Gå til innhold

Tror dere det er mulig å pusse opp badet med fagfolk for 100.000 kr?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det hørtes dyrt ut for et såpass lite bad...? Men jeg har egentlig ikke så god greie på sånt. Hør med et rørleggerfirma og be om en pris. Det kommer vel an på hva som skal gjøres. Hvis det er skade på badet fra før av (fuktskader el.l.), vil det bli dyrere.

Anonymous poster hash: ee701...12e

Jeg synes det hørtes dyrt ut for et såpass lite bad...? Men jeg har egentlig ikke så god greie på sånt. Hør med et rørleggerfirma og be om en pris. Det kommer vel an på hva som skal gjøres. Hvis det er skade på badet fra før av (fuktskader el.l.), vil det bli dyrere.

Har 100.000 kr nå og lurer på hvor langt jeg kommer. :) Har tenkt å få priser nå i høst fra flere, men er nygjerrig i dag. :) Håper ikke det er noe fukt skader, men det vet jeg vel egentlig ikke.

Anonymous poster hash: 5415b...72e

Nei.

Det trodde vi også skulle holde. Den drømmen ble på en måte knust etter å ha hatt fird firma på befaring. Prisen varierte fra 275 000 til 195 000. Vårt bad er 6 kvadrat. Trodde jeg skulle begynne å gråte. Eller jeg gjorde det. Og badet er ikke pussa opp for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 711cb...c80

Nei.

Det trodde vi også skulle holde. Den drømmen ble på en måte knust etter å ha hatt fird firma på befaring. Prisen varierte fra 275 000 til 195 000. Vårt bad er 6 kvadrat. Trodde jeg skulle begynne å gråte. Eller jeg gjorde det. Og badet er ikke pussa opp for å si det sånn.

*fire firma

Vi har ikke fuktskader og valgte billigste løsning på alt. Det hjalp ikke. Med prisen på 195 000 måtte vi gjøre en god del selv.

Annonse

Å, nei. Nå ble jeg deppa. :(

HI

Ja jeg fikk sjkk når vi fikk første "tilbudet". Ble så utrolig lei meg. Like greit å være forberedt. Jeg hadde satt av 125 000 i budsjettet og da trodde jeg at jeg hadde tatt i :-/ Badet er fortsatt ikke oppussa for å si det sånn. Det vil si vi endte med å male gulv og vegger, kjøpe ny dusj og nytt toalett. Så ser det iallefall bedre ut.

Ja, får være forberedt da. Er det rundt 200.000 kr så må jeg spare det dobbelte. Blir spennende å få priser. Toalettet er eget rom. Så det skal jeg ikke ta.

Gjest Antarctica

Jeg syns faktisk det hørtes ut som en sannsynlig pris, størrelse m.m. tatt i betraktning? Jeg fikk bygget et helt nytt bad, med bare fagfolk involvert, for 170.000. Det er riktignok et år siden.

Arealet er vel 5,5 til 6 kvm, har ikke målt det så nøye. 

Skjønner jeg er den rette til å svare :-) Er akkurat ferdig med å renovere bad på 4kvm. Vi har brukt rørlegger på alt av rør (byttet til rør i rør system) og påkobling. Vi brukte murer til støp og snekker til et vindu. Elektriker har gjort det elektriske. Vi har fibo trespo på vegger og flis på gulv. Mesteparten er egeninnsats. Vi har lagt inn MYE jobb i badet selv. Badet vårt kom på vel 100 000 til slutt. Bruk av fagfolk er dyrt, så dere kommer nok ikke unna med 100 000 for badet om fagfolk skal gjøre absolutt alt.

Anonymous poster hash: 4496f...b44

Da har vi hatt flaks med firma vi valgte. Vi holder på med bad nå. Pusser opp hovedbadet på ca 6 kvm pluss vaskerom på 4 kvm ca. Fagfolk som gjør ALT, vi må kjøpe innredning og fliser utenom, men de setter alt opp. De skal ha 180.000. Vi prutet en del på prisen, så de tilbudene dere får går det sikkert an å forhandle litt om.

Anonymous poster hash: e12cd...149

Annonse

Husk at det er dyrere å pusse opp enn p lage nytt, stort sett.

100.000 er nok for lite, men det avhenger jo av hva du skal ha gjort. Les litt på byggebolig.no. Der er det mye info om slikt :)

Kommer an på hvor fancy toalett, dusj osv du skal ha. Mannen er rørlegger og jobber for Bademiljø. Når det brukes penger fra 100 000 - 200 000 er det totalbad og alt byttes. Tror nok du skal klare å pusse opp badet ditt ganske bra for 100 000 altså, tatt størrelsen i betraktning. Bare få priser fra ulike firma. 

Anonymous poster hash: 08850...177

Vi pusset opp vårt bad på ca 6 kvm høsten 2012. Vi brukte bademiljø på jobben og endte på en total sum på 250.000 kr. Vi valgte stort sett standard løsninger og ikke de dyreste flisene og interiøret. Nå skal det sies at vi flyttet døren inn til badet og fikk litt ekstra pga det, men jeg ville nok spart litt mer enn 100.000 viss jeg var deg. Vi hadde ikke noe fuktskader eller andre uforutsette ting som dukket opp under veis. Bademiljø var proffe og leverer 10 års garanti på tett bad:) lykke til med oppussing!!!

Anonymous poster hash: c1361...95e

Oi!

Fikk bygd om bad + bygd opp nytt (revet 3 vegger, satt opp 2 nye, nytt gulv + gulvkonstruksjon)

Ny baderomsinnredning, nytt klosett, ny dusj, nye rør og nytt elektrisk anlegg inne på badet til ca 150.000 på et bad på ca 12 kvm.. Syns 100.000 hørtes fornuftig ut, men det vet man jo ikke før du har ringt rundt og hørt.

IKKE VELG BADEMILJØ! De bygde om badet for min søster, men de brukte en flislegger uten noe som helst erfaring eller fagbrev der ALLE fliser var skjeve etterpå + lite lim bak.. Så hun har tapt fryktelig mye på det badet.. De nektet å gjøre det om igjen og saken havnet for retten der min søster tapte.. Så hun har 100.000 ekstra i advokatutgifter i tillegg til at hun har et halvferdig bad..

Anonymous poster hash: 286b2...09d

Vi kjøpte alt på megaflis

Badekar

Vegghengt do

120 servant med skuffer

Høyskap

Speil

Fliser på vegg

Gulvfliser

Membran

Våtromsplater

Dusjhjørne med vegger som kan slås inn

Waterfalldusj +blande batteri

Blandebatteri til badekar

Og til vask...

ALT dette ble bare 19 000!!!

Så koster rørleggeren ca 3000 (557 kr timen)

flisleggeren 12 000 (han la våtromsplatene, membran og flisla)

Vi monterte opp skapene, dusjen, badekar, speil og do

Har godkjente papirer og et nytt bad på 11kvm til 35 000

Her er det ingen rørleggerer eller flisleggere som vil RØRE noe som er kjøpt på megaflis (eller ikea)!

De fleste rørleggere og flisleggere har egne forhandlere som de vil du skal handle hos- Trenger ikke nødvendigvis være så mye dyrere, men fagfolkene vil gjerne gå god for de materialene de skal bruke.....

Hvis man ikke skal bare skal gjøre overflatearbeid og sette inn nye baderomsbøbler, så behover ikke et bad bli så dyrt. men hvis du skal legge nye rør, ha nytt elektrisk opplegg, må hogge opp gulv for å legge varme etc, så blir det fort dyrt!

Anonymous poster hash: 6e303...6cd

Oi!

Fikk bygd om bad + bygd opp nytt (revet 3 vegger, satt opp 2 nye, nytt gulv + gulvkonstruksjon)

Ny baderomsinnredning, nytt klosett, ny dusj, nye rør og nytt elektrisk anlegg inne på badet til ca 150.000 på et bad på ca 12 kvm.. Syns 100.000 hørtes fornuftig ut, men det vet man jo ikke før du har ringt rundt og hørt.

IKKE VELG BADEMILJØ! De bygde om badet for min søster, men de brukte en flislegger uten noe som helst erfaring eller fagbrev der ALLE fliser var skjeve etterpå + lite lim bak.. Så hun har tapt fryktelig mye på det badet.. De nektet å gjøre det om igjen og saken havnet for retten der min søster tapte.. Så hun har 100.000 ekstra i advokatutgifter i tillegg til at hun har et halvferdig bad..

Altså; man taper neppe i retten dersom leverandørern har brukt arbeidere uten utdannelse eller godkjenning.......

Anonymous poster hash: 6e303...6cd

Oi!

Altså; man taper neppe i retten dersom leverandørern har brukt arbeidere uten utdannelse eller godkjenning.......

Anonymous poster hash: 6e303...6cd [/acron

Nei, men de anket saken på nytt og ville videre opp i rettssystemet i saken, men da hadde altså min søster allerede advokatutgifter på over 100.000 noe som ikke alle vanlige folk har råd til. Så hun ville ikke gå videre med det. Så på den måten tapte hun. Det er 2 og ett halvt år siden badet ble påbegynt og de er enda ikke ferdig, og nå har hun nettopp gitt opp rettssaken. 

vi pusset opp badet i fjor, badet er ca 5kvm og det måtte totaltrenoveres(!)

rommet vi har som bad idag var opprinnelig vaskerom, så vi måtte meisle opp nye sluk, fore ut vegger, senke tak osv.

vi satte bort hele jobben og fikk gjort følgende;

meislet nye sluk

foret ut vegger

lagt membran

flislegging av vegger og gulv

senket taket og lagt inn dimbare downlights

montert innredningen

montert dusjdører, armaturer og håndkleknagger

alt av elektrikker og rørlegger var inkludert

jobben kostet 90'000,-

men vi kom opp i 120'000,- da vi kjøpte flisene, innredningen, dusjdører, armaturer og knagger og slikt selv

vi bor i Trondheim og brukte et selskap fra Litauen - kjempeflinke folk! arbeiderne snakket ikke så godt engelsk (les; ikke i det hele tatt) men sjefen deres snakket flytende så vi fikk gjort alt sllik vi ville :)
er veldig fornøyde

(og ja de er selvfølgelig registrerte og godkjente som firma i Norge)

som noen over her sier - det kommer nok ann på hvor i landet du bor

lykke til med oppussingen!

Anonymous poster hash: 5547a...69d

Det virker å være en nokså vanlig oppfatning at det koster "rundt 100 000" å pusse opp et bad. Det trodde vi også da vi kjøpte hus for noen år siden. Badet vi skulle pusse opp da var mindre enn 4 kvadrat, tipper rundt 3. Det kom på over 200 000. Alt gjort av fagfolk og alt nytt da, både fliser, innredning, toalett, dusjkabinett, servant og rør. Når jeg senere har snakket med andre om oppussing har de gjort seg samme erfaringer som oss om pris på oppussing av bad.

Anonymous poster hash: 53bfe...7bb

Bor i bergens området. Må meisle opp gulvet å legge varmekabler. Ang rør vet jeg ikke. Blir veldig spennende å se hvilken pris jeg får. Har et lite håp om at en min far kjenner kan hjelpe med litt, men får se. Takk for mange svar. :)

Du må legge det ut på mitt anbud, å få noen på befaring( sjekk for all del referanser først). Vi hadde det på vårt bad på 5/6 kvm, og prisen bl ca 120 000 allt arbeid inkludert( rive/ kaste boss, flise osv). Ikke gå til bademiljø og slike steder, de vil bare totalrenovere, og det er ikke nødvendig sålenge det ikke er veldig gammelt bad:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...