Gå til innhold

sukker i urinen..

Anbefalte innlegg

Har sånn ca.ved annenhver jordmortime fått påvist sukker i urinen, sist gang 3+. I juni målte jeg fastende blodsukker hos fastlegen og det var 4,3. Onsdag skal jeg til glukosebelastning.. Blir ikke regnet for å være i risikogruppa da jeg er slank og ikke har diabetes i familien. Kan det bare være senket nyreterskel? Altså at det rett og slett lettere skilles ut sukker i urinen under svangerskapet?

Andre med lik erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144067968-sukker-i-urinen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en litt annerledes erfaring, men allikevel velger å uttale meg her. Sykepleieren på klinikken så at for at sukkeret skal vises i urinen må den være veldig høy ca 12. Normalt ligger bakkenivå mellom 3 og 6, etter blodprøvene var det hos meg på 4, 6. Fikk beskjed at det var helt normalt og det var ikke sukker i urinen. Synes ikke du har så høy sukkernivå, rart at det slo ut i urinen. Har du hatt noen symptomer på sv.diabetes? Spist mye sukkerholdig mat?

Anonymous poster hash: 832bd...ba2

Har ikke spist så veldig sukkerholdig mat, men en banan før leggetid slo kraftig ut på urinprøven. Greit, det er en del sukker i banan, men dog.

Men nå skal det sies at jeg var til glukosebelastning i dag. Startet med fastende blodsukker på 4,3 og målte 6,3 etter å ha ventet to timer etter å ha drukket glukoseblandingen. Så ingen sv.sk.diabetes her heldigvis :-)

Er bare nyrene som skiller ut mer sukker i urinen enn normalt. Enten er det pga graviditeten eller så har jeg senket nyreterskel.

Har ikke spist så veldig sukkerholdig mat, men en banan før leggetid slo kraftig ut på urinprøven. Greit, det er en del sukker i banan, men dog.

Men nå skal det sies at jeg var til glukosebelastning i dag. Startet med fastende blodsukker på 4,3 og målte 6,3 etter å ha ventet to timer etter å ha drukket glukoseblandingen. Så ingen sv.sk.diabetes her heldigvis :-)

Er bare nyrene som skiller ut mer sukker i urinen enn normalt. Enten er det pga graviditeten eller så har jeg senket nyreterskel.

Ok, men så bra at du fikk avklaring i saken og slipper å bekymre deg for sv.skapsdiabetes. Banan er nok ikke de mest sukkerholdige frukten, nei;)

Anonymous poster hash: 832bd...ba2

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...