Anonym bruker Skrevet 30. juli 2013 #26 Skrevet 30. juli 2013 Jaiks, noen var lei av naboens katt! Synes det var horribelt å slå den i hjel fordi den klorte datteren og ikke for å ta mannen i forsvar så står det også at denne katten har bitt andre i nabolaget. Katten har nok dødd fort av et hardt kakk i hodet, men synes reaksjonen til mannen var litt overkill. Anonymous poster hash: aa310...08e Hardt kakk? Om du ser på bildet kan man knapt se at det er en katt i det hele tatt. Det er heller ikke lett å håndtere fremmende katter på den måten (Holde dem fast, etc), så det må ha vært særdeles vanskelig når han var slem med katten. Altså må han ha brukt vold der også. Uansett hva man måtte mene om katten så fortjente den ikke dette og det er også ULOVLIG. Anonymous poster hash: 69021...4c8 Ja hardt kakk! Regner med den var vekke på første slaget! Selvfølgelig har han brukt vold, det var tydeligvis ingen "hyggelig" katt siden den angrep ungen og en annen tidligere i nabolaget. Og nei jeg forsvarer ikke mannen, og ja jeg synes det var overkill. Anonymous poster hash: aa310...08e Om du ser på bildet så er det mer enn bare ett "kakk". Katten ser mishandlet ut, det sier dyrlegen også. Eller mener du at du vet bedre enn fagfolk? Du har heller ingen holdepunkter for å kalle katten uhyggelig. Du aner ikke hva som skjedde da katten "angrep". Alle katter, alle dyr, vil forsvare seg om situasjonen tilsier det, og det er oss mennesker som er ansvarlig i de fleste tilfeller. Selv barn må erfare at drar man f.eks en katt i halen vil pusen angripe. Selvfølgelig har han brukt vold? Skremmende... Anonymous poster hash: 69021...4c8 Alle katter kan være "lite hyggelige" hvis de blir behandlet mot sin vilje! Det er for eksempel ikke alltid katter vil kose, og da sier de fra ved å gå eller "fekte" litt. Vanskelig å si noe i denne saken når man ikke har sett det som faktisk skjedde. Synes det er tragisk at familien har mistet pusen sin. Katter er en del av familien. Dette så stygt ut, og mannen har gjort noe ulovlig! Anonymous poster hash: eb0f4...236
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #27 Skrevet 31. juli 2013 Er dere seriøse?? Samfunnet er blitt bra skrudd hvis dere kan si dere enige i at "foreldre må ta ansvar for hvordan barnet opptrer blant fremmede dyr". Det er da dyreeierne som skal sørge for at deres dyr ikke er til plage for beboerne i området. Kan de ikke ha kontroll på dyret, bor de på feil sted, eller har feil dyr. Og begynne å rope om at barnevernet må inspisere han faren - den eneste i artikkelen som faktisk tok seg bryet med å verne et BARN. Vi opererer ikke med kattevern i Norge. Det er ikke katteeiere det er synd på når de bare slipper dyrene sine ut i et område der det leker barn, og lar ungene bli klort og bitt uten å ha noen form for kontroll. Anonymous poster hash: f84cc...069
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #28 Skrevet 31. juli 2013 Tenk på barnet/barna som så pappaen slå i hjel katten!! Det må jo ha vært grusomt for dem å se! Man glemmer forresten ofte de positive sidene ved å ha katter i nabolaget. De tar oftest et par-tre mus om dagen, og de liker de færreste å ha i hus. Tenk på det neste gang dere "husjer" bort en katt Hvor står det at barna så på? Uansett er det muse-argumentet bare tull. Skal de drepe mus, må de i alle fall ikke ha magen full av Whiskas. Villakatter er generelt så overfora at de ikke følger sine instinkter. Det er nemlig magesaften som forteller rovdyr når det er på tide å jakte. Fortidens fjøskatter jagde nok mus, men de fikk heller ikke noe av eierne. Anonymous poster hash: f84cc...069
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #29 Skrevet 31. juli 2013 Villakatter er generelt så overfora at de ikke følger sine instinkter. Min katt fikk nok mat, men hadde også imponerende jaktinstinkter. Den fanget både fugler og mus. Anonymous poster hash: 96c21...c4e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #30 Skrevet 31. juli 2013 Er dere seriøse?? Samfunnet er blitt bra skrudd hvis dere kan si dere enige i at "foreldre må ta ansvar for hvordan barnet opptrer blant fremmede dyr". Det er da dyreeierne som skal sørge for at deres dyr ikke er til plage for beboerne i området. Kan de ikke ha kontroll på dyret, bor de på feil sted, eller har feil dyr. Og begynne å rope om at barnevernet må inspisere han faren - den eneste i artikkelen som faktisk tok seg bryet med å verne et BARN. Vi opererer ikke med kattevern i Norge. Det er ikke katteeiere det er synd på når de bare slipper dyrene sine ut i et område der det leker barn, og lar ungene bli klort og bitt uten å ha noen form for kontroll. Anonymous poster hash: f84cc...069 Eh... Foreldre er forpliktet til å oppdra barnet til ikke å gå nær fremmede dyr, og ikke plage dem. Dessuten skjer det ikke at katter dreper noen, så det er ikke akkurat barnevern å drepe dyr fordi de forsvarer seg. Om du virkelig mener at det er grei reaksjon å slå ihjel et dyr med en planke så er du syk i hodet! Anonymous poster hash: 69021...4c8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #31 Skrevet 31. juli 2013 Bra at katteeierne fikk vite av mannen hva som hadde skjedd iallfall. Og håper indelig at den neste katten de får er mer barnevennlig og er snill og blir behandlet snilt i nabolaget. Men jeg tror ikke jeg ville fortsatt å bo der. Verken hvis jeg var katteeierne eller mannen med barnet. For barnet sin skyld og. Hele nabolaget kjenner nok faren nå som den rabiate kattedreperen. Og, som noen her over sier, han blir nok utsatt for masse hat og kanskje til og med fysiske angrip hvis han blir identifisert, Det vil gå utover ungene. Ikke alle som elsker katter elsker barn. Og vice versa. Så noen kan ta hevn på faren uten å¨tenke på at det går ut over resten av familien og. Og barnet er fire år. Har blitt angripet av en katt. Ser (eller antar at hun iallfall hørte) faren sloss og slå ihjel katten. Og så bli hengt ut i avisa. Uavhengig av hvor dust faren er, så er barnet uskyldig. Anonymous poster hash: 8e781...9b8
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #32 Skrevet 31. juli 2013 Har fått med meg at dattera i denne saken ikke hadde noe særlig kloremerker, men så galt kan det gå som i dette eksemplet: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2381226/Cat-attacks-Librarian-spends-days-hospital-mauled-bedroom-neighbours-pet.html Anonymous poster hash: 96c21...c4e
Lykke~liten Skrevet 31. juli 2013 #33 Skrevet 31. juli 2013 Fy søren jeg hadde blitt så jæ....forbanna!!!
Håper<3 Skrevet 31. juli 2013 #34 Skrevet 31. juli 2013 Hva søren?!? Jeg er enig i at dyr som går til angrep bør avlives, kommer selvsagt noe an på hvorfor og hvordan,men ærlig tatl det der er bare helt ille...... Anonymous poster hash: 9680b...1ff Du mener at det var helt greit at katten ble avlivet, det var bare måten som var feil?! Er du seriøs? Det som har hendt her er mest sannsynlig at jenta har vært alt for voldsom med katten og at den derfor har klort fra seg i selvforsvar. Pus fortjener ikke å dø av den grunn.
