Gå til innhold

Gravid og hoven i bare ene foten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kontaktet legevakt og de ba meg heve bena og se om det gir seg. Hadde litt utslag på en ustix jeg tok tidligere i dag. 2 på leukocytter, svak positiv på nitritt og 1 på protein. Ellers er blodtrykket 120 på 75 etter hva jeg kunne måle selv. Mistenker ikke svangerskapsforgiftning selv.

Noen som har hatt erfaringer med ødem i bare 1 fot i svangerskapet? Må ha noe å lese på mens jeg gir dette en time eller to før jeg enten legger meg eller går på legevakten.

Anonymous poster hash: f33fe...add

post-42-1387657_thumb.jpg

Skrevet

Bør antagelig sjekkes ifht blodpropp, selv om det ikke ser helt typisk ur og oftest medfører smerter også.

Skrevet

Bør antagelig sjekkes ifht blodpropp, selv om det ikke ser helt typisk ur og oftest medfører smerter også.

Har ikke smerter bare stikkinger som om foten våkner fra søvn.

Hi

Skrevet

Oi, ring legevakt igjen!

Kan være blodpropp.

Anonymous poster hash: b0ff8...d90

Skrevet

Jeg ville dratt på legevakten. Det kan være blodpropp

Skrevet

Hva er best egentlig å gå på legevakten eller å ringe føden og høre om lege på obs posten for gravide kan undersøke meg? Typisk at min mann er utenlands og mamma jobber natt. Jeg har unge hjemme. Livredd for at jeg dauer på veien alene. Haha.

Skrevet

Våknet med en opphovnet arm sist jeg var gravid og ringte legevakt for sikkerhets skyld. Fikk beskjed om å komme asap og at de ville sende ambulanse hvis ikke min mann kunne kjøre. Var heldigvis ingenting farlig, det er stort sett ikke det.

Ta en telefon for sikkerhet skyld:)

Anonymous poster hash: c7ac9...a38

Skrevet

Jeg har vært hoven i kun den ene foten i alle mine 3 svangerskap. Ingenting farlig ifølge JM og leger. Stort sett har alle dårligere sirkulasjon i den ene siden av kroppen, og denne siden bli raskere hoven enn den andre siden.... Uansett bør du vel snakke med lege eller JM.

Anonymous poster hash: 006f8...08f
Skrevet

Sitter på legevakten nå og venter. Håper det går raskt unna for her er det mange skumle typer. Og det på en torsdag.

Skrevet

Jeg er også mye mer hoven i høyrefoten. Men greit at du får det sjekka :)

Skrevet

sånn så mine bein og ut den siste tiden! (og ett par uker etter fødsel)

jeg ble sjekket for blodpropp når jeg alikevel var inne til ultralyd, men var ikke noe galt.

Skrevet

Er gravid i uke 35 og tok dette opp med jordmor i går da jeg sliter med hoven fot og arm på venstre side. Jordmor sa at dette var helt normalt med tanke på at babyen kan presse på den ene eller andre siden. 

Det er selvfølgelig viktig å avkrefte blodpropp hvis man har symptomer på dette(det har ikke jeg), men hvis blodtrykk, urin etc. er normalt gjelder det å få foten opp i høyden, drikke vann og unngå for mye salt: )

Anonymous poster hash: 5a9e6...04a
Skrevet

Ingen blodpropp, men om det ble verre skulle jeg bare komme tilbake. Noe forhøyet BT og påvist UVI med proteiner i urinen, så er redd det er på sakte vei mot ny svangerskapsforgiftning. Skal til JM neste uke, så da vil jeg bli bedre undersøkt det ;) Men er greit å ha slikt dokumentert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...