Tantrum Skrevet 1. august 2013 #1 Del Skrevet 1. august 2013 Må bare lufte dette her: Min datter på 3 år ønsker seg hull i ørene. Selv fikk jeg dette da jeg var 4 år etter å ha mast om det en stund. Jeg syns 3 år er rimelig tidlig, men er det en grunn til å ikke gjøre det? Hun aner jo ikke hvordan det gjøres, men jeg har sagt at en dame stikker hullet og at det er vondt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsessensMor Skrevet 1. august 2013 #2 Del Skrevet 1. august 2013 hvorfor ikke? jeg tok hull i ørene på min da hun var 1 år. mange som ikke er enig i det. men utfra min egen erfaring, så er det enklere å gjøre det på de når de er helt små. fordi da får hullet tid til å gro skikkelig, og de piller ikke så mye på det. vi har ikke hatt noen problemer med det. og jeg er veldig glad for at vi gjorde det, fordi min er veldig glad i å pynte seg, med nye øredobber.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giss Skrevet 5. august 2013 #3 Del Skrevet 5. august 2013 Min jente må vente til hun er en del eldre (hun er fem år nå). For det første mener jeg at enhver permanent endring av kroppen krever at hun har noe mer perspektiv på det og skjønner konsekvensene. For det andre skal hun i mine øyne være gammel nok til å ta stellet selv. Det skal være noe hun selv gjennomfører og (i hvert fall stort sett) selv kan ta seg av i etterkant). Det skal ikke være noe hun skal igjennom fordi hun syns det ser sødt ut og så egentlig ikke kan forestille seg hvordan blir å få og å vellikeholde hjemme etterpå. Det skal være hennes eget prosjekt ikke noe jeg går med på for deretter å måtte gjennomtvinge stell osv. Eventuelle smerter og ubehag skal hun være gammel nok til å skjønne og til selv å mestre fordi dette er noe hun VIRKELIG ønsker. I tillegg er min erfaring at det ikke er spesielt praktisk i forbindelse med ullgensre som skal over hodet osv (jeg har selv hull i ørene og har hatt det siden jeg var 14), så det er greit at hun er noe eldre før hun skal til å ta hensyn til sånne ting også. Men det er min mening. Så vidt jeg vet er det ingen medisinsk grunn til å vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. august 2013 #4 Del Skrevet 21. august 2013 Synes ikke noe om piercing på så små barn. Datteren min er 5 år, og har veldig lyst på. Har sagt hun er nødt til å vente. Skittne barnefingre i ørene fører dussuten fort til betennelse. Anonymous poster hash: 1ff37...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå