Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når har dere termin?

Erfaringer med SUS fra tidligere?

Jeg har termin 23.august. Fødte der sist i 2011, en god fødselsopplevelse og 3 netter på hotellet. Syns det var kjempekoselig på hotellet jeg, gubben ble litt lei:) Han følte sikker vi var der en mnd:)

Fortsetter under...

Annonse

Vi er en god gjeng:)

Jeg fødte på fødeloftet, veldig fornøyd med både personal og rommet. Så jo nesten ut som et hotellrom;) Da jeg fødte i 2011 var det dobbelseng, sånn at gubben kunne sitte ved siden av meg under pressriene. Har nå hørt fra to veninner at disse er byttet ut med vanlig sykehusseng, d syns jeg er litt kjipt...

De har ett rom med fødeseng! Hvis de måtte sy mye eller det var førstegangsfødende var det greit med fødeseng sa hun. Alle de andre rommene har dobbelseng. Jeg fikk omvisning når jeg var på Journalskriving. Jeg har nemlig kun født nede tidligere!

• 2 uker senere...

Annonse

Må legge i noen gode ord om SUS. Frøkna mi kom til verden i helga, hele 26 dager før termin. Så hun trenger noe ekstra oppfølging, og her har SUS vært fantastisk! Både fødsel og tiden etterpå har vært veldig god. Sålangt har jeg vært innom fødeloