anonymsuperbruker Skrevet 6. august 2013 #76 Skrevet 6. august 2013 Tenk på barnet/barna som så pappaen slå i hjel katten!! Det må jo ha vært grusomt for dem å se! Man glemmer forresten ofte de positive sidene ved å ha katter i nabolaget. De tar oftest et par-tre mus om dagen, og de liker de færreste å ha i hus. Tenk på det neste gang dere "husjer" bort en katt Hvor står det at barna så på? Uansett er det muse-argumentet bare tull. Skal de drepe mus, må de i alle fall ikke ha magen full av Whiskas. Villakatter er generelt så overfora at de ikke følger sine instinkter. Det er nemlig magesaften som forteller rovdyr når det er på tide å jakte. Fortidens fjøskatter jagde nok mus, men de fikk heller ikke noe av eierne. Anonymous poster hash: f84cc...069 Hvis katten bet og klorte dattera slik at faren måtte gripe inn øyeblikkelig og avrette dyret, regner jeg med at barnet/barna fremdeles var i nærheten. Hvis ikke, stemmer ikke forklaringen til barnefaren. Jeg har to katter, og ser hvor mange mus de dreper og spiser hver dag. I tillegg kommer alle jeg ikke ser! Kattene mine er ikke villkatter og får den maten de vil ha inne. Regner med at du ikke er katteeier eller kun har innekatter siden du skriver det du gjør??? Jeg gir forresten ikke kattene mine så dårlig mat som Whiskas er! Mine får kun kvalitetsmat fra veterinær + rå fisk. Men i sommerhalvåret ser jeg jo at de spiser betraktelig mindre av maten jeg tilbyr dem til fordel for maten de fanger selv ute. Vi ser i alle fall i de periodene vi ikke har hatt katt i huset at loft og kjeller er fulle av mus! Det er ikke koselig når alt man har lagret på loftet blir spist på og det er muselort overalt. Har til og med hatt muselort i kjøkkenskuffene her når vi har vært uten katt. Mus er ikke de mest hygieniske dyr å ha i hus, og de ødelegger mye. Ikke bare ting - de gnager gjerne på ledninger osv. også. Var det fremdeles like dumt det jeg skrev om katter og mus??
anonymsuperbruker Skrevet 6. august 2013 #77 Skrevet 6. august 2013 Herregud for en syk tråd. Voksne folk som går amok med at denne mannen skulle ha fått juling selv? Drapstanker og voldstanker om et menneske er da mye verre enn om en KATT?? Det er da mye mer perverst å ønske en voldelig død over et menneske, som en del her gjør, selv om det er et menneske du ikke liker. Og nei, man kan både drepe dyr, fisk og annet uten å være farlig for sine egne barn. Hvis folk vil at katta deres skal være trygg og i live, hold den inne. Ta ansvar for eget dyrehold. Det skulle da bare mangle. Anonymous poster hash: f84cc...069 Man er ikke lenger et menneske når man brutalt slår ihjel noe som er mindre og forsvarsløst. Jeg ønsker han ikke død, men å si han er et menneske blir for meg helt feil. Han er et udyr, og et udyr som ikke bør får gå fritt blant normale mennesker, og minst av alt ha ansvar for barn. Jeg har selv innekatt, men man skal kunne slippe dyret sitt løst uten at noen slår det ihjel med en planke. Anonymous poster hash: 69021...4c8 Nei, man skal passe på dyra sine. Gjør man ikke det, er man ikke bedre enn dem som slår dem i hjel. De kan bli påkjørte også, hvem er slem mot katten da? Jo, eieren som ikke passet på. Anonymous poster hash: f84cc...069 dette kan verken sammenlignes med fangst av fisk eller ulykke med bil!!
anonymsuperbruker Skrevet 6. august 2013 #78 Skrevet 6. august 2013 Tenk på barnet/barna som så pappaen slå i hjel katten!! Det må jo ha vært grusomt for dem å se! Man glemmer forresten ofte de positive sidene ved å ha katter i nabolaget. De tar oftest et par-tre mus om dagen, og de liker de færreste å ha i hus. Tenk på det neste gang dere "husjer" bort en katt Hvor står det at barna så på? Uansett er det muse-argumentet bare tull. Skal de drepe mus, må de i alle fall ikke ha magen full av Whiskas. Villakatter er generelt så overfora at de ikke følger sine instinkter. Det er nemlig magesaften som forteller rovdyr når det er på tide å jakte. Fortidens fjøskatter jagde nok mus, men de fikk heller ikke noe av eierne. Anonymous poster hash: f84cc...069 Hvis katten bet og klorte dattera slik at faren måtte gripe inn øyeblikkelig og avrette dyret, regner jeg med at barnet/barna fremdeles var i nærheten. Hvis ikke, stemmer ikke forklaringen til barnefaren. Jeg har to katter, og ser hvor mange mus de dreper og spiser hver dag. I tillegg kommer alle jeg ikke ser! Kattene mine er ikke villkatter og får den maten de vil ha inne. Regner med at du ikke er katteeier eller kun har innekatter siden du skriver det du gjør??? Jeg gir forresten ikke kattene mine så dårlig mat som Whiskas er! Mine får kun kvalitetsmat fra veterinær + rå fisk. Men i sommerhalvåret ser jeg jo at de spiser betraktelig mindre av maten jeg tilbyr dem til fordel for maten de fanger selv ute. Vi ser i alle fall i de periodene vi ikke har hatt katt i huset at loft og kjeller er fulle av mus! Det er ikke koselig når alt man har lagret på loftet blir spist på og det er muselort overalt. Har til og med hatt muselort i kjøkkenskuffene her når vi har vært uten katt. Mus er ikke de mest hygieniske dyr å ha i hus, og de ødelegger mye. Ikke bare ting - de gnager gjerne på ledninger osv. også. Var det fremdeles like dumt det jeg skrev om katter og mus?? Merkelig at folk må være "anonyme" når de svarer på en slik måte i en tråd... Bare en tanke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå