Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Del Skrevet 2. august 2013 Å byttet hus med en annen familie i ferien skal visst være økonomisk og praktisk ift. bil, plass osv... Noen som har prøvd? Anonymous poster hash: 3c892...97e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068928-noen-som-har-pr%C3%B8vd-husbytte-ferie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #2 Del Skrevet 2. august 2013 Kollegaen min er medlem av en side hvor de gjør det. De sparer mye på å bytte hus (og du er ikke engang nødt til å låne bort huset ditt med de du låner det av. Av og til passer det ikke for den andre familien, men de stiller huset sitt til disposisjon likevel). Kollegaen min har reist verden rundt med familien sin og låner hus og leiligheter i fleng. De er superfornøyde, og flesteparten av husene er luksusvillaer. Ofte eier familien de låner av flere, og de er behjelpelige med bil og guiding osv. Du får tilbake hjemmet ditt enda mer ryddig enn da du forlot det, full tank på bilen og kjøleskapet fullt av mat (du må selvsagt gjøre det samme i retur). Hadde det ikke vært for at jeg ikke orker tanken på å ha fremmede i hjemmet mitt, så hadde jeg helt klart gjort det selv. Anonymous poster hash: 6de05...9e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068928-noen-som-har-pr%C3%B8vd-husbytte-ferie/#findComment-145562515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miam Skrevet 2. august 2013 #3 Del Skrevet 2. august 2013 Vi har prøvd det to ganger og er kjempefornøyde. Jeg bor i en storby og synes det er fint at det er noen i leiligheten, så jeg har ingen problemer med å slippe fremmede inn i hjemmet mitt. Vi har byttet med barnefamilier begge gangene og kommet til store, flotte leiligheter med barnerom fulle av leker - ungene gikk bananas av glede! Begge steder har det ligget kart, togtabeller, tips om hva man kan finne på i nærheten osv. på bordet når vi kom (det hadde vi også lagt frem hjemme). Det er en fantastisk og billig måte å se verden på. Man har en hel leilighet med mulighet for å lage mat selv og stue og balkong til om kvelden når barna sover. Rimelig kjedelig å sitte hver kveld på et hotellrom og se på at ungene sover... Dessuten får ungene se hvordan folk lever i andre land og bo som dem, handle på butikken i nærmiljøet, se hvordan andre barn har det og mye mer. www.homeexchange.com anbefales! Det koster ca. 600 kroner i året å være medlem, men hvis du skriver til fem forskjellige i løpet av et år og foreslår bytte uten å få napp, får du neste år gratis. Vi har fått minst hundre henvendelser de to årene vi har vært med; fra alt fra Tokyo, Roma, Paris, Montreal, Spania - listen er lang! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068928-noen-som-har-pr%C3%B8vd-husbytte-ferie/#findComment-145562807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå