Gå til innhold

Elendig matlyst siste måneden! Skjønner ikke hva det er med meg...

Anbefalte innlegg

Er snart i uke 30 og dritt lei mat! Blir kvalm uansett hva jeg lukter av mat og hungrer aldri etter noe. Presser i meg noe men det blir ofte kun 2 skiver og litt middag på en hel dag! Jeg vet at det er for lite! Prøver å spise mer men det er faktisk som om kroppen min ikke sier i fra at jeg er sulten! :/ Er det flere som opplever dette? Har dere noen råd å komme med?

Fortsetter under...

Jeg skjønner utmerket hva du mener. Under dette svangerskapet sleit jeg med det samme problemet helt til uke 38, da fikk jeg endelig tilbake matlysten. 

Det jeg anbefaler deg å prøve, er å hive i deg "lettmat", f.eks. kylling-, pasta-, skinkesalat,  yohurt i forskjellige varianter blander med god morgen frøblanding, oppskjærte knasende grønnsaker og frukt, drikk mye smoothie, knekkebrød med milde pålegg. Når det gjelder middager og slikt, så unngikk jeg tunge matretter.

Du får lykke til! :) Du har min full sympati. 

Usunn mat som jeg før digget er nå helt turn off! Sjokolade, godterier og potetgull, mine favoritter, er inteteksisterende i skapene her. Kjøper det ikke lenger fordi det ikke blir rørt. Melk, som jeg var avhengig av før, smaker ikke godt, tanken på kylling og grønnsakswok, som jeg elsket, får magen til å vrenge seg! :( Eneste "maten" jeg kjenner jeg har noe slags lyst på er frukt. Nektariner, clementiner, moreller, jordbær. Og det kaller jeg ikke for mat en gang! Blir jo svært lite proteiner og mineraler av det... :/ Magen vokser fint, og man tåler vel litt stillestand på vekta om man ikke er supermager (noe jeg ikke er). Har ikke gått ned i vekt etter siste kontroll i uke 26, men heller ikke nevneverdig opp. Så det betyr vel i realiteten at jeg har mistet litt selv... Håper matlysta kommer tilbake om ikke for lenge. Kjipt å ikke ha lyst på noe. :/

Samme her! Er faktisk like kvalm nå som de første månedene i graviditetene...! (Men er bare kvalm og kaster heldigvis ikke opp)! Eier ikke matlyst og om jeg plutselig får litt matlyst spiser jeg litt før alt bare vil opp igjen.sitter da og gulper i noen timer etterpå. Klarer å tvinge i meg litt mat denne gangen, men i forrige svangerskap gikk jeg ned 7 kg fra uke 37 til fødsel i uke 42. Jeg var kjempebekymret, men ble avfeid gang på gang av helsepersonell... Denne gangen har jeg ikke gått ned i vekt, men har heller ikke gått opp i vekt siden uke 30 (er straks 38 uker på vei nå).

Kaster heldigvis ikke heller opp! :) Bare klarer ikke tanken på mat. Da jeg gikk gravid i 97-98 stoppet vekta mi å øke i uke 32. Men den gang var det ingen grunn overhodet. Var ikke kvalm eller noe og jeg spiste normalt. Sf-målet flatet litt ut men ingen reagerte på det. Jenta mi kom en uke før termin og veide bare 2600 gr. I ettertid fant de ut at morkaka hadde hatt et infarkt :$ så babyen hadde fått litt for lite næring.

Jeg skylder på varmen. Har heller ikke matlyst, men går dessverre og småspiser på sjokolade... 

Eneste jeg spiser i store mengder er vannmelon, og så spiser jeg knekkebrød fordi jeg må ha i meg mat. 

Har for øvrig lagt på meg masse på få dager, men når jeg ser på anklene og føttene mine så skjønner jeg jo at det er hovedsaklig vann.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...