Gå til innhold

Naboen drepte katten, og leverte den i en pose

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Årsaken til kattedrapet skal være at naboens datter ble klort på armen. Hun skal ha fått antibiotika av en lege som bor i nærheten.

- Det ringte på døren. Naboen spurte om jeg hadde katt. Ja, svarte jeg. Han sa: Ikke nå lenger"

"Katten ble drept med en lekte, en planke som man bruker til å bygge hus.

Dyrlege Omri Ziv kunne umiddelbart slå fast at det dreier seg om «gjentatte ganger»."

FY FAEN! Så utrolig jævlig :(!!! Håper denne sjuke naboen får sin straff!!

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Naboen-drepte-katten_-og-leverte-den-i-en-pose-2938334.html#.UfgO5z9YWCg

Anonymous poster hash: 201d0...a91
Skrevet

omg!!!! Håper han får fengselsstraff. Fy fasn jeg hadde flydd i trynet på den idioten!

Skrevet

Hva søren?!?

Jeg er enig i at dyr som går til angrep bør avlives, kommer selvsagt noe an på hvorfor og hvordan,men ærlig tatl det der er bare helt ille......

Anonymous poster hash: 9680b...1ff

Skrevet

Jeg liker ikke katter, men jeg slår dem ikke ihjel. Herre fred. Den mannen er jammen meg ikke god. Håper han får en real straff..

Anonymous poster hash: 5759a...9b3

Skrevet

Jeg tror faktisk jeg kunne kommet i skade for å slå ihjel den naboen med et balltre.

Anonymous poster hash: 8f46f...b19
Skrevet

At ikke politi ser alvorlig på dette ser jeg på som et hån ikke bare mot dyrevelferd og et sivilisert samfunn, men mot mennesker som må leve blant slike tikkende bomber. 

Alle sadister plager dyr, alle seriemordere starter med å drepe dyr, og å slå ihjel et dyr på denne måten tyder på en alvorlig personlighetsforstyrrelse.

Skremmende, kvalmende og tragisk. 

Skrevet

Nok et eksempel på at vi trenger et dyrepoliti NÅ! Tragisk!

Skrevet

Sikkert en dibber. Flere som har truet med å drepe katta til naboen her.

Anonymous poster hash: 49251...568

Skrevet

Og slike folk får lov til å ha barn? Sjukt!

Anonymous poster hash: 2752f...e85
Skrevet

Dette er på grensen til sadistisk! Jeg hadde kontaktet barnevernet i tillegg til å politianmelde.

Anonymous poster hash: 88041...a4a
Skrevet

Katten skjønner jo ikke nabogrenser, og dette var grusomt. Men det kan være provoserende om naboens katt hopper inn et vindu, og både en selv og den fremmede katten blir skremt.

Anonymous poster hash: 96c21...c4e
Skrevet

Huff :( Stakkars katt, og stakkars eiger.

Det er ikke enkelt å slå ihjel en katt, det kan mannen min skrive under på. Vi bor langt fra dyrlege og naboens katt ble påkjørt og var så skadet at den ikke hadde levd lenge nok til å få den til dyrlege (2-3 timer), så nabokona spurte om ikke mannen min, som er oppvokst på gård og vant med å slakte, om å hjelpe den så den slapp å lide. Og det er det desidert verste han har gjort noen gang! Barske bonden og jegeren kom hjem likbleik og elendig, for hver gang han slo katten i hodet så "gled" den unna - den hadde virkelig 9 liv :( Han angret skikkelig på at han sa seg villig, men måtte jo fullføre når han først hadde begynt. I tillegg var det ingen tvil om at pusen hadde smerter og burde få slippe fortest mulig.

Da tenker jeg at man må slå lenge, mye og hardt for å drepe en frisk katt.

Grusomt! (Jeg har ikke åpnet lenken, for det tror jeg ikke jeg har godt av, men jeg håper at gubbefaen får skikkelig straff!)

Anonymous poster hash: d97aa...2ec
Skrevet

Dette er jo nesten så man må melde til BV. For et forferdelig og farlig sinne den mannen må sitte inne med! Tenk hvis barna en dag gjør noe han virkelig ikke liker :(

Anonymous poster hash: 0179d...615
Skrevet

Pleier det ikke være sånn at en uoppfordret tilståelse gir redusert straff?

Naboen kunne bare gravd ned katten et sted, men han valgte å ta katten i en plastpose, ringe på døra til naboen og si; "Har du katt? Nei, ikke nå lenger!"

Er vedkommende fra en annen kultur siden han ikke skjønte at dette kunne bli et problem?

Skrevet

Nå ble jeg skikkelig kvalm her:( Mennesker som får seg til å gjøre noe slikt er truende til å gjøre det meste! Skremmende at politiet ikke tar dette på alvor!

Anonymous poster hash: f7791...cb9

Skrevet

Er det ikke litt tvilsomt at naboen velger å tilstå og komme med katten, og reaksjonen deres er å nærmest navngi ham i avisen?

Han kan risikere å få terrortelefoner og endatil at rasende mennesker kommer for å banke ham opp etter dette oppslaget.

Skrevet

Er det ikke litt tvilsomt at naboen velger å tilstå og komme med katten, og reaksjonen deres er å nærmest navngi ham i avisen?

Han kan risikere å få terrortelefoner og endatil at rasende mennesker kommer for å banke ham opp etter dette oppslaget.

Det hadde han fortjent.

Anonymous poster hash: 69021...4c8

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg liker absolutt ikke at naboenes katter tar seg til rette på min eiendom, men i fra å ikke like til å på bestialsk måte drepe katten er det for meg en uoverstigelig terskel. Sånt gjør man bare ikke! Jeg bremser for katter som springer over veien, og jeg husjer bare vekk de kattene jeg ser på tomta hos oss også. Men liker dem, det gjør jeg ikke. Man gjør seg ikke til kattedreper selv om man ikke liker katten. Det er da ikke kattens skyld at jeg ikke liker den. 

Håper denne mannen får en rettferdig straff!

Skrevet

Jaiks, noen var lei av naboens katt!

Synes det var horribelt å slå den i hjel fordi den klorte datteren og ikke for å ta mannen i forsvar så står det også at denne katten har bitt andre i nabolaget. 

Katten har nok dødd fort av et hardt kakk i hodet, men synes reaksjonen til mannen var litt overkill. 

Anonymous poster hash: aa310...08e
Skrevet

Dette er ikke normalt! Katter har også et liv. Katteelsker eller ikke. Dersom de mener katten burde avlives, burde de ha anmeldt "angrepet" på dattera, og fått katten avlivet på en normal måte hos veterinær. Kunne vært interessant å vite om katten uprovosert angrep jenta, eller om hun gjorde noe med katten som den ikke likte, og dermed svarte med et klor eller bit. Katter gjør jo sånt, og det er sjelden det er spesielt farlig dersom man har stivkrampesprøyte.

Barnevernet bør kobles inn. Tenk på barnet/barna som så pappaen slå i hjel katten!! Det må jo ha vært grusomt for dem å se! Ev. lærer de at det er greit å slå i hjel katter.

Man glemmer forresten ofte de positive sidene ved å ha katter i nabolaget. De tar oftest et par-tre mus om dagen, og de liker de færreste å ha i hus. Tenk på det neste gang dere "husjer" bort en katt :)

Skrevet (endret)

Pleier det ikke være sånn at en uoppfordret tilståelse gir redusert straff?

Naboen kunne bare gravd ned katten et sted, men han valgte å ta katten i en plastpose, ringe på døra til naboen og si; "Har du katt? Nei, ikke nå lenger!"

Er vedkommende fra en annen kultur siden han ikke skjønte at dette kunne bli et problem?

Øh, nei. Du blander nok sammen strafferabatt ved tilståelse eller angiveri av medsammensvorne hos politiet, og det gjelder saker som kan gi mange år bak murene. Mest sannsynlig har han ikke hatt anelse om at drap på dyr er straffbart.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Synes det var horribelt å slå den i hjel fordi den klorte datteren og ikke for å ta mannen i forsvar så står det også at denne katten har bitt andre i nabolaget. 

Katten har nok dødd fort av et hardt kakk i hodet, men synes reaksjonen til mannen var litt overkill. 

Hardt kakk? Om du ser på bildet kan man knapt se at det er en katt i det hele tatt. Det er heller ikke lett å håndtere fremmende katter på den måten (Holde dem fast, etc), så det må ha vært særdeles vanskelig når han var slem med katten. Altså må han ha brukt vold der også.

Uansett hva man måtte mene om katten så fortjente den ikke dette og det er også ULOVLIG.

Skrevet

Hardt kakk? Om du ser på bildet kan man knapt se at det er en katt i det hele tatt. Det er heller ikke lett å håndtere fremmende katter på den måten (Holde dem fast, etc), så det må ha vært særdeles vanskelig når han var slem med katten. Altså må han ha brukt vold der også.

Uansett hva man måtte mene om katten så fortjente den ikke dette og det er også ULOVLIG.

Ja hardt kakk! Regner med den var vekke på første slaget! Selvfølgelig har han brukt vold, det var tydeligvis ingen "hyggelig" katt siden den angrep ungen og en annen tidligere i nabolaget.

Og nei jeg forsvarer ikke mannen, og ja jeg synes det var overkill. 

Skrevet

Ja hardt kakk! Regner med den var vekke på første slaget! Selvfølgelig har han brukt vold, det var tydeligvis ingen "hyggelig" katt siden den angrep ungen og en annen tidligere i nabolaget.

Og nei jeg forsvarer ikke mannen, og ja jeg synes det var overkill. 

Om du ser på bildet så er det mer enn bare ett "kakk". Katten ser mishandlet ut, det sier dyrlegen også. Eller mener du at du vet bedre enn fagfolk?

Du har heller ingen holdepunkter for å kalle katten uhyggelig. Du aner ikke hva som skjedde da katten "angrep". Alle katter, alle dyr, vil forsvare seg om situasjonen tilsier det, og det er oss mennesker som er ansvarlig i de fleste tilfeller. Selv barn må erfare at drar man f.eks en katt i halen vil pusen angripe. 

Selvfølgelig har han brukt vold? Skremmende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...