Gå til innhold

Kler du barna dine i hva som helst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungene mine bestemmer stort sett selv hva de vil ha på. Så lenge det ikke blir alt for upraktisk blander jeg meg sjeldent i det. Det begynte de å bestemme selv da de var omtrent 4.

Anonymous poster hash: 4322b...a1d

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg gjør som deg, men at vare på noe av det mindre pene for å ha som reservetøy hos familie og evt bhg.

Det viktigste ved arvetøyet, i tillegg til at det må være praktisk og behagelig og greit å se på, er at det er uten hull/rifter og utrn flekker. Det synes jeg bare ser veldig slasketr ut. Har fått høre at jeg er fryktelig nøye som ikke tar på unga klær med flekker som man ikke får vaska bort...

Anonymous poster hash: 864bb...7b9

Skrevet

Jeg bruker lett arveklær! Er det noe som ikke er så lekkert, bruker jeg det som skiftetøy i barnehagen. I verste fall gir jeg videre. Ellers liker jeg barneklær med sterke farger og mønstre, styrer unna "minivoksen"-klær og klassisk lyseblått/rosa. Misliker også at barn går rundt som reklameplakater (type spiderman/hello kitty osv), men nå har jeg en 4-åring som selv vil ha et ord med i laget, så da blir det litt så som så.

Forsøker også å kjøpe klær der de som har produsert dem faktisk får betalt for arbeidet sitt. Vanskelig å vite dette sikkert uansett, men når en genser koster 50,- kan man jo tenke seg selv.

Også må de være behagelige, laget for å leke i.

Skrevet

Det er ikke ett fett for meg hvordan barna går kledd, men dessverre bestemmer de selv hva de vil gå med :P 

Helst vil jeg ha klær som matcher, og med farger jeg liker. om det er sterke farger eller duse har ikke så mye å si, men liker ikke glorete trykk og veldig voldsomme/bråkete klær. (f.eks klær med store områder med forskjellige farger) 

Vi arver endel, og der sorterer jeg etter hva jeg liker og ikke. Men jeg har ikke samvittighet til, hverken for lommeboka sin del, eller miljøet sin del, å kjøpe mye nytt til de, når de har arvede klær som fungerer fint, og som ser helt greie ut. 

Merkeklær eier de ikke, det ville jeg ikke brukt penger på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...