Gjest MMJ Skrevet 2. august 2013 #1 Del Skrevet 2. august 2013 Han sover godt på dagen, omtrent 3 timer til sammen over to soveperioder. Han våkner senest 17.30 siste soveperiode.Jeg legger han rundt 21-tiden. Da sover han en time... og så er det I GANG! Løper opp til han drøssevis av ganger. Jeg bare gir han en klem, sier det er natta og legger han ned. Han sovner igjen (som regel), men så går det 10 minutter, så er det på an igjen!Han får mat i 8 tiden, drikker masse til mat + amming før legging. Rommet er ikke bekmørkt. Det er ikke for varmt eller kaldt. Kanskje det bare er sånn... merkelig, husker ikke helt fra de eldste to jentene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 2. august 2013 #2 Del Skrevet 2. august 2013 Min kan ikke sove etter 14.00, til sammenligning.. Kanskje han er klar for en soving? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 2. august 2013 #3 Del Skrevet 2. august 2013 Sånn begynte jenta mi når hun var rundt et år også, kuttet ned til en lur på dagen og ingen soving etter kl.14. Da ga det seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myerz Skrevet 3. august 2013 #4 Del Skrevet 3. august 2013 Sånn begynte jenta mi når hun var rundt et år også, kuttet ned til en lur på dagen og ingen soving etter kl.14. Da ga det seg Samme her, da vi kuttet ned på dagsovingen sov hun fint natten igjennom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MMJ Skrevet 3. august 2013 #5 Del Skrevet 3. august 2013 Glemte skrive vi har forsøkt det også. Men bare to dager. Kanskje for kort? Nå prøver jeg igjen i dag Krysser fingrene XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vogndilla Skrevet 3. august 2013 #6 Del Skrevet 3. august 2013 Glemte skrive vi har forsøkt det også. Men bare to dager. Kanskje for kort? Nå prøver jeg igjen i dag Krysser fingrene XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Takk for tips Ja må nok prøve litt lenger, husker det tok en stund å bryte vanen selvom hun var kjempe trøtt og sliten. Jeg har hørt at ett åringer ofte har urolig søvn fordi de gjør så store utviklingssprang samt at mange begynner jo i bhg eller lignende i den alderen. Vet ikke om det stemmer, men høres jo litt logisk ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myerz Skrevet 5. august 2013 #7 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) For å si det rett ut prøvde vi så mange ting at jeg ikke er helt sikker på hva som hjalp.. Vi begynte å ha større fokus på rutiner og nedroing på kveldene før leggetid, fordi jeg tenkte at hun kanskje først og fremst sovnet fordi hun var stuptrøtt, men at hun muligens våknet igjen fordi hun følte seg stresset og urolig.. I tillegg la vi stor vekt på at hun skulle sovne selv, uten at hun måtte ha mamma eller pappa der, sånn at hun kunne sovne til igjen på egenhånd hvis hun våknet. Vi holdt på ganske lenge, men sakte men sikkert hadde hun færre oppvåkninger der hun begynte å gråte.. Vi har babycall med video, og jeg så på den at hun våknet noen ganger, reiste seg opp og tittet litt før hun la seg til for å sove igjen. Vi er også ganske konsekvent på at hun ikke sover etter tre, fordi vi da er garantert en laaaaang kveld...... Endret 5. august 2013 av myerz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MMJ Skrevet 6. august 2013 #8 Del Skrevet 6. august 2013 For å si det rett ut prøvde vi så mange ting at jeg ikke er helt sikker på hva som hjalp.. Vi begynte å ha større fokus på rutiner og nedroing på kveldene før leggetid, fordi jeg tenkte at hun kanskje først og fremst sovnet fordi hun var stuptrøtt, men at hun muligens våknet igjen fordi hun følte seg stresset og urolig.. I tillegg la vi stor vekt på at hun skulle sovne selv, uten at hun måtte ha mamma eller pappa der, sånn at hun kunne sovne til igjen på egenhånd hvis hun våknet. Vi holdt på ganske lenge, men sakte men sikkert hadde hun færre oppvåkninger der hun begynte å gråte.. Vi har babycall med video, og jeg så på den at hun våknet noen ganger, reiste seg opp og tittet litt før hun la seg til for å sove igjen. Vi er også ganske konsekvent på at hun ikke sover etter tre, fordi vi da er garantert en laaaaang kveld...... Jeg får det IKKE til. Vi har rutiner på kveldene, det har somregel gått greit å legge han, men i de siste ukene har han ikke ville legge seg heller. Han er trøtt, han gnikker seg i øyner og øre og er helt "krakilsk" Har lurt om jeg legger han for sent kanskje... får se. Jeg har jo samsovet med han også siden han ble født, lurer på om han "savner" meg bare, at han merker at ikke jeg sover der. Tar han alltid opp til meg når han våknet etter jeg har lagt meg, så sover vi i sammen til morgenen. Har muligens ikke vært så smart ser jeg i ettertid - selv om jeg muligens hadde gjort det samme IGJEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødhette <309+<312 Skrevet 6. august 2013 #9 Del Skrevet 6. august 2013 Det er ikke tenner da? Min er akkurat 1 år og sov skikkelig dårlig i to uker, våknet ofte, og i de verste dagene måtte jeg ta han opp i sengen min, allers sov han ikke. han fikk tre tenner og da roet det seg igjen :-) Ellers kan det være du legger han for sent, men det tar tid å komme inn i nye rutiner. Min sover ikke etter 14-15, og legger seg kl 19-19:30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Smiley* Skrevet 19. august 2013 #10 Del Skrevet 19. august 2013 Her kan hun ikke sove etter 14. Da blir det baluba på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå