Gå til innhold

Emmaljunga mondial vs emmaljunga nitro/city

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan emmaljunga mondial er? Ville dere valgt denne fremfor f.eks city cross, nitro? Jeg står mellom disse tre og blir gaaal:p

Liker veldig godt modial Anthrazit Leatherette , men hvordan er det med skinn og varme noen erfaringer? Er den veldig tung? Jeg har tenkt svingbare hjul, det må jeg bare ha:)

Anonymous poster hash: 7fc5f...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har valgt Emmaljunga Mondial duo. Men så har jeg stor bil så det blir ikke noe styr,og jeg triller på asfalt. Jeg valgte den fordi jeg synes den var finest :) Men smak og behag for all del ;) Har også valgt understell med svingbare hjul.

Skrevet

Mondial er en del tyngre enn nitro, og det merkes godt om du tar den mye ut og inn av bil. Skulle jeg ha vurdert mondial måtte det ha blitt med duo-s understellet for jeg er avhengig av de gode trillegenskapene svingbare fremhjul gir. Fordelen mondial har er jo at den er høyere og har litt større fremhjul noe som gjør at den tar seg litt lettere frem på snø, grus etc, den har også litt større bag.

Jeg har hatt ozone (samme understellet som nitro) og den var knall god å trille, har prøvd duo-s også og den er også veldig god. Så her tror jeg du må velge utifra vekt og hvor viktig det er at vognen tar seg godt frem på alt underlag. De ekstra cm i bagen er jo også av betydning om du håper å kunne bruke bag lenge og kanskje med vinterpose, sittedelene er omtrent identiske på disse to vognene så det blir hipp som happ.

Skulle jeg valgt igjen nå hadde jeg valgt mondial med duo-s :)

Skrevet

Jeg har nitro og er veldig fornøyd. Lett å løfte og god å trille på asfalt og i butikker. Men den er ikke den beste på grus og på vinterføre.

Skrevet

Har edge duo med classic crome understell. Er samme som mondial, bsre designforskjell. Stor vogn, men faktisk mindre enn vognene "alle" har i Danmark.

Har valgt det understellet pga. trilleegenskapene på snø og terreng. Har tidligere hatt to stk City cross, veldig fin, men ikke like god på snø som lufthjul. Np skal jeg liksom bare ha en vogn, derfor denne. Har hatt ekstrem vogndilla med de andre barna.

Men jeg kjenner jegvgjerne skulle hatt duo s understell i tillegg. Eller nitro med citybag. Men det måtte blitt i tillegg, da små forhjul ikke vil fungere som eneste vogn etter vårt behov.

Anonymous poster hash: 3b88d...074

Skrevet

Ville valgt Mondial med duo-s understellet. Blir litt tyngre, men du får svingbare hjul som er større enn Nitro, et pluss når du går i snø og på grus osv. Bagen er litt større også, og jeg liker at bagen er størst mulig med tanke på at man kan få stor baby, og evt vognpose skal oppi :)

Skrevet

Tusen takk for masse gode tips jenter:) føler jeg ble endel klokere nå :-D

Hi

Anonymous poster hash: 7fc5f...07f

Skrevet

Hva med den nye super nitro?

Anonymous poster hash: 9b44c...711

Skrevet

Jeg har city cross 360 (tror jeg) og er superfornøyd. Vanskelig i dyp slaps, men det hjelper masse at jeg kan vende håndtaket slik at jeg kan trille med de store hjulene først. Det tror jeg ikke man kan på nitro..?

Skrevet

Viss du legger merke til på finn.no så vil du se at omtrent alle som selger en mondial eller Edge selger deg med omtrent ubrukt sportsdel! Vogna er blytung og upraktisk stor, spesielt som sportsvogn. De fleste bytter den ut da! Ville gått for nitro eller city.

Anonymous poster hash: f62c4...df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...