Anonym bruker Skrevet 2. august 2013 #1 Del Skrevet 2. august 2013 Når man har en BMI på over 38 og fullammer, et det da også forbudt å prøve å ta av seg noen kilo? Livskvaliteten er jo elendig og helsa henger i en tynn tråd. Jeg har hatt ett elendig kosthold under og etter fødsel. Er sukker avhengig så det holder og klarer meg ikke en dag uten. Mat inntaket mitt er faktisk helt normalt, men godis budsjettet likner ikke grisen (bortsett fra at jeg begynner å likne på en). Jeg vet at om jeg bare kutter ut sukkeret så kommer jeg til å gå gå ned. Vil selvfølgelig ikke prøve gå ned mer en 1 kg i uka. Er dette også feil siden jeg ammer? Kan jeg miste melka av dette enda jeg veier flere titalls kilo for mye? Jeg orker ikke bære på "dette" lengre, men vil ikke at det skal gå ut over barnet mitt (babyen er 11 uker). Noen som vet? Anonymous poster hash: 336e7...e47 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068832-dette-med-amming-og-slanking/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk_74 Skrevet 2. august 2013 #2 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Hei ville bare fortelle min historie. Før jeg var gravid og mens jeg jeg var gravid la jeg på meg massive 50 kg.Og etter datteren min ble født veide jeg hele 125 kg og hadde en bmi på 40.8kg. Jeg begynte da å legge om kosten og trene da datteren min var 6 uker, jeg fullammet også. Hun er i dag ei rund og god tulle på 7mnd.Og mor er 35 kg slankere. Jeg vil på ingen måte si dette har gått utover min datter.Til å begynne med da hun bare fikk morsmelk tok jeg dietten nokså rolig,men kuttet ut alt unødvendig godterier og snaks.men etter hun har begynt med vanlig mat følger jeg nesten lavkarbo.jeg har trent endel i denne tida 2-5 ganger i uka.En fordel med diett og amming er at du for bruker 300-700 kcal ekstra om dagen. jeg har tatt endel viaminer; sanasol,tran,b-kompleks og magnesium.Både mor og datter er frisk som en fisk. Endret 2. august 2013 av babysyk_74 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068832-dette-med-amming-og-slanking/#findComment-145561539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
elvane Skrevet 2. august 2013 #3 Del Skrevet 2. august 2013 De fleste spiser vel ikke så mye som 2500 kalorier daglig når de ammer og vil dermed gå ned i vekt som en følge. Dette med tanke på at man normalt sett trenger 2000 kalorier om dagen, pluss rundt 500 når man ammer. Det er derfor helt naturlig å miste noen kilo når man ammer. Det kommer jo også an på hvor mye man har lagt på seg under svagerskapet og hvor mye kroppen er klar for å miste. Spiser man sundt og beveger seg i løpet av dagen kommer nok kiloene til å gå av seg selv uten at du trenger tenke for mye på det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068832-dette-med-amming-og-slanking/#findComment-145561565 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babysyk_74 Skrevet 2. august 2013 #4 Del Skrevet 2. august 2013 De fleste spiser vel ikke så mye som 2500 kalorier daglig når de ammer og vil dermed gå ned i vekt som en følge. Dette med tanke på at man normalt sett trenger 2000 kalorier om dagen, pluss rundt 500 når man ammer. Det er derfor helt naturlig å miste noen kilo når man ammer. Det kommer jo også an på hvor mye man har lagt på seg under svagerskapet og hvor mye kroppen er klar for å miste. Spiser man sundt og beveger seg i løpet av dagen kommer nok kiloene til å gå av seg selv uten at du trenger tenke for mye på det. det De fleste spiser vel ikke så mye som 2500 kalorier daglig når de ammer og vil dermed gå ned i vekt som en følge. Dette med tanke på at man normalt sett trenger 2000 kalorier om dagen, pluss rundt 500 når man ammer. Det er derfor helt naturlig å miste noen kilo når man ammer. Det kommer jo også an på hvor mye man har lagt på seg under svagerskapet og hvor mye kroppen er klar for å miste. Spiser man sundt og beveger seg i løpet av dagen kommer nok kiloene til å gå av seg selv uten at du trenger tenke for mye på det. De første 15 kg jeg gikk ned forsvant på den måten som du snakker om så det du sier er helt sant.Men har du en bmi på over 35 så må du nok gjør litt mer innsats for å komme ned på en normal BMI på 24.9.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068832-dette-med-amming-og-slanking/#findComment-145561604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå