Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Jeg føler jeg har gått meg vill i merkelapp-jungelen allerede før jeg har begynt å lete etter de Bestiller man på nett eller kjøper i butikk? (beklager om dette var et dumt spm men har virkelig ikke peiling) isåfall hvor kjøper man? Eller bruker folk sånne tusjer nå? Evt hvor får man tak i de? Anonymous poster hash: 3f871...738
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har bestilt fra askeladden. Stryker på ting som ikke kan merkes med tusj, som ullsokker f.eks. Klistrer navnelapp på alt av drikkeflasker, matbokser, sko, smokker og leker som tas med.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Kjøper tusj i bokhandelen og skriver på navnelappene eller vaskelappene i tøyet, fungerer kjempefint. Aldri hatt en merkelapp på noe av tøyet til ungene her Anonymous poster hash: 944e7...4cd
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Kjøper tusj i bokhandelen og skriver på navnelappene eller vaskelappene i tøyet, fungerer kjempefint. Aldri hatt en merkelapp på noe av tøyet til ungene her Anonymous poster hash: 944e7...4cd Hvilken tusj da? En helt vanlig tusj eller finnes det tusjer spesielt for dette formålet? hi Anonymous poster hash: 3f871...738
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Tusj får du i bokhandel og barnas hus, babyshop.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har bestilt fra askeladden. Stryker på ting som ikke kan merkes med tusj, som ullsokker f.eks. Klistrer navnelapp på alt av drikkeflasker, matbokser, sko, smokker og leker som tas med. Takk! Ser det går an å bestille strykefrie lapper eller strykelapper. Hvilke bruker du? Vet du om strykefrie lapper sitter bra? hi Anonymous poster hash: 3f871...738
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Lindex selger tusj til klær vet jeg. Anonymous poster hash: 87707...f45
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Jeg prøvde meg først på merkelapper, men synes det er mye styr. Gikk over til penn etter noen måneder og det fungere perfekt. Jeg har en penn hjemme og en på barnehagen slik at jeg også får merker klærne hvis jeg finner ut at jeg har glemt det hjemme. Ellers så er barnehagen flink og skriver på navn hvis de tar i bruk noe som ikke er merket og de vet hvilke barn som eier det. Men dette er nok ikke enkelt i en stor barnehage, men vår barnehage har 26 barn og 8 voksen så de har god oversikt på alt :-) Anonymous poster hash: 0c289...863
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Kjøper tusj i bokhandelen og skriver på navnelappene eller vaskelappene i tøyet, fungerer kjempefint. Aldri hatt en merkelapp på noe av tøyet til ungene her Anonymous poster hash: 944e7...4cd Hvilken tusj da? En helt vanlig tusj eller finnes det tusjer spesielt for dette formålet? hi Anonymous poster hash: 3f871...738 Det er spesielle tøymerketusjer ja, som en sprittusj bare mer motstandsdyktig mot vaskemidler. Helt umulig å vaske av tøyet. Bare spør i bokhandelen så får du rett tusj, akkurat som det finnes egne tusjer til å merke CD og DVD finnes det egne til klær. Anonymous poster hash: 944e7...4cd
GeeGee Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har også bestilt navnelapper fra Askeladden. Strykefrie bruker jeg på klær med merkelapper på, de sitter så langt kjempegodt ( men har bare hatt dem på et par mnd). De sitter imidlertid ikke godt rett på klærne (det er ikke meningen heller). Har derfor kjøpt strykefrie til sokker, ol, som ikke har merkelapp. Og så klistrer jeg de strykefrie på alle harde gjenstander, matboks, drikkeflaske, smokk, ol.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har også bestilt navnelapper fra Askeladden. Strykefrie bruker jeg på klær med merkelapper på, de sitter så langt kjempegodt ( men har bare hatt dem på et par mnd). De sitter imidlertid ikke godt rett på klærne (det er ikke meningen heller). Har derfor kjøpt strykefrie til sokker, ol, som ikke har merkelapp. Og så klistrer jeg de strykefrie på alle harde gjenstander, matboks, drikkeflaske, smokk, ol. Takk, men skjønte ikke helt. Mente du STRYKELAPPER til sokker uten merkelapp? Og strykefrie til alt annet? Anonymous poster hash: 3f871...738
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Jeg bestiller både strykefrie lapper og strykelapper fra Askeladden, så har jeg til alt Så kjøper jeg tusj også, hehe. Helgardert Takk for svar alle. hi Anonymous poster hash: 3f871...738
GeeGee Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har også bestilt navnelapper fra Askeladden. Strykefrie bruker jeg på klær med merkelapper på, de sitter så langt kjempegodt ( men har bare hatt dem på et par mnd). De sitter imidlertid ikke godt rett på klærne (det er ikke meningen heller). Har derfor kjøpt strykefrie til sokker, ol, som ikke har merkelapp. Og så klistrer jeg de strykefrie på alle harde gjenstander, matboks, drikkeflaske, smokk, ol. Takk, men skjønte ikke helt. Mente du STRYKELAPPER til sokker uten merkelapp? Og strykefrie til alt annet? Anonymous poster hash: 3f871...738 Beklager, skrev litt uklart. Bruker strykelapper til sokker, ol. Og strykefrie klistrelapper til klær som har merkelapper i halsen eller på siden. De strykefrie klistrelappene er jo mye lettere å ta på! Klistrer på når jeg legger sammen klær, kjempelett!
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Bruker klistremeker fra navnelappen.no. Fungerer på alt og det er like lengre slik at de strykes på. I tillegg har jeg en tynn sprittusj jeg merker diverse med. Begge deler fungerer helt fint. Anonymous poster hash: 42ca7...901
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 Jeg bruker klistrelapper til det aller meste, og lapper som festes med «klips» fra sabo.no til hjemmestrikket ull og andre ting uten vaskelapp. Anonymous poster hash: db337...ba2
Honningmelon Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 Bruker kun klistrelapper og tusj. Orker ikke det strykestyret.
Mamalarma Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Klistrelapper fra navnelappen.no Synes ikke sånne strykelapper var noe tess, men liker disse man bare klistrer på, holder noen sekund og så sitter lappen, på alle typer klær. Tåler tørketrommel også. Må bare vente 48 timer før plagget vaskes etter at lappene er satt på.
pip pip Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Jeg har bestilt navnelapper fra navnelapper.no (askeladden) Har prøvd strykelapper og strykefrie og er kjempe fornøyd med begge to. Bestilte nettopp et nytt sett med strykefrie lapper. Utrolig kjekt. Er bare å klistre på hver gang jeg kommer hjem med nye klær:)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Strykefrie fargelapper fra Askeladden funker helt fint her Anonymous poster hash: ce0f8...745
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #20 Skrevet 29. juli 2013 Vi har både stryke- og klistrelapper og merketusj. Jeg synes absolutt ikke klistrelappene sitter like godt som strykemerker og bruker dem helst bare på harde overflater. Strykemerker festes da ganske kjapt, de. Merketusjen har vi mest liggende for å skrive på navn i full fart på plagg jeg har glemt å merke og som skal i bruk med en gang. Anonymous poster hash: e1e41...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå