Gå til innhold

Grader av ødem? Hvor mye er mye??

Anbefalte innlegg

Da jeg var på kontroll i uke 26 hadde jeg 1 i ødem. Legen trykket på anklen min og konstaterte at jeg hadde litt vann. Jeg merket ikke noe selv til det før han sjekket det. Hadde ikke merke etter fingern hans i mer enn 5 sek etter han slapp. Når jeg selv nå trykker inn på samme sted på ankelen, så sitter merket i 5 minutter. Minst! :/ En uke til neste kontroll. Hvordan "rangeres" grader av ødemer? Noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068218-grader-av-%C3%B8dem-hvor-mye-er-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvordan det rangeres, men jeg har hatt 1 ganske lenge, og på siste kontroll gikk jeg opp til 1-2

Jeg hadde da gått opp en størrelse eller to i sko i mellomtiden, og er sikkert to-tre cm tykkere rundt anklene, og har veldig press i lårene... 

Lurer på hvordan det føles/ser ut når man har 3 da!

På mitt skjema står det bare 1. Men jeg har hatt på støttestrømper hver gang jeg har vært hos legen. Er mest hoven i føttene og lårene, leggene er ikke så ille. Er såpass hoven i føttene at jeg ikke klarer å bøye tærne når strømpene er av. Om natten ligger jeg med bena på en høy pute, men de er kjempevonde og hovne likevel.

Selvom jeg har støttestrømper får jeg ikke på meg sko. Enten går jeg i crocs eller slippers jeg har kjøpt for anledningen :P

På mitt skjema står det bare 1. Men jeg har hatt på støttestrømper hver gang jeg har vært hos legen. Er mest hoven i føttene og lårene, leggene er ikke så ille. Er såpass hoven i føttene at jeg ikke klarer å bøye tærne når strømpene er av. Om natten ligger jeg med bena på en høy pute, men de er kjempevonde og hovne likevel.

Selvom jeg har støttestrømper får jeg ikke på meg sko. Enten går jeg i crocs eller slippers jeg har kjøpt for anledningen :P

Hjelpes meg! Høres forferdelig ut! :/ Vanndrivende er vel ikke anbefalt heller?

Hjelpes meg! Høres forferdelig ut! :/ Vanndrivende er vel ikke anbefalt heller?

Nei vanndrivende tror jeg ikke man kan ta som gravid. Har noen netter tatt paracet og pinex forte for å få sove noen timer i strekk. Men er jo kkke noe man vil gjøre for ofte heller. Håper at ungen melder sin ankomst snarest og at vannet renner ut i samme slengen. Termin idag, så er vel maks to uker til med plager heldigvis.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...