Virginia. Skrevet 31. juli 2013 #35 Skrevet 31. juli 2013 Er dere seriøse?? Samfunnet er blitt bra skrudd hvis dere kan si dere enige i at "foreldre må ta ansvar for hvordan barnet opptrer blant fremmede dyr". Det er da dyreeierne som skal sørge for at deres dyr ikke er til plage for beboerne i området. Kan de ikke ha kontroll på dyret, bor de på feil sted, eller har feil dyr. Og begynne å rope om at barnevernet må inspisere han faren - den eneste i artikkelen som faktisk tok seg bryet med å verne et BARN. Vi opererer ikke med kattevern i Norge. Det er ikke katteeiere det er synd på når de bare slipper dyrene sine ut i et område der det leker barn, og lar ungene bli klort og bitt uten å ha noen form for kontroll. Anonymous poster hash: f84cc...069 Dette viser på ingen måte en far som beskytter et barn..! Det viser derimot en far som ikke klarer å kontrollere sinnet sitt overhodet, men kan bli voldelig og sadistisk mot levende vesener når han blir provosert. Hvordan tror du denne faren håndterer det dersom barnet hans blir dyttet hardt til av en jevnaldrende i nabolaget, eller hans egen datter skulle være så uheldig å knuse flatskjermen hjemme med en fotball? Dette er opplagt noe som burde meldes til BV, etter min mening.
Virginia. Skrevet 31. juli 2013 #36 Skrevet 31. juli 2013 Katter kan, i motsetning til hunder, dessuten verken klore eller bite på en måte som gir skikkelig skade.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #37 Skrevet 31. juli 2013 Her burde barnvernet også bli innblandet. En mann som er så sint at han slår i hjel et dyr på en slik grotesk måte kan umulig være en god far... Hva gjør han hvis datteren skraper opp bilen han eks? DYREPOLITI!!!!!!!!!!!!!! Stakkars stakkars katt... tror jeg kunne skadet den mannen veldig selv..... Anonymous poster hash: 34221...aa9
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #38 Skrevet 31. juli 2013 Dette er en av grunnene til at jeg vil ha borgelig regjering nå. Vi trenger dyrepoliti. Sosialistene mener at politiet må nedprioritere dyresaker og at dyrepoliti er unødvendig. Det er fint med fengselskino altså, men nå må de få opp øynene for alt det andre som er feil. Når skal de forstå at vi er glad i våre eldre, barn og dyra våre? Denne mannen må straffes. Anonymous poster hash: d20cb...2fb
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #39 Skrevet 31. juli 2013 Syke syke mann! Lurer på hva barnet gjorde mot katten, siden den klorte henne? Anonymous poster hash: 21544...94d
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #40 Skrevet 31. juli 2013 Jaiks, noen var lei av naboens katt! Synes det var horribelt å slå den i hjel fordi den klorte datteren og ikke for å ta mannen i forsvar så står det også at denne katten har bitt andre i nabolaget. Katten har nok dødd fort av et hardt kakk i hodet, men synes reaksjonen til mannen var litt overkill. Anonymous poster hash: aa310...08e Hardt kakk? Om du ser på bildet kan man knapt se at det er en katt i det hele tatt. Det er heller ikke lett å håndtere fremmende katter på den måten (Holde dem fast, etc), så det må ha vært særdeles vanskelig når han var slem med katten. Altså må han ha brukt vold der også. Uansett hva man måtte mene om katten så fortjente den ikke dette og det er også ULOVLIG. Anonymous poster hash: 69021...4c8 Ja hardt kakk! Regner med den var vekke på første slaget! Selvfølgelig har han brukt vold, det var tydeligvis ingen "hyggelig" katt siden den angrep ungen og en annen tidligere i nabolaget. Og nei jeg forsvarer ikke mannen, og ja jeg synes det var overkill. Anonymous poster hash: aa310...08e Om du ser på bildet så er det mer enn bare ett "kakk". Katten ser mishandlet ut, det sier dyrlegen også. Eller mener du at du vet bedre enn fagfolk? Du har heller ingen holdepunkter for å kalle katten uhyggelig. Du aner ikke hva som skjedde da katten "angrep". Alle katter, alle dyr, vil forsvare seg om situasjonen tilsier det, og det er oss mennesker som er ansvarlig i de fleste tilfeller. Selv barn må erfare at drar man f.eks en katt i halen vil pusen angripe. Selvfølgelig har han brukt vold? Skremmende... Anonymous poster hash: 69021...4c8 Alle katter kan være "lite hyggelige" hvis de blir