Gå til innhold

Tegn på at hodet fester seg? Stikkinger og nedpress

Anbefalte innlegg

Var på ul i går for å sjekke leie. Men var egentlig ikke i tvil siden jeg har hatt stikkinger og nedpress siden helgen. Også kjent føttene sparke oppe i magen. Var heldigvis hodeleie og gynekologen sa at hodet lå langt ned i bekkenet:)

Husker ikke hvordan d var for 2,5 år siden...men tenker at alle stikkingene i livmorhalsen og nedpresset tyder på at hodet fester seg. Og så klart kynnere for den minste bevegelse;) er i uke 35 i morgen. Skal ikke til kontroll før 8 aug så er litt spent kjenner jeg.

Kjentes d slik hos dere andre da hodet festet seg?

Fortsetter under...

Nei, betyr ikke nødvendigvis at hodet fester seg. Men er normalt mot slutten. Handler mer om at babyen treffer nerver og går lenger ned i bekkenet. Kan også være en følge av modning. Har masse av dette nå. Men hodet har ikke festet seg, blir nok ikke å festes før jeg er i fødsel, er nummer fire.

Ja er tydelig at gutten presser seg nedover:) d kjennes veldig godt. sist festet hodet seg i uke 33 mener jeg. Er forberedt på at d fester seg senere denne gangen. Men kan tydeligvis skje tidlig selv om enn er flergangs skjønner jeg.

Gjør ihvertfall ingenting om jeg føder før tiden:) Gikk 12 dager over sist og ble rimelig lei på slutten.

Ja, tror det er ganske uvanlig at det fester seg så tidlig på fleregangsfødende. Kan ikke huske at det festet seg helt i det hele tatt med nummer to og tre! Men jeg har ikke født ennå, og er kommet til nesten 39 uker nå, dvs hodet har vært festet i ca 7 uker - og ingen fødsel... 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...