Gå til innhold

Kan man nekte manuell snuing av baby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan fint nekte snuing og jeg ville gjort det.... Mange sykehus driver ikke med manuell snuing lengre fordi det gir en økt fare for blødning, livkakeløsning, krøll på navlestreng, igangsetting av fødsel og i tillegg snur de seg gjerne tilbake i utgangsposisjonen og det gjør vondt.

Min venninne hadde seteleie på sin baby og der ble det keisersnitt pga andre ting, men legen som utførte ks sa at dersom de hadde forsøkt fødsel eller snuing, ville dette gått dårlig da navlestrengen var VELDIG kort. SÅ kort at barnet ikke ville kommet ut ved setefødsel..... En annen venninne ble snudd to ganger og hver gang blødde hun og måtte ha riestoppende behandling... Og ungen snude seg tilbake igjen etter max en time...

Det er gjerne en grunn til at babyer ligger i seteleie og lengde på navlestreng, form på bekken hos mor og morkakeplassering er noen av disse grunnene.

Vil du ikke snu babyen din, så nekt. Setefødsel er ikke avskrekkende, det er bare en variant av fødsel. Min lå i seteleie også fram til for noen dager siden (jeg er i uke 35) og fuglene vet om hun holder seg slik fram til fødsel. De kan snu seg helt fram til den dagen de blir født :)

Prøv heller kiropraktor og akupunktur + MOXA-røkelse for å snu. Det er like stor prosent som lykkes med denne behandlingen (rett over 50% faktisk...)

Takk for svar. Jeg vil nok nekte om det blir aktuelt ja, så det er ok å vite at det er legitimt å gjøre så. I verste fall blir jeg nødt til å bruke retten min til fritt sykehusvalg.

For min del så har det nå vært over 8 mnd med spying, problemer og ørten innleggelser og det siste jeg vil er å risikere at noe skal gå galt ved eventuell snuing, for som du sier så er det nok en grunn til at seteleie er et faktum.

Anonymous poster hash: 71728...961

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...