Gå til innhold

Noen som har chevrolet suburban?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne tenkt meg en SUV med 7 seter som har både 4W, romslig bagasjerom og som ser noenlunde ut. 

Dere som har en slik bil føles den god å kjøre med tank på at den føles sprek? Hvordan er den på vinterføre? Sluker den drivstoff?

Denne er solgt, men det dukker vel hele tiden opp tilsvarende.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42943189

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Søsteren min hadde en slik for noen år siden. Slukte bensin vet jeg, ellers vet jeg ikke hva de syntes, bare at den forsvant igjen etter mindre enn et år.

Skrevet

Mistenker at den er en bensinsluker ja.

Skrevet

Vi har Suburban, kjempebil som vi er godt fornøyd med! Kommer frem over så og si alt, god plass, høy komfort og god oversikt i trafikken. Bilen er jo godt oppunder tre tonn og det merker man når man kjører, den kan virke litt tung men man venner seg fort til å tilpasse kjørestilen. Sprek nok, men jo hardere du tråkker på gassen jo mer "drikker" den- og den er ikke beskjeden på forbruket i utgangspungtet! Vår har ettermontert gassanlegg, ville ikke hatt en som går kun på bensin med mindre man har sykt god råd eller kjører lite...

Anonymous poster hash: 913ff...49f
Skrevet

Takk for svar.

Gassanlegg? Har dere fyllestasjon for gass i nærheten? Hva kostet det å montere?

Skrevet

Vi har fyllestasjon 10 minutter unna, når vi er på langturer pleier vi å orientere oss på fyllestasjoner slik at vi ikke går på en smell der- det er ofte "langt" mellom stasjonene... Koster rundt kr 40.000,- å montere.

Skrevet

Har du lastebillappen da? ;)

Anonymous poster hash: 42c78...c88
Skrevet

Man trenger ikke "lastebillappen" for å kjøre en nedregistrert Suburban ;)

Skrevet

Man trenger ikke "lastebillappen" for å kjøre en nedregistrert Suburban ;)

Er det fortsatt lov?

Anonymous poster hash: 42c78...c88

Skrevet (endret)

Trenger vel ikke lastebillappen for å kjøre en suburban? Den jeg linket til for førerkort klasse B

Endret av Elsker livet
Skrevet

Mannen hadde en suburban, super bil, men slukte drivstoff. Måtte derfor selge den pga det ble for dyrt når han brukte den til/fra jobb som er et stykke unna. Jeg kunne forresten ikke kjøre den for man måtte ha lastebillappen.

Anonymous poster hash: 5dede...746
Skrevet

Tviler på den blir noen suburban på meg. Mannen er skeptisk til kvaliteten på amerikanske biler, og den høres ut til å være i overkant dyr i drift.

Skrevet

De aller fleste selges som C1. Lam selvfølgelig være heldig å finne en i kl B, men det er ikke så mange av de. Hadde en for 3 år siden, men måtte erstatte den med noe nyere/større.

Jeg kjører chevvy van akkurat nå. Elsker den :D Men neste gang skal jeg ha en 4wd suburban :)

Kvaliteten er ingenting å utsette på. Vi har hatt flere da vi bruker de i jobbsammenheng. Og de fleste har gått knirkefritt til over 300 000km- 350 000km :)

De sluker drivstoff. Og enda mer når det er 4wd.

Det er ikke en bil du primært bruker til kortkjøring.

Anbefaler virkelig suburban :) Men vil råde deg til å kjøpe en gass/bensin. Sparer en del på det :)

Men vi har en hiace og. Den bruker egentlig ikke langt unna det samme på mila som chevvyen. Ca en liter, drøyt det. Og mere ved tung last selvfølgelig.

Det som er så genialt med de bilene er at du får med deg det aller meste :) I tillegg er det veldig trygge biler :)

Anonymous poster hash: a96b2...692

Skrevet

Jeg har så lyst på denne bilen, men den blir for dyr både kjøpe og drive..

Anonymous poster hash: b6cdf...8cd
Skrevet

Noen som har andre biltips?

Det må være minst 6 seter, 4W og ha en kraftig motor. Minibusser som caravelle, transporter, hiace o.l. er uaktuelt. 

Skrevet

Opel Safira

Wolkswagen Touran

Ford s max

Skrevet

Opel Safira

Wolkswagen Touran

Ford s max

Takk for svar. Men de er for små og puslete (får håpe ingen tar det personlig). Da foretrekker jeg bilen jeg har fra før.

Skrevet (endret)

Elsker Suburban! Stor, sikker familiebil som føles som en personbil å kjøre:)

Ja, den sluker litt drivstoff, men det er vel prisen en betaler for den typen bil.

Synd de er så dyre i innkjøp i Norge:(

Endret av To med tut og ei snuppe
Skrevet

Elsker Suburban! Stor, sikker familiebil som føles som en personbil å kjøre:)

Ja, den sluker litt drivstoff, men det er vel prisen en betaler for den typen bil.

Synd de er så dyre i innkjøp i Norge:(

Kjører du mye? Hvilken årsmodell? 

Skrevet

Dessverre har vi ikke den selv, men leier den typen hver gang vi er i USA. Kikker for tiden på 2006-2007, er det vi kunne hatt råd til her i landet.

Men har kjørt fea 2007 og nyere. Fantastiske biler med god kjørekomfort og mengder med plass:)

Skrevet

vi hadde en tahoe da vi var i usa for noen år siden, neste gang blir det suburban

Skrevet

vi hadde en tahoe da vi var i usa for noen år siden, neste gang blir det suburban

Ja, Tahoe ble litt liten for oss... (Flaut)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...