Supersnusken Skrevet 1. august 2013 #1 Del Skrevet 1. august 2013 jeg hadde hastesnitt sist og har derfor lyst på planlagt nå. Fikk høre at jeg kunne føde vaginalt neste gang men at det er høyere risiko for snitt igjen. Lurer på hvor vanskelig dere tror det er å få innvilget snitt? Får man det automatisk når man har hatt et snitt fra før? Lurer også på når det blir, er det 1uke før, 2 eller hva? Veldig takknemmelig for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068783-erfaringer-med-planlagt-keisersnitt-ullev%C3%A5l/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunis Skrevet 2. august 2013 #2 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg har hatt et hastekeisersnitt og to (snart tre) planlagte keisersnitt på Ullevål. Mitt inntrykk er at de i utgangspunktet etter et ks, om ikke spesielle komplikasjoner/risiko foreligger for at også neste fødsel vil ende i ks, ønsker at man skal føde vaginalt neste gang. Da de tenker dette er best for mor og barn. Ett ks øker ikke risiko for komplikasjoner, men har man to eller flere, anbefaler de ks grunnet økt fare for livmorruptur under fødsel. . Jeg har ingen erfaring å dele mht hvor lett/vanskelig det er å få innvilget ks, da det er spesielle omstendigheter /historie som førte til at jeg ikke har født vaginalt. Jeg ønsket egentlig vanlig fødsel andre gangen men legene bestemte det annerledes. Tror det er vanlig med ks ca 7- 14 dager før termin. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068783-erfaringer-med-planlagt-keisersnitt-ullev%C3%A5l/#findComment-145563588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniVibeke2 Skrevet 16. august 2013 #3 Del Skrevet 16. august 2013 Hei. Jeg har tatt planlagt snitt både på Ullevål og på Ahus. Skal ha mitt tredje keisersnitt nå og kommer til å velge Ullevål . Ullevål var veldig bra selv om jeg synes at selve operasjonen var bedre på Ahus. Årsaken til dette er at jeg fikk en "blodpølse" som lakk over såret etter operasjonen på Ullevål slik at jeg måtte inn til "tapping". Årsaken til dette var høyst sannsynlig dårlig håndhygiene av hans som utførte ks ble jeg fortalt- en veldig uvanlig tilstand ved planlagt snitt. Du får KS, bare vær bestemt på at du har bestemt deg og årsaken til det, jo mer faktabasert jo bedre. Husk at KS er 3 ganger prisen av en vaginal fødsel så ja de sier det beste for mor og barn og det er det nok også for de fleste, men det ligger en annen skjult årsak til at de tyner gravide også - den er jo åpenbar når man leser dagens aviser. Jeg fikk innvilget ks etter 2 samtaler på nr1 og på ks2 etter første samtale. Stå på ditt. Lykke til! PS: på nummer3 får du automatisk snitt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068783-erfaringer-med-planlagt-keisersnitt-ullev%C3%A5l/#findComment-145602879 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå