Gå til innhold

Gravid på p-pille:( komplett kaos i hodet mitt...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært i dårlig form en stund nå. Mye kvalm, trett, svimmel osv. Siden dette har vart en stund nå så skulle jeg ta en test bare for å avkrefte i dag tidlig. Men denne bekreftetet det den skulle avkrefte.....

Dette er et så utrolig dårlig tidspunkt som overhodet mulig.

Vi har fra før tre nydelige barn og var helt enige om at nå var vi ferdige. Største er 7 år og minste har akkurat fylt et år og jeg er fortsatt i permisjon (utvidet) med minste. Aner ikke hvor langt på vei jeg er for har gått på P-piller hele tiden. Har hoppet over de "sukkerpillene" og derfor ikke hatt mensen.....

Jeg hadde en operasjon i slutten april, der jeg var i veldig dårlig form og gikk på ganske sterke medisiner. Lurer på om det kan ha blitt noe tull med virkningen av P-pillene her?

Jeg er nå i ulønnet permisjon og har ikke mulighet for å klare å jobbe 6 av de 10 siste månedene.....

Vi har allerede de barna vi hadde tenkt å ha. Mye praktisk rundt både hus og bil som plutselig blir mye mer komplisert. Tenk å fa barnevakt til 4 barn da! Vi har grei økonomi, gode jobber og alt, med det vil bli en ny situasjon med fire barn eventuelt.

Jeg synes hverdagen er veldig hektisk med de tre jeg har... Har liksom ikke noe ekstra å gå på.

For å gjøre kaoset komplett skal vi i bryllup i helga som gjester og gifter oss selv om fire uker?...utdrikningslag, bryllup som er lagt opp ganske fuktig etc. Jeg har begynt å få mage, redd ikke kjolen min skal passe. Jeg har drukket alkohol i tre ganger i det siste og

trolig vært gravid. Har også tatt P-piller til og med i går.

De to siste svangerskapene har vært kjempevanskelige. Kraftig bekkenløsning, delvis sengeliggende. Med midterste barnet fikk jeg svangerskapsforgiftning og med siste fødte jeg litt over en måned for tidlig med masse komplikasjoner. Endte med hastekeisersnitt og det kunne gått veldig galt med både meg og barnet. Fikk beskjed på sykehuset om at om jeg skulle ha flere måtte jeg følges meget nøye opp da dette kunne skje igjen.

Nå er vi virkelig i tvil. Dette var overhodet ikke planlagt og passer meget dårlig! Likevel er jeg kjemperedd for min egen reaksjon etter en eventuell abort... Kommer jeg for resten av livet til "å mangle et barn"?

Sitter på ferie og er langt hjemmefra. Må få en time megafort hos fastlegen. Finne ut hva vi gjør, hvor langt jeg er på vei etc....

Huff dette ble langt, mange kaosfølelser inni hodet mitt i dag.

Anonymous poster hash: aa16c...788

Anonymous poster hash: aa16c...788

Fortsetter under...

Det er ganske tydelig at du/dere ikke ønsker ett fjerde barn. I en slik situasjon tror jeg ikke du vil føle at du mangler ett barn etter en abort eller føle enorm anger. Jeg har tatt abort to ganger, etter den ene som jeg ble presset til å ta bort følte jeg mye anger. Men etter den jeg tok bort fordi jeg selv følte at det ikke passet med barn har jeg ikke angret, jeg har såklart blitt litt trist over at det måtte skje, men ikke følt at jeg mangler ett barn.

Man kan ikke få ett barn til kun pga redsel for at man kan angre, når det er så tydelig at det ikke er ønskelig for dere med ett barn til.

Anonymous poster hash: 24beb...ae8
  • 3 måneder senere...

Hvordan gikk det? Tok du abort? 

Lurer fælt for er nesten i samme situasjon! Har 3 små og ble gravid på spiral, skal ikke ha det, men noe roper at abort er feil valg, selv om jeg vet at det er best for alle oss....

Anonymous poster hash: 4095c...a04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...