behandlet mot sin vilje! Det er for eksempel ikke alltid katter vil kose, og da sier de fra ved å gå eller "fekte" litt. Vanskelig å si noe i denne saken når man ikke har sett det som faktisk skjedde. Synes det er tragisk at familien har mistet pusen sin. Katter er en del av familien. Dette så stygt ut, og mannen har gjort noe ulovlig! Anonymous poster hash: eb0f4...236 Ja katten ser maltraktert ut, men jeg regner ikke med mannen har gitt han små slag i hodet?! Han har vært forbannet å kakket til - mer en en gang. Jeg er likevel overbevist om at katten var vekke (død/bevisstløs) ved første slaget. Og nei jeg synes FREMDELES ikke det er greit at mannen gjorde slik han gjorde. Jeg er uenig i at jeg ikke tror katten har blitt "langsomt torturet"... Anonymous poster hash: aa310...08e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #41 Skrevet 31. juli 2013 Er dere seriøse?? Samfunnet er blitt bra skrudd hvis dere kan si dere enige i at "foreldre må ta ansvar for hvordan barnet opptrer blant fremmede dyr". Det er da dyreeierne som skal sørge for at deres dyr ikke er til plage for beboerne i området. Kan de ikke ha kontroll på dyret, bor de på feil sted, eller har feil dyr. Og begynne å rope om at barnevernet må inspisere han faren - den eneste i artikkelen som faktisk tok seg bryet med å verne et BARN. Vi opererer ikke med kattevern i Norge. Det er ikke katteeiere det er synd på når de bare slipper dyrene sine ut i et område der det leker barn, og lar ungene bli klort og bitt uten å ha noen form for kontroll. Anonymous poster hash: f84cc...069 Dette viser på ingen måte en far som beskytter et barn..! Det viser derimot en far som ikke klarer å kontrollere sinnet sitt overhodet, men kan bli voldelig og sadistisk mot levende vesener når han blir provosert. Hvordan tror du denne faren håndterer det dersom barnet hans blir dyttet hardt til av en jevnaldrende i nabolaget, eller hans egen datter skulle være så uheldig å knuse flatskjermen hjemme med en fotball? Dette er opplagt noe som burde meldes til BV, etter min mening. Er ingen god oppdragelsesmåte det her....hva hadde han gjort om det var en annet barn som hadde klort eller bitt datteren hans? Banket det opp? Datteren lærer jo at alt og alle som gjør noe mot henne risikerer at far bruker vold... Anonymous poster hash: 2752f...e85
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #42 Skrevet 31. juli 2013 Jeg ville i hvert fall ikke hatt en slik ustabil og ond mann gående løs blandt unger og dyr i mitt nabolag Anonymous poster hash: 2752f...e85
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #43 Skrevet 31. juli 2013 Bra at katteeierne fikk vite av mannen hva som hadde skjedd iallfall. Og håper indelig at den neste katten de får er mer barnevennlig og er snill og blir behandlet snilt i nabolaget. Men jeg tror ikke jeg ville fortsatt å bo der. Verken hvis jeg var katteeierne eller mannen med barnet. For barnet sin skyld og. Hele nabolaget kjenner nok faren nå som den rabiate kattedreperen. Og, som noen her over sier, han blir nok utsatt for masse hat og kanskje til og med fysiske angrip hvis han blir identifisert, Det vil gå utover ungene. Ikke alle som elsker katter elsker barn. Og vice versa. Så noen kan ta hevn på faren uten å¨tenke på at det går ut over resten av familien og. Og barnet er fire år. Har blitt angripet av en katt. Ser (eller antar at hun iallfall hørte) faren sloss og slå ihjel katten. Og så bli hengt ut i avisa. Uavhengig av hvor dust faren er, så er barnet uskyldig. Anonymous poster hash: 8e781...9b8 Hvordan vet du at barnet er fire år? Er kattemorderen mannen din? Anonymous poster hash: 2752f...e85
Virginia. Skrevet 31. juli 2013 #44 Skrevet 31. juli 2013 Dette er en av grunnene til at jeg vil ha borgelig regjering nå. Vi trenger dyrepoliti. Sosialistene mener at politiet må nedprioritere dyresaker og at dyrepoliti er unødvendig. Det er fint med fengselskino altså, men nå må de få opp øynene for alt det andre som er feil. Når skal de forstå at vi er glad i våre eldre, barn og dyra våre? Denne mannen må straffes. Anonymous poster hash: d20cb...2fb Sosialistene mener på ingen måte det du påstår. Ingen partier har debattert dette i det hele tatt.
Gjest sussie77 Skrevet 31. juli 2013 #45 Skrevet 31. juli 2013 Stakkars stakkars katt. For en ond syk mann.
SameSara Skrevet 31. juli 2013 #46 Skrevet 31. juli 2013 Herrregud så sykt! Å slå ihjel et dyr er ufattelig grusomt og jeg skjønner ikke at noen får seg til å gjøre slike ting
Virginia. Skrevet 31. juli 2013 #47 Skrevet 31. juli 2013 Bra at katteeierne fikk vite av mannen hva som hadde skjedd iallfall. Og håper indelig at den neste katten de får er mer barnevennlig og er snill og blir behandlet snilt i nabolaget. Men jeg tror ikke jeg ville fortsatt å bo der. Verken hvis jeg var katteeierne eller mannen med barnet. For barnet sin skyld og. Hele nabolaget kjenner nok faren nå som den rabiate kattedreperen. Og, som noen her over sier, han blir nok utsatt for masse hat og kanskje til og med fysiske angrip hvis han blir identifisert, Det vil gå utover ungene. Ikke alle som elsker katter elsker barn. Og vice versa. Så noen kan ta hevn på faren uten å¨tenke på at det går ut over resten av familien og. Og barnet er fire år. Har blitt angripet av en katt. Ser (eller antar at hun iallfall hørte) faren sloss og slå ihjel katten. Og så bli hengt ut i avisa. Uavhengig av hvor dust faren er, så er barnet uskyldig. Anonymous poster hash: 8e781...9b8 Det er avisen som har plikt til å sørge for at faren anonymiseres i artikkelen, ikke foreldrene. Ellers får en håpe at foreldre i nabolaget er oppegående nok til å skjønne at øye for øye- tann for tann- tankegang skaper en blind verden og skadelidende barn. Politianmeldelse og eventuelt melding til barnevern burde være nok.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #48 Skrevet 31. juli 2013 Har fått med meg at dattera i denne saken ikke hadde noe særlig kloremerker, men så galt kan det gå som i dette eksemplet: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2381226/Cat-attacks-Librarian-spends-days-hospital-mauled-bedroom-neighbours-pet.html Anonymous poster hash: 96c21...c4e Infeksjonen er ikke forårsaket av kattens bitt, men kunne like gjerne ha oppstått i såret etter fall på sykkel. Med stivkrampevaksine innabords kan ikke en katt skade noen alvorlig i Norge. En hund kan derimot skade noen for livet eller drepe. Anonymous poster hash: 88041...a4a
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #49 Skrevet 31. juli 2013 Ellers får en håpe at foreldre i nabolaget er oppegående nok til å skjønne at øye for øye- tann for tann- tankegang skaper en blind verden og skadelidende barn. Folk i resten av Bergen klarer jo fint å finne dette borettslaget, hvis de ønsker det. Det bor ganske mange tusen i Bergen, som kan tenkes å finne på noe. Hvis jeg gidder kan endatil jeg selv reise til Bergen for å lete opp borettslaget. Så jeg synes det var over grensa å offentliggjøre navnet på det. Anonymous poster hash: 96c21...c4e
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #50 Skrevet 31. juli 2013 Ellers får en håpe at foreldre i nabolaget er oppegående nok til å skjønne at øye for øye- tann for tann- tankegang skaper en blind verden og skadelidende barn. Folk i resten av Bergen klarer jo fint å finne dette borettslaget, hvis de ønsker det. Det bor ganske mange tusen i Bergen, som kan tenkes å finne på noe. Hvis jeg gidder kan endatil jeg selv reise til Bergen for å lete opp borettslaget. Så jeg synes det var over grensa å offentliggjøre navnet på det. Anonymous poster hash: 96c21...c4e Jeg hadde ikke grått om noen banket han opp. Slike mennesker er søppel og fortjener ingenting godt her i verden. Anonymous poster hash: 69021...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå