Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Bør man skylle av båtene og tørke de før olje? Gode råd? Anonymous poster hash: 7e412...234
*Yuna* Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Amandine poteter bruker jeg. Har ikke på så mye olje, pensler de litt med rapsolje bare Blir sprø og gode
Sydamen Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Jupp. amandine er også min favoritt! Jeg koker de først hele i ca 10 minutter, avkjøler, deler i to, tar en brødpose og har i litt olivenolje, salt og pepper, legger potetkløftene i og rister, så over i en ildfast form i ca 30 minutter og avslutter med noen minutter med grillelementet på. Slipper en del overflødig olje
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Jeg bruker olivenolje og varmluft, lar de stå i ovnen til de er sprø. Anonymous poster hash: 7467f...73f
Heltefrøken Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Alle potetene jeg har brukt til dette har blitt sprø . Skjærer båter ut av den poteten jeg har og heller olje , salt og pepper over og inn i ovnen på ganske høy temperatur . 225 grader i ca 50 min . Da blir de sprø og deilige utenpå
soleia Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Etter tips her inne brukar eg bakepapir, og synes dei vert sprøare av dette. Gjer det enkelt til kvardags og brukar dei potetene eg har, skjer i båtar og har rett i ovnen med litt olje og salt. Eg snur litt på dei undervegs i steikinga. Ein gong skrella eg potetene og la dei i vatn på førehand pga besøk, men dei vart ikkje så gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå