Gå til innhold

Dere som har vært gravide etter ivf/ICSI tidligere...

Anbefalte innlegg

... ble ul-termin mye annerledes enn først beregnet termin?

Jeg har oul i morgen, og er så spent på nettopp dette. Er selvfølgelig spent på resten også, men har opplevd å få termin flyttet ganske mye på ul, med første barnet. Hun ble til på "hjemmemetoden", men ble på tross av ul-termin, født til første beregnede termin. Vet at ul er veiledende, sånn i utgangspunktet. Men det er jo den sykehus forholder seg til. Så da er jeg litt spent denne gang.... :D

Fortsetter under...

I mitt tilfelle ble termin første gang satt til to dager senere enn IVF-termin. Jenta kom 7 dager etter OUL-termin, 9 dager etter IVF-termin.

Denne gangen har jeg hatt enda mer oppfølging enn første gang (her i huset er det det dessverre bare kompliserte svangerskap) og da sa den avslappende legen på Riksen at "vi pleier å holde oss til IVF-termin så lenge det bare er noen få dager fra etter til" - som er noe helt annet enn jordmør sa sist ;-)

Så denne gangen fikk IVF-terminen stå (og jentas størrelse passer ganske godt til den termindatoen) - men det kommer aktså an på hvem man treffer på.

Spennende er det uansett - lykke til!

Takker så mye for alle svar, til hver enkelt! :D Da har jeg vært på oul, og terminen ble stående - nøyaktig samme dag som har vært beregnet. Ellers var det en veldig spesiell opplevelse. Har fått bekreftet kjønn (som vi fikk en pekepinn på i uke 12), og at den lille ser frisk ut <3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...