LilleSpire82 Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Har sånn ca.ved annenhver jordmortime fått påvist sukker i urinen, sist gang 3+. I juni målte jeg fastende blodsukker hos fastlegen og det var 4,3. Onsdag skal jeg til glukosebelastning.. Blir ikke regnet for å være i risikogruppa da jeg er slank og ikke har diabetes i familien. Kan det bare være senket nyreterskel? Altså at det rett og slett lettere skilles ut sukker i urinen under svangerskapet? Andre med lik erfaring?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #2 Skrevet 31. juli 2013 Jeg har en litt annerledes erfaring, men allikevel velger å uttale meg her. Sykepleieren på klinikken så at for at sukkeret skal vises i urinen må den være veldig høy ca 12. Normalt ligger bakkenivå mellom 3 og 6, etter blodprøvene var det hos meg på 4, 6. Fikk beskjed at det var helt normalt og det var ikke sukker i urinen. Synes ikke du har så høy sukkernivå, rart at det slo ut i urinen. Har du hatt noen symptomer på sv.diabetes? Spist mye sukkerholdig mat? Anonymous poster hash: 832bd...ba2
LilleSpire82 Skrevet 31. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2013 Har ikke spist så veldig sukkerholdig mat, men en banan før leggetid slo kraftig ut på urinprøven. Greit, det er en del sukker i banan, men dog. Men nå skal det sies at jeg var til glukosebelastning i dag. Startet med fastende blodsukker på 4,3 og målte 6,3 etter å ha ventet to timer etter å ha drukket glukoseblandingen. Så ingen sv.sk.diabetes her heldigvis :-) Er bare nyrene som skiller ut mer sukker i urinen enn normalt. Enten er det pga graviditeten eller så har jeg senket nyreterskel.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Har ikke spist så veldig sukkerholdig mat, men en banan før leggetid slo kraftig ut på urinprøven. Greit, det er en del sukker i banan, men dog. Men nå skal det sies at jeg var til glukosebelastning i dag. Startet med fastende blodsukker på 4,3 og målte 6,3 etter å ha ventet to timer etter å ha drukket glukoseblandingen. Så ingen sv.sk.diabetes her heldigvis :-) Er bare nyrene som skiller ut mer sukker i urinen enn normalt. Enten er det pga graviditeten eller så har jeg senket nyreterskel. Ok, men så bra at du fikk avklaring i saken og slipper å bekymre deg for sv.skapsdiabetes. Banan er nok ikke de mest sukkerholdige frukten, nei;) Anonymous poster hash: 832bd...ba2
LilleSpire82 Skrevet 1. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2013 Er nok en god del sukker i banan dessverre...
TwinkleStar Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 Jeg fikk faktisk beskjed om at banan var noe av det beste man kunne spise ifht å stabilisere blodsukkeret. Tror druer er hakket "verre" sånn sett
LilleSpire82 Skrevet 1. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2013 Merkelig... jeg har hørt det motsatte. Pluss at jeg kjenner flere diabetikere som spiser nettopp banan når de har lavt blodsukker.
LilleSpire82 Skrevet 1. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2013 Bare for ordens skyld (angående banan og sukkerinnhold): http://helsenorge.no/Sykdomogbehandling/Sider/diabeteskosthold/Frukt_og_gront.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå