Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg fikk faktisk utlevert en nettingtruse, jordmor spurte om jeg hadde med meg noe, og jeg svarte nei. Jeg kom inn på grunn av tidlig vannavgang, så jeg trodde jeg skulle reise hjem igjen. Det ble ingen hjemreise ettersom fødselen startet av seg selv, og hadde ikke med meg annet enn stringtrusa jeg dro inn i.

Nettingtrusa var rimelig ubehagelig, så jeg ville ha tatt med selv, selv om man da må betale for det. Jeg kjøpte et par på apoteket, tror de egentlig var for folk med inkontinens, men de var relativt behagelige. Også ville jeg ha kjøpt et par litt større vanlige truser fra f.eks H&M eller tilsvarende, tar ikke lang tid før blødningen blir relativt beskjeden.

Bleier og bind fikk jeg utlevert i massevis, faktisk for mye. De er igjen ikke spesielt behagelige, så jeg anbefaler å kjøpe f.eks nattbind til de første dagene, og deretter bare vanlig bind. De "gnager" mindre også i tilfelle man blir sydd.

Et annet tips er gode innesko, som er lett å ta av og på. Blir mye spasering inn og ut til barnepleierne, og da er det kjekt å slippe å knyte joggesko o.l.

Vært på innskriving idag og der sa jordmora som forøvrig virket knallgod at du får alt du trenger til babyen, og til deg selv bortsett fra truser. Måtte ha med privat tøy til å gå ned i restauranten i men d sier vel seg selv! :D 

Dere som har født på SUS før. Hvilken jordmor hadde dere og var dere fornøyde/likte henne? 

Jeg var også på innskriving idag, og er helt enig angående jordmoren. Blondt, skulderlangt hår? Kunne godt tenkt meg å booke henne til fødselen.. :-)

Har født to ganger på SUS, men husker ikke navn på jordmødrene. Førstegang dro fødselen ut over flere skift, mens andre gang var på Fødeloftet. Jeg ble tatt imot av Grethe som også jobber på Mamastork, kjempefornøyd med henne. De siste fire-fem timene av fødselen husker jeg ikke så mye av personalet, annet enn at jeg hele tiden følte meg veldig godt ivaretatt. :-)

Annonse

3. Fødsel på SUS for meg, termin 28.10. :-) har testet både Fødeloftet og Fødeavdelingen, samt hotellet og barsel - krysser fingrene for fødeloftet og hotellet igjen. Tomannsrom på barselavdelingen var ikke noe for meg... ;-) men, er det fullt så er det fullt på hotellet! :-) Det er i hvert fall færre fødende i oktober, får satse på at det er lettere å få hotellrom da.

3. Fødsel på SUS for meg, termin 28.10. :-) har testet både Fødeloftet og Fødeavdelingen, samt hotellet og barsel - krysser fingrene for fødeloftet og hotellet igjen. Tomannsrom på barselavdelingen var ikke noe for meg... ;-) men, er det fullt så er det fullt på hotellet! :-) Det er i hvert fall færre fødende i oktober, får satse på at det er lettere å få hotellrom da.

Kuult har også termin med nr 3 28 oktober. Skal nok på fødeavd, har hatt d greit der før. Å ja ar hørt vi må ha m nettingtruser selv nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...