Gå til innhold

Blitt usikker på fødsel, fødested - skuffa

Håpernestegang

Anbefalte innlegg

Er utrolig skuffa over oppfølging og mottagelse ved Riksen. Legen min har sendt henvisning for kontroll, noe Riksen ikke syntes var nødvendig. Har hatt en utrolig koselig jordmor for fødselssamtaler og vi har kommer frem til en plan med kontroll før termin, noe poliklinikken ikke bryr seg om. Vanskelig når folk tar ferie.

Hadde et utrolig godt inntrykk av sykehuset og de ansatte der i 2009, nå synes jeg alle er stressa og lite hyggelige. Har blitt veldig usikker på hvordan fødsel der vil bli nå.

Lokalsykehuset ville ikke ta meg inn på kontroll, da de ikke ville overkjøre Riksen... Både legen min og gynekologen min har ferie. Ingen god følelse å være uten støtte 10 dager før termin...

Fikk til slutt en time i morgen, men kun fordi mannen min ringte og krevde det:) godt med støtte på hjemmebane hvertfall:) men de har da slettet terminkontrollen min så den må jeg vel krangle meg til på nytt..

Vurderer sterkt å bytte over til Bærum!!

Dagens utblåsning:)

Fortsetter under...

Uff, så kjipt å være uten støtte så tett opp mot termin. Jeg tror kanskje du har hatt uflaks med dem du har møtt der eller at de har hatt dårlige dager? Jeg har vært der på noen kontroller i det siste og har ikke hatt noe inntrykk av dårlig tid eller dårlig oppfølging. Og ei venninne av meg som nettopp fødte der var veldig fornøyd. Håper du får en bedre opplevelse neste gang.

Jeg hadde ikke byttet til Bærum. Der har de ikke barneavd, så babyen må bytte sykehus om det er noe med den... Da jenta vår hadde feberkramper ble hun sendt til Bærum legevakt med ambulansen, men da de var usikre på om hun kunne hjem eller burde legges inn ble vi sendt til Drammen for vurdering der. Veldig tungvint, og med et nyfødt barn ville jeg ha vært i samme bygning som barnelegene og intensivavd...

En annen ting er at Riksen har utrolig høy kompetanse, og om det skulle være noe er både du og babyen i de beste hender der. Men skjønner godt at du er skuffet over dårlig oppfølging nå.

Hei! Hvordan gikk det i dag? 

Selv har jeg også vært på ny kontroll hos lege på UIlevål i dag. Alt ser bra ut, hun trives godt i magen og selv om det føles som at det kommer en arm ut av meg når jeg går (...), er jeg ikke moden desverre...

Men, jeg hadde forhøyde galleverider i blodet forrige uke, og om blodprøven jeg tok i dag viser litt høyere verdier i morgen blir jeg lagt inn... Så nå håper vi på forhøyde verdier i morgen m innleggelse for igansettelse. Hvis ikke har jeg ny time før om en hel uke....

to be continued...

Det gikk fint på Riksen. De hadde slettet den andre timen min uten å snakke med meg, og jeg måtte få skriftlig beskjed fra legen i dag for å få satt den opp på ny. Utrolig hvordan de holder på!

Ultralyder gikk fint med en veldig hyggelig overlege. Han kunne sjekke modning om jeg ville, men jeg avventer det til timen på tirsdag. Som han sa, og som jordmor sa sist, kan man være helt umoden og likevel føde samme dag eller være helt moden med åpning og likevel gå en uke eller to til. Så det spiller liten rolle hvordan det ser ut..

Men nå har jeg gått en uke lenger enn med førstemann så jeg holder på å bli gal! Første ble igangsatt og maene har jo blitt provosert ut så føler denne heller ikke finner veien ut selv. Vil ikke gå max tid for så igangsettelse. Håper å få et svar på tirsdag!

Skjønner du håper på igangsettelse nå Luddes mamma! Krysser fingrene for deg!!! Uansett ikke lenge igjen for oss nå:)

Annonse

Så bra at du har fått ny time nå Håpernestegang! Godt at ultralyden gikk fint. Når på tirsdag har du time? Jeg har time førstkommende tirsdag kl 14 :-)

Luddes mamma, jeg håper du blir satt i gang fort! Hva kan det bety at du har forhøyede galleverdier? Krysser fingrene for at du har en baby i armene i løpet av et par dager :)

Jeg har time kl 11:) men håper han er ute i løpet av uka!! Kan jo håpe, vet ikke hvilke triks som skal til. Går bare og håper på at vannet går snart. Har så mye kynnere at nå må det ta seg opp snart. Og han presser så hardt på at snart må vel vannet plaske:) men føler jeg har en kropp som ikke skjønner når det er klart!

Barbarella, jeg hade det med Ludde också. Er en slags svangerskapskløe man kan gå pga for mye gallesyrer i blodet. Tror det har med at barnet presser på leveren. Kan være dårlig - kommer an på verdiene. Så om du begynner å få kløe be om blodprøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...