Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Gjerne erfaringer om pelsstell osv. Anonymous poster hash: 34e00...a25
Heltefrøken Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Ragdoll . Om du googler rasen tenker jeg du finner informasjon som gjør valget ditt enkelt
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Hvem rase? Ola kanskje? Anonymous poster hash: 77a71...7b4
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 Hvilken. Det heter hvilken rase. Anonymous poster hash: 63dbc...738
kvinne38 Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Anbefaler ragdoll pga gemytt. Hellig birma er den rasen som biter oftest, den har blitt avlet på utseende så lenge at gemytt og temperament ikke har blitt tatt hensyn til. Ragdoll er designet for godt gemytt og er utrolig familievennlige. Dog noe naiv og vet ikke alltid sitt eget beste. Obs på veier, biler, hunder ect. Lykke til :-)
kvinne38 Skrevet 2. august 2013 #6 Skrevet 2. august 2013 Kan tilføye at jeg har hatt begge rasene. Pelsstell er omtrent samme på begge to. Semilanghåret og relativt lettstelt. Børst gjevnlig og bad en gang i blandt. Godt tørrfor gjør underverker for pelskvalitet :-)
Poetika med K Skrevet 2. august 2013 #7 Skrevet 2. august 2013 Snevert grunnlag å uttale meg på, men jeg ville valgt hellig birma. Kjenner flere av dem som er kosete og supre katter. Har kjent en ragdoll, og han var en sær jævel av en asosial katt.
SameSara Skrevet 2. august 2013 #8 Skrevet 2. august 2013 Ragdoll kjenner jeg litt til, via venner, og de er nydelige katter med godt gemytt. Jeg kan personlig anbefale Russisk Blå. Har en nydelig langhåret Russisk Blå på 10 måneder (fått via Dyrebeskyttelsen). Hun har fin pels, må børstes innimellom, grei å bade, kosen, godt gemytt, snill med unger og hun er vanvittig vakker (kan sende deg bilde om du sender pm). Rasen trives godt som innekatt, men min katt trives særdeles godt som utekatt. Personligheten til den enkelte katt spiller selvsagt en stor rolle, men jeg kan anbefale Russisk Blå. http://www.rasekatter.no/raseguide/russian_blue.php
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #9 Skrevet 2. august 2013 Jeg har googlet alle katteraser i verden, omtrent. Her falt valget på ragdoll, og jeg gleder meg så til å hente han til uken:) Anonymous poster hash: 4803f...9f6
alvemamma Skrevet 2. august 2013 #10 Skrevet 2. august 2013 Hatt ragdollsøsken, en hannkatt og en hunnkatt. Flotte katter med herlig gemytt! Noe børsting er det behov for, men ikke allverden. Mine fikk også være ute; fantastiske musefangere, elsket livet ute. Ganske rolige/ bedagelige innendørs. Anbefaler deg å se kullet før du bestemmer deg for kattunge - jeg opplevde å ende opp med to; hunnkatten jeg hadde sett meg ut på bilde (som viste seg å være litt skeptisk til verden) og en hanne med et fantastisk tillitsfullt vesen, som kom løpende opp fra kurven for å få kos umiddelbart, la seg rett på rygg for å bli kjælt på magen (forelsket meg totalt, han er den fineste katten jeg vet!) Gemytt er viktig, også hos katter - de har sine helt egne personligheter!
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 2. august 2013 #11 Skrevet 2. august 2013 Vi har en herlig hellig birma, og kunne virkelig ikke vært mer fornøyd! Et kjært og godt familiemedlem! Så jeg kjenner meg faktisk ikke igjen i noe av det Kvinne38 sier - kanskje du har vært uheldig med din hellig birma? Vi har flere hellig birma i familien, og ingen av våre er slik som du beskriver rasen. Våre hellig birma elsker å bli kost med, elsker å være sammen med både voksne, barn og andre dyr. Er lette å ha med seg overalt (vi har vår med i båt, de andre har sin med på camping), helt uten problemer. Har ikke opplevd hverken kloring eller biting. Pelsstellet er helt overkommelig synes vi, børster vår et par ganger i uka. Og vi dusjer vår en gang i mnd ca, noe han synes er helt flott når han bare ble vant til det Jeg anbefaler virkelig hellig birma! En bekjent har en ragdoll, og den er også utrlolig flott, både i oppførsel og væremåte, så det er definitivt en flott rase det også
kvinne38 Skrevet 2. august 2013 #12 Skrevet 2. august 2013 Det er veterinæren jeg bruker som sa at hellig birma biter mer enn andre raser. Personlig har jeg ingenting imot den :-)
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 2. august 2013 #13 Skrevet 2. august 2013 Det er veterinæren jeg bruker som sa at hellig birma biter mer enn andre raser. Personlig har jeg ingenting imot den :-) Ok
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #14 Skrevet 2. august 2013 Takk for mange fine tips,ser ut som det blir en ragdoll. Hvilken farge er finest? Anonymous poster hash: 34e00...a25
mamma_bergen Skrevet 2. august 2013 #15 Skrevet 2. august 2013 Når jeg er ferdig med skole og dermed har bedre tid skal jeg ha ragdoll! Herlige katter
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #16 Skrevet 2. august 2013 Jeg hadde gått for en gatemix som gis bort hos Redd Dyra eller Finn. Det er mange katter som trenger et hjem. Gatemix'er er dessuten sunnere og bedre enn rasekatter. Anonymous poster hash: 63ee2...c6e
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 3. august 2013 #17 Skrevet 3. august 2013 Min søster har/har hatt 2 hellige birma. Jeg tror kanskje det kommer litt an på hvordan man behandler katten fra den er liten av, og selvfølgelig på personligheten. Den første de hadde fikk de når hun var 8 år. Skikkelig sær katt som hadde vært mye alene. Hun kunne bli sur av ingenting, feks om man plutselig sluttet å kose med henne. Eneste katten jeg faktisk har vært redd! Men nå har de nr 2 som de har hatt helt fra starten, han er skikkelig kosete og ikke i nærheten så ustabil som den første var i humøret. Min søster kammer han i hvert fall en gang for dagen, og han er bare helt nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå