Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg grudde meg veldig til avvenning av første men det gikk over all forventning, jeg gav han smokken og det var det:) null grining, null drama. Med nr to var det mannen som gjorde det, gikk kjempe fint det også men hun fikk litt vann innimellom. Nr tre er flaske barn og avvente seg selv;)

Mitt råd er å gjennomfør det du bestemmer deg for. Om du iår vann, smokk eller velger å bysse/synge så går det sikkert bedre enn du forventer;)

Hos oss funket det bra å gi smokk. babyen forbinder deg med mat så ofte best at andre overtar avvenningen.

Lykke til! Går sikkert bra og ikke minst deilig å få litt mer natt tilbake;)

Vi avvente rundt seks mnd alder for har hørt at jo eldre de blir jo mer vilje og utholdenhet har de men vet ikke om det stemmer.. He he

Da baby var sju mnd, spiste hun også 3-4 måltider på dagen + morsmelk. I tillegg var det amming ca 18-19, 24, 03 og 06.

Jeg leste meg opp på en haug meg søvnteorier vedr. avvenning. I første omgang bestemte jeg at baren var stengt mellom kl 24-06. Jeg la meg på et annet soverom, med ørepropper og én tablett Vallergan innabords. Far fikk ta kampen. Det gikk over all forventning. Hun gråt selvsagt litt, men fikk smokk og beroligende ord. Han tok henne ikke opp fra senga ei heller tilbud om vann (har heller aldri tatt flaske). Dagen derpå var hun harmonisk, fornøyd og spiste godt. Andre natt gikk bedre enn første og tredje natt våknet hun ikke.

De påfølgende kveldene løftet jeg henne opp mens hun sov og ga pupp før jeg la meg for kvelden i 22-24tiden. Dette fordi det den siste tiden har vært veldig varmt og jeg var stressa for at hun ble veldig tørst. For to kvelder siden droppet jeg også dette måltidet og hun våknet til vanlig tid kl 06.

Så lenge babyen din spiser så godt på dagtid, legger på seg tilfredsstillende (?) og snart er 9 mnd er det bare til å gjennomføre, mener nå jeg. Det går mest sannsynlig ikke over av seg selv med det første og avvenning ble verre til eldre baby er.

Da baby var sju mnd, spiste hun også 3-4 måltider på dagen + morsmelk. I tillegg var det amming ca 18-19, 24, 03 og 06.

Jeg leste meg opp på en haug meg søvnteorier vedr. avvenning. I første omgang bestemte jeg at baren var stengt mellom kl 24-06. Jeg la meg på et annet soverom, med ørepropper og én tablett Vallergan innabords. Far fikk ta kampen. Det gikk over all forventning. Hun gråt selvsagt litt, men fikk smokk og beroligende ord. Han tok henne ikke opp fra senga ei heller tilbud om vann (har heller aldri tatt flaske). Dagen derpå var hun harmonisk, fornøyd og spiste godt. Andre natt gikk bedre enn første og tredje natt våknet hun ikke.

De påfølgende kveldene løftet jeg henne opp mens hun sov og ga pupp før jeg la meg for kvelden i 22-24tiden. Dette fordi det den siste tiden har vært veldig varmt og jeg var stressa for at hun ble veldig tørst. For to kvelder siden droppet jeg også dette måltidet og hun våknet til vanlig tid kl 06.

Så lenge babyen din spiser så godt på dagtid, legger på seg tilfredsstillende (?) og snart er 9 mnd er det bare til å gjennomføre, mener nå jeg. Det går mest sannsynlig ikke over av seg selv med det første og avvenning ble verre til eldre baby er.

Da tror jeg jammen vi skal gjøre det på samme måten! Håper det funker like bra her i gården! :)

Annonse

Gjest Kjempeanonym

Jeg ga flaske tre ganger om natten og når jeg skulle avvenne han med de så trappet jeg ned mengden litt og litt helt til han var nede i ingenting. Fungerte supert...... Ehm, bortsett fra den siste flasken nå, der går det litt verre så tror jeg må gjøre kort prosess og bare slutte.

Men det blir vel anderledes med amming siden maten er så tilgjengelig kanskje....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...