Gå til innhold

Hyppig vannlating om natten og ekstremt tørst samt søtsugen, flere som har liknende symptomer?

Anbefalte innlegg

Jeg blir så ekstremt tørst periodevis og spesielt om kvelden samt må på do opp til 4 ganger om natten. Tørsten slukkes ikke bare av vanlig vann, det funker mye bedre med saft eller juice da jeg har stort behov for sødme. Er dette vanlig ler tegn på sv.skapsdiabetes?

Flere som er ekstremt tørste og er sugen på søte ting?

Fortsetter under...

Jeg har det også sånn. Går på do om natten ca en gang i timen. Drikker for det meste vann om natten, men er også nede på kjøkkenet og smugspiser godteri og drikker saft :P

Urinprøvene mine har vært fine hele veien, så hos meg er det ikke noe å bry seg om.

Men greit å levere en prøve for sikkerhetsskyld da

Vet lite om symptomer på svangerskapsdiabetes, men jeg er også lik. 

Prøver å kutte ut søtt, men blir helt desperat. Er hysterisk tørst, særlig om kvelden, og da er det jo naturlig at man tisser mer også. 

Vet ikke om du bor på Østlandet, men her er det jo så varmt for tiden, så det spiller sikkert også inn :)

Godt å høre det finnes flere med slike symptomer. Egentlig er det jo ganske vanlig å ha det slik i sv.skapet, men får vel levere urin for sikkerhets skyld. Bor forresten i Oslo, så det har vært ganske tropisk klima i det siste, ja;) Men er tørst selv når det er litt kjøligere...

Annonse

Jeg drikker også som en svamp og tisser deretter, hele døgnet. Mest irriterende om natten selvfølgelig, når man skulle ha sovet...

Jeg drikker Farris eller bris med smak, får dekket behovet for søtsmak da. Kunne sikkert spist meg gjennom en sjokoladedisk på null sekunder om jeg slapp løs "villdyret", men det hjelper med god, sunn mat og Farris/bris for min del. Evt noe frukt om jeg MÅ! 

Er i uke 35 så tror nok det er akkurat sånn som det skal være, var sånn med førstemann oxo :) Ikke noe sukker i urinene her på torsdag iallefall

Haha, er HEEELT lik som deg :) var nettopp hos jordmor og alt så fint ut mtp svangerskapsdisbetes ol.

Her går det i saftis til den store gullmedaljen. Isbil-mannen kjenner meg igjen, haha :)

Føler det hjelper litt på tørsten :) Ellers er jeg 10000000 ganger på toalettet, mest på dagen heldigvis ;)

Hei hei! Da har jeg levert urinen og tatt blodprøve og det så helt fint ut:) sukkernivået i blodet var helt normalt og da kan jeg spise kake og is og jordbær til dessert med god samvittighet:)

Det der skjedde med meg også under første svangerskap - og det var da jeg begynte å få ødemer til den store gullmedalje for å si det sånn! Jeg var sikker på at jeg hadde fått svangerskapsdiabetes men det var heldigvis ikke det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...