Gå til innhold

Barn med gule tenner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min har barn med ekstremt gule tenner. Ser ut som om de ikke har blitt pusset en eneste gang.

Kan det skyldes andre ting, medisiner etc? Og hvis det gjør det, vil det forsvinne eller alltid være slik?

Anonymous poster hash: 62f15...1fc

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet ikke hva det skyldes, men min eldste har kritt hvite melketenner, men ganske gule varige tenner. Det ser ut som om det blir bedre etter hvert, men spessielt det første året etter at de har brudt frem har de vært veldig gule.

Anonymous poster hash: c9106...32e
Skrevet

Er tannhygienen på topp, men allikevel er noen av tennene ned på lillmann (4år) blitt litt gule nederst.

Tannpleieren sa at dette ikke var uvanlig, selv med god tannhygiene.

Broren min fikk ødelagt mange tenner da han var liten pga mye sykdom med høy medisinering.

Hedigvis for han så var dette ikke varige tenner.Og de nye tennene var sterke og flotte/hvite.

Så tror det ikke bare skyldes slurv med pussen.

Anonymous poster hash: b2b04...479
Skrevet

Misfarging på tennene kan oppstå allerede i fosterlivet, fortalte tannlegen min meg. Det kan blant annet skyldes medisiner mor tar, men trenger ikke være det. Slik misfarging blir man ikke kvitt til tross for god tannpuss.

Anonymous poster hash: bdcb0...246
Skrevet

Den naturlige farger er forskjellig fra person til person også, noen har rett og slett gulere tenner enn andre (akkurat som noen har mer gyllen hud enn andre).

Broren min har alltid hatt litt gule tenner, men aldri slurvet med tannhygienen. Han er nå 33 år og har fremdeles aldri hatt et eneste hull, tannlegen hans sier han har veldig sterke tenner og hans erfaring er at de med litt gulere tannfarge har sterkere tenner enn de med kritthvite tenner (og før noen lynsjer meg vet jeg selvfølgelig at det finnes mange eksempler på det motsatte).

Anonymous poster hash: 42a8a...6c0
Skrevet

Min eldste har kritthvite tenner, mens nr to dessverre er ganske gule. Pusser og pusser, men er dessverre vanskelig å få gjort noe med. Håper det blir bedre når hun blir eldre og vi får vært enda mer nøye med tannpussen.

Så min erfaring er at barn er forskjellige, noen får lettere gule tenner enn andre rett og slett.

Anonymous poster hash: 43e38...19d

Annonse

Skrevet

Treåringen min har missfsrgede tenner etter mange runder med antibiotika og penicillin

Anonymous poster hash: f1a89...701

Skrevet

Mn minste har oransje tenner, de ser råtne ut. Ikke alle heldigvis, men noen av dem.

Det er ikke antydning til hull, men hun mangler emalje på tenner sannsynligvis pga en kraftig kur i svangerskapet. Infeksjonen kunne føre til fosterdødsfall så var ikke et valg.

Men tror hun har fått kommentarer for hun sier selv at tennene er råtne.....

Såmdet kan være pga noe slikt....?

Anonymous poster hash: d432b...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...