Gå til innhold

Bæresele/bæremeis fra 6 mnd, anbefalinger?

m&c

Anbefalte innlegg

Lillegutt blir 6 mnd om noen dager, og har rukket å bli over 9 kg. Vi liker å gå turer, og til nå så har han vært med på noen få, i ErgoBaby Carrier. Men nå vil han tydelig snu seg, og se mer fremover. Vi har en vanlig BabyBjørn, men den henger jo bare på skuldrene våre, det gjør ganske vondt for oss.. Tenker å kjøpe en BabyBjørn Miracle, men er det egentlig vits? Bør vi heller kjøpe bæremeis?

Kom gjerne med tips og anbefalinger, vi tar imot med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en manduca bæresele om vi bruker en del til småen, bruker den på ryggen når vi skal på lekeplass og småturer. Fra han var 9 mnd har vi brukt bæremeis til turer i skog og mark og fjellturer, vi går mye på tur og når vi går lengre turer bruker vi alltid bæremeis, men det man ikke bruke før babyene kan sitte selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også manduca som jeg brukte med storebror fra han var 3-4 mnd gammel på korte turer når han ikke ville I vognen. Den og ergobaby sine er veldig like. Ergobaby er enklere å få I butikk og har en del tilbehør som kan være kjekt. De er veldig gode og bære I fordi du får fordelt vekten mellom rygg og hofte.

Har ingen erfaring med bæremeis dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Stokke sin myCarrier 3in1  :)  Den kan du bruke både forover og bakover når du bærer barnet på magen. Også kan du bruke den på ryggen i tillegg om du vil ut å gå tur i skog og mark. Jeg er kjempe fornøyd med den!  :D  Hadde babybjørn før. og den fikk jeg vondt i ryggen av og bære + at jeg følte ikke lillegull satt noe godt i den! 
Stokke-selen er behagelig å gå med, og jeg får ikke vondt i ryggen, samtidig som også lillegull sitter godt i den. Nei jeg er bare storfornøyd med selen altså :) 

Her er link til mer utfyllende informasjon om bæreselen: 
http://www.stokke.com/no-no/baby-carrier/stokke-mycarrier/product-concept.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Stokke sin myCarrier 3in1 :) Den kan du bruke både forover og bakover når du bærer barnet på magen. Også kan du bruke den på ryggen i tillegg om du vil ut å gå tur i skog og mark. Jeg er kjempe fornøyd med den! :D Hadde babybjørn før. og den fikk jeg vondt i ryggen av og bære + at jeg følte ikke lillegull satt noe godt i den!

Stokke-selen er behagelig å gå med, og jeg får ikke vondt i ryggen, samtidig som også lillegull sitter godt i den. Nei jeg er bare storfornøyd med selen altså :)

Kan jeg spørre om hvor stor din baby er? Var og så på en slik sele da "mini" her har det trangt i babybjørnen, men syns ikke denne heller så veldig romslig ut i fremovervendt posisjon...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler Stokke sin myCarrier 3in1 :) Den kan du bruke både forover og bakover når du bærer barnet på magen. Også kan du bruke den på ryggen i tillegg om du vil ut å gå tur i skog og mark. Jeg er kjempe fornøyd med den! :D Hadde babybjørn før. og den fikk jeg vondt i ryggen av og bære + at jeg følte ikke lillegull satt noe godt i den!

Kan jeg spørre om hvor stor din baby er? Var og så på en slik sele da "mini" her har det trangt i babybjørnen, men syns ikke denne heller så veldig romslig ut i fremovervendt posisjon...?

Åh? Jeg synes han sitter så godt i den :)  Han er straks 11 mnd, har ikke målt han på en stund men bruker str 80 i klær, vil tro han veier rundt 9 kilo nå.. Han er gjerne litt slank i forhold til andre på hans alder :)  Lurt å prøve selene før du kjøper de ja, er jo ikke vits å kjøpe en hvis du ikke synes at småtten sitter godt i den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...