Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ha 8mars 2014, så er ca 9uker på vei.

Formen har vært helt grei, litt kvalm til og fra men denne uka slo det virkelig inn. Jeg jobber som frisør, og vi er jo flere jenter i samme alder så det er naturlig at det er flere av oss som ønsker seg barn. Min kollega og gode vennine er tilfeldigvis 4uker forran meg:) og skal ha i februar.

Hun fortalte det til sjefen å hun syns det var kjempe hyggelig. Hun ble også sykmeldt 50% pga ryggen.

Jeg våknet på mandag med tidenes dårligste form, jeg syns jeg har ganske høy arbeidsmoral men nå er det ikke bare meg å ta hensyn til. Jeg ringte til sjefen min og sa; "hei, ehm du, jeg er 9uker på vei og kaster opp nå, så jeg tar meg heller en tur til fastlegen idag enn å komme på jobb" hun svarer kort: "javel ja - den er god"

Her ville det vel vært naturlig å sagt Gratulerer, eller så hyggelig/ håper formen blir bedere eller no?! Når vi hadde lagt på så ble jeg så lei meg, dette er folk jeg har jobbet for i 4år, syns kanskje jeg fortjener litt mere enn "javel" ?

Jeg dro til legen samme dag og fikk sykemelding - og da måtte jeg jo ringe en gang til, og da sa hun bare "jaja, sånn er det" Jeg måtte ringe kollegaen min som hadde vært på jobb med henne og spørre om hun hørte at jeg sa at jeg var 9 uker på vei, og det hadde hun. Hun hadde nevnt noe om at andre som hadde vært gravide der tidligere hadde kastet opp mens de var på jobb- og det hadde fungert fint. Dette reagerer både jeg og kollegaen min på.

Er det bare alle hormonene i meg som syns dette var litt kjipt? Jeg syns det er ekkelt å skulle dra tilbake på jobb igjen jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144068183-sjefen-ble-sur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ahh den svir! 

Sjefen din har heller ikke noe med å fortelle andre ansatte at du er gravid!

Selvfølgelig er det ubhagelg å gå tilbake til jobb, men det kan være at det bare kom ubeleielig og overraskende på sjefen der og da,  slik at alt er bedre neste gang dere ses :)

Anonymous poster hash: d522f...499

Skjønner godt du ble lei deg. Klart slike beskjeder ikke er en sjefs favoritt, men hun skulle vært profesjonell og spart irritasjonen sin til etterpå. Sagt gratulerer og god bedring på en hyggelig måte. Håper hun er mer positiv neste gang du snakker med henne. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...