Gå til innhold

HORTENSIA´N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hortensia er vel omtrent den vanskeligste blomsten du kan få kjøpt i blomsterbutikken, de er skikkelig sære og nesten umulig å få fornøyd.

Kjenner ingen som får til hortensia inne jeg, selv ikke de venninnene mine med mest grønne fingre.

Lettere med de som skal være ute i hagen, de blomstrer år etter år...

Anonymous poster hash: b4252...632

Annonse

Har en hortensia på bordet i spisestuen, drepte en før jeg fant ut hvordan den "fungerte". Den begynner å se sliten ut (henge med bladene) etter ca 1,5 døgn. Da bør jeg gi den vann. Glemmer jeg det ut ser den ekstra sliten ut og henger med alle kronbladene også. Da gir jeg den vann og lar den stå med terrasse-døra over natta slik den får masse lys. Da er den fin og oppreist neste morgen.

Anonymous poster hash: 8e586...f73

Hortensia må druknes annenhver dag for å trives. Dvs du senker den ned i en bøtte m vann (kun så vannet går over jorda, selve blomsten skal ikke under vann). Hold den under helt til vannet slutter å boble, først da er jorda mettet m vann. Etter at jeg begynte med dette har jeg fått hortensia til å se fresh ut i månedsvis.

Jeg har hatt alle mine hortensiaer siden februar, og de blomstrer like fint enda, og nye skudd kommer stadig.

Slil gjør jeg det:

Annenhver dag fyller jeg vann i vasken, setter blomsten i og lar den drikke i timesvis!!

Plukker av det som dør etterhvert. Folk er helt sjolkert over mine hortensiaer:D godt en kan være god på noe....hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...