Gå til innhold

Gravid etter uttak av hormonspiral??

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med det å bli gravid ETTER uttak av h.spiral?
Evt hvor lang tid etter ble dere gravide?

Har hatt min i nesten 3 år, tok den ut sist uke...
Forstyrrer dette syklusen noe voldsomt?

Har hørt så mye rart og forskjellig rundt dette.. hehe
Jeg mistet btw aldri mensen mens jeg hadde den..:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068666-gravid-etter-uttak-av-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste jeg tok ut hormonspiralen (hadde vel da hatt den i ca 3 år) tok det oss 10 mnd å bli gravid... Det skal da nevnes at både jeg og mannen hadde reise jobber så noen mnd klaffet reisinga veldig dårlig...

Jeg tok nå ut min andre hormon spiral som jeg har hatt ca 3,5 år i går, og håper det skal gå vesentlig fortere denne gangen!! Jeg reiser ikke i jobben min lenger så nå burde jo prøvinga gå litt greiere!!

Lykke til med prøvinga!

Ja, så godt som. Hadde noen bitte små blødninger som sjelden varte lenger enn 1-2 dager hver fjerde mnd eller noe...

Så der stiller jo du litt sterkere ved å hvite hvordan syklusene dine er. Jeg har ingen anelse om hvor jeg er i syklusen eller hvor lange de er nå... Så litt utolmodig ved å i det minste å finne ut av når man skal sette inn støtet ;) Men er vel bare å holde det gående så klaffer det vel før eller siden... Og den delen er jo i hvertfall ikke mannen vanskelig å få med på... ;)

Tok meg 1pp. Men nå skal det sies at jeg tok ut i mai. Vi hadde ikke sex i juni fordi mannen var å reiste. Da fikk jeg også tid til å finne ut når mens var og eggløsning. Hadde da eggløsning 21 juni, og det merket jeg på el slimet. Tok også eggløsningstest for å være sikker. 22 juli ved hjelp av eggløsningstester hadde jeg eggløsning. Masse sex rundt denne datoen så satt spiren med engang. Hadde ikke el slim denne måneden. Det husker jeg godt. Juni hadde jeg, juli ikke. Men tror ikke jeg hadde klart mange prøve perioder så gjorde like så greit alt som stod i boken. Hehe kjøpt e-vitaminer, grapefrukjuice, tok hostesaft, osv hehe

Ja, så godt som. Hadde noen bitte små blødninger som sjelden varte lenger enn 1-2 dager hver fjerde mnd eller noe...

Så der stiller jo du litt sterkere ved å hvite hvordan syklusene dine er. Jeg har ingen anelse om hvor jeg er i syklusen eller hvor lange de er nå... Så litt utolmodig ved å i det minste å finne ut av når man skal sette inn støtet ;) Men er vel bare å holde det gående så klaffer det vel før eller siden... Og den delen er jo i hvertfall ikke mannen vanskelig å få med på... ;)

okei, jeg har så å si hatt "vanlig" mens hele veien.

skjønner at du blir utålmodig hehe, know the feeling :P

krysser fingrene for at det går før jul  her hvertfall:)

neeei de gutta er ikke så vonde å be hehe;)

Masse lykke til :D

Annonse

Tok meg 1pp. Men nå skal det sies at jeg tok ut i mai. Vi hadde ikke sex i juni fordi mannen var å reiste. Da fikk jeg også tid til å finne ut når mens var og eggløsning. Hadde da eggløsning 21 juni, og det merket jeg på el slimet. Tok også eggløsningstest for å være sikker. 22 juli ved hjelp av eggløsningstester hadde jeg eggløsning. Masse sex rundt denne datoen så satt spiren med engang. Hadde ikke el slim denne måneden. Det husker jeg godt. Juni hadde jeg, juli ikke. Men tror ikke jeg hadde klart mange prøve perioder så gjorde like så greit alt som stod i boken. Hehe kjøpt e-vitaminer, grapefrukjuice, tok hostesaft, osv hehe

Oi så flott da :D Da er det håp her også hehe :D

hmmm... kanskje jeg skal kline til å gå etter boka jeg også...Tips mottas gjerne #løøøøpe til helsekosten#:P

Gratulerer Tiin, du må jo akkurat ha testet possitivt på graviditets testen? Så morro!!

Uff, jeg hadde glemt hvor hektet man blir på denne tanken om å få laget en liten spire.. ;) Nå har jeg sitti å sett i kalenderen, tenkt godt etter de siste mnd og mener å huske jeg hadde en mini "blødning" 21 juni og 22 juli.. Og hvis jeg tolker det som mens så vil jeg jo da ha eggløsning til uka... Oi oi, da er det bare å hoppe til køys og håpe at det kanskje klaffer fort for oss også :D

Veldig spennende periode dette!!

Og en mai/juni baby hadde passet meg veldig bra! Fikk sist baby i november og det var litt kjedelig når det var -20 grader ute den vinteren og vi bare måtte holde oss inne... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...