Gå til innhold

I dag skal jeg teste ut 3 mg Melatonin på barnet mitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krysser fingrene for en kveld der barnet sovner normalt. Noen med erfaring??

Anonymous poster hash: 71bf4...efb
Skrevet

Er det sovemedisin? Eller allergi medisin? Er litt nyskjerrig ;) har en liten pod som heller ikke vil sove sammenhengende om natta!

Skrevet

Det er et hormon, Melatonin.

Anonymous poster hash: a48db...d57

Skrevet

Melatonin er et hormon, så noen rask effekt får dere ikke. Effekten kommer i løpet av 2-4 uker.

Anonymous poster hash: 36cfa...651

Skrevet

Har ikke erfaring på barn, men har prøvd selv. Fikk ingen effekt.

Skrevet

Her har barnet allerede blitt søkning faktisk!. 1 time siden barnet fikk kapsel.  Det kan jo være varmen også, men har jo vært varmt tidligere og da har jeg ikke merket forskjell...

Blir spennende å se i kveld.

HI

Skrevet

Søvnig var ordet :P

Skrevet

Ja for all del, la dette bli en trend så vi til slutt slipper for nattevåk mens barna er små!

Fy faen, dere som gjør dette er i mine øyne nederst på rangstigen.

Stakkars barn.. Får helt vondt i hjertet ... :(

Anonymous poster hash: 8dc13...91f

Skrevet

Ja for all del, la dette bli en trend så vi til slutt slipper for nattevåk mens barna er små!

ikke la det bli en trend?

det er allerede en trend.

Men til deg HI.

Ønsker deg lykke til og håper søvnpromblemene til barnet ditt går over snart.

Anonymous poster hash: d9555...688

Skrevet

Det er faktisk ikke alle barn som har et normalt søvnmønster. Jeg har siden jeg var liten hatt store søvnproblemer, noe som gikk utover trivsel og sosial utvikling. I voksen alder har jeg endelig fått hjelp med problemene mine, det er ikke blitt perfekt, men alt er bedre enn å ligge våken 5-6 timer hver kveld og kanskje sove maks 1 time sammenhengende ganger 2-3! Jeg skulle ønske foreldrene mine hadde prøvd ut sovemedisin på meg slik at jeg kunne hatt en mer normal oppvekst.

Skrevet

Stakkars barn.. Får helt vondt i hjertet ... :(Anonymous poster hash: 8dc13...91f

Det har ikke fallt deg inn at barnet faktsik kan ha underliggende fysiske eller psykiske plager som gjør at det er en god løsning å prøve ut et slikt naturlig og ganske ufarlig preparat?

Vil jo si at slike uttalelser som du kommer med her rangeres nederst på rangstigen hos de fleste.

Anonymous poster hash: a99f8...b18

Skrevet

Barnet sovnet kl 08.00! Dette er helt utrolig. Første kvelden på mange år at barnet har sovnet så tidlig. Pleier å ligge våken til 22-23. Håper virkelig dette hjelper, og at det bare ikke var varmen:) 

Jubler her vi sitter:)

HI

Skrevet

Vi har brukt det med sønnen vår som har ADHD , det funket for han fra dag 1. Står at vi skal gi det 1/2 t før, vi ga han 1 time før. Mange unger med ADHD produserer ikke nok søvnhormon, melantonin blir fàktisk solgt i andre land som natur preparat. (og er ikke vanedannende) Ingenting e verre for barna om de ikke får nok søvn!!! Lykke til :-)

Anonymous poster hash: b506c...08b

Skrevet

Du er så dum at du ikke bør uttale deg. 

Stakkars menneske.........

HI

Skrevet

Vi har brukt det med sønnen vår som har ADHD , det funket for han fra dag 1. Står at vi skal gi det 1/2 t før, vi ga han 1 time før. Mange unger med ADHD produserer ikke nok søvnhormon, melantonin blir fàktisk solgt i andre land som natur preparat. (og er ikke vanedannende) Ingenting e verre for barna om de ikke får nok søvn!!! Lykke til :-)

Anonymous poster hash: b506c...08b

Gjorde det`?:) Åååå håper dette virkelig hjelper barnet vårt også. Barnet får endelig ro og fred og klarer å sove. Hadde vært fantastisk. Barnet sovnet etter 15 min i kveld, det er fantastisk!!

HI

Skrevet

Barnet sovnet kl 08.00! Dette er helt utrolig. Første kvelden på mange år at barnet har sovnet så tidlig. Pleier å ligge våken til 22-23. Håper virkelig dette hjelper, og at det bare ikke var varmen:) 

Jubler her vi sitter:)

HI

08.00 er ikke kveld. 20.00 er kveld.

Anonymous poster hash: a904f...758

Gjest vinterbrud
Skrevet

Melatonin er et hormon som naturlig produseres i kroppen.Hos noen barn så produseres ikke dette hormonet i tilstrekkelig grad,da kan det være lurt med melatonin som tabletter ved søvnvansker.

Skrevet

Men 3 mg, er ikke det en veldig høy førstegangs dose? Fordi jeg tar 3 mg melatonin til meg selv. Leste endel artikler og der sto det at man på barn skulle gradvis dosere seg oppover frem til man fikk effekt? For å ikke gi overdrevent mye. Det er jo ikke akkurat sjangse for overdose, men mer pga føre var prinsippet?

Men fint at barnet sover altså:)

Skrevet

3 mg er en lav dosering. Bra det hjelper, HI. Melatonin later ikke til å virke negativt på noe vis.

Anonymous poster hash: 8669b...ef9
Skrevet

Må si at du rager ikke skyhøyt på noen graf du heller.

Har du hørt om at det kan være smart å kunne fakta før du dømmer?

Jeg har en søster som slet hele barndommen med å få sove, der var det ikke bare snakk om nattevåk mens hun var liten. Tror nok at både hun og foreldrene mine hadde tatt imot et naturlig preparat med glede om de fikk tilbudet.

Du aner ikke hverken alder eller historien til dette barnet, likevel spyr du ut fordømmelse. Jeg får vondt i hjertet mitt av å tenke at du kanskje er mor til noen stakkars barn :( ikke greit å vokse opp med en forelder uten empati og sosial intelligens.

Anonymous poster hash: f92a3...bcf

Skrevet

Har et barn med epilepsi og dertilhørende søvnvansker, så vi har i perioder gitt melatonin. har som regel hatt effekt etter en halv time.

Har lest opp og i mente om eventuelle bivirkninger, og det eneste jeg kunne finne, var at det kanskje eventuelt muligens kunne ha en effekt på forplantningsevnen til kvinner - altså i negativ retning. men jeg husker ikke i hvilken sammenheng jeg fant det, eller hvilken forskning som lå bak, etc. så aner ikke hvor mye sannhet det er i det utsagnet.

men som mor til en med epilepsi, så synes jeg det er nok med de antiepileptika vi gir barnet, så holder oss unna melatonin så lenge det går. men gir det i ekstreme perioder.

Anonymous poster hash: 15693...aae
Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg fikk melanonin til min gutt som da var 9 mnd. Han hadde ikke innsovingsproblem men fyrte opp dagen kl 03. Gav han når han våknet, men funket ikke. Heldigvis ble det bedre når han bikket året, i dag sov han til 7. Våkner alltid i 4 tiden nå også, men da gir jeg vann eller litt melk :)

• 8 år senere...
Skrevet

Hvor mye skal det egentlig til for at legen skal godkjenne melatonin til barn? Han en på 10 år å prøvde bare med en halv tablett å han sovnet overraskende fort. Skal selvsagt ikke gi mer uten å forhøre hos med legen først. Til vanlig bruker han 2-3 timer på å sovne hver eneste kveld. Så han er uopplagt og trøtt på skolen. Noe håp om at legen sier ja til å bruke melatonin en periode?

Anonymkode: 3b7c9...045

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye skal det egentlig til for at legen skal godkjenne melatonin til barn? Han en på 10 år å prøvde bare med en halv tablett å han sovnet overraskende fort. Skal selvsagt ikke gi mer uten å forhøre hos med legen først. Til vanlig bruker han 2-3 timer på å sovne hver eneste kveld. Så han er uopplagt og trøtt på skolen. Noe håp om at legen sier ja til å bruke melatonin en periode?

Anonymkode: 3b7c9...045

Hvorfor lager du ikke heller en ny tråd?

Anonymkode: bb0be...e37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...