det på det sterkeste.

Skrevet

Hvorfor svarer du ikke på noen av innleggene her, HI?

Anonymous poster hash: 54c03...146
Skrevet

For meg er dette veldig ulogisk, men det spiller jo ingen rolle hvis det er logisk for deg. 

Tillater meg allikevel å stille noen kritiske spørsmål. Er du trygg nok på deg selv til å akseptere at han har sex med andre når han ikke vil ha sex med deg? Tror du ikke det er en fare for at han forelsker seg i den han har sex med hvis dere bare skal ha et platonisk forhold? Hvor lenge tror du at du selv kan være trofast hvis han har seg med andre og du har vanlige drifter og ønsker? Tror du virkelig han elsker deg når han ikke tenner på deg og ikke vil si hvorfor? 

Hvor likeverdig er forholdet deres ellers? Er det du som maser om nærhet hele tiden og han som trekker seg unna? Tror du at du skremmer ham bort ved å være så "needy"? Hva er det som er så bra i forholdet at du vil strekke deg så langt? 

For meg er sex en helt nødvendig del av et modent forhold mellom to voksne og jeg kunne ikke levd med en mann som ikke tente på meg. Ville blitt så full av selvkritikk og -gransking at det ville tatt knekken på kjærligheten. Anbefaler familievernkontor for dere, kanskje det er lettere for ham å sette ord på hva det er som foregår i ham hvis dere har en samtalepartner som holder dere på sporet? 

Skrevet

Det der høres svært underlig ut....så han sier selv at han får ståpikk av andre kvinner, men ikke av deg? Jeg hadde pakket og dratt hvis han ikke ønsker profesjonell hjelp.

Enig!!

I tilegg tenker jeg at du må ha problemer med deg selv også som aksepterer at han ikke vil ha deg, finner deg i det å leve i et dårlig forhold og syns det er ok at han puler andre... Høres ut som en dårlig deal. Skal noen pule andre er det jo deg!! Stakkars deg som lar deg selv undergrave så til de grader

Skrevet

Kjære deg, hvis du liker sex og elsker ham, hvordan kan du slå deg til ro med dette???

Jeg vil absolutt foreslå parterapi. Det finnes prykologer/psykiatere som er utdannede sexologer også. Jeg ville absolutt ikke gitt opp å komme til bunns i dette. Hvis sexen går dukken i mitt ekteskap ville det ikke være liv laga. Nærhet og sex er så viktig fundament i alt samhold av praktisk art også, synes jeg.

Oppsøk profesjonell hjelp da vel!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 74eb3...6c9

Skrevet

Kan jo virke som han allerede har seg med noen andre..

Gjest Bjørketreet
Skrevet

Jeg er enig men hun som sier at for at et åpent forhold skal funke, så må dere nok ha et velfungerende liv på alle måter, men ikke minst sexliv... Jeg tror folk i et åpent forhold utforsker sin seksualitet, med en forståelse om at det er u-forpliktende fra begge parter... De gjør det gjerne ikke fordi de ikke får sex i det hele tatt...

Han bør gå til sexolog... Eller, dere burde gå sammen. For han sitt ønske er vel at han kan begynne å tenne på deg igjen?? Slik at han kan ha sex igjen? Er det ikke frustrerende for ham å ha mistet sexlysten?

Isåfall er det rart at han ikke har tatt tak i problemet (for det bør jo føles som et stort problem for han!)

Spesielt siden han ikke kan sette fingeren på hva problemet er en gang... 

Det høres ut som dere har et godt forhold ellers, og uten sex-problemet ville dere hatt det kjempe fint sammen... Å spør ham om å prøve noen sexologtimer før du foreslår dette for ham kan jo redde forholdet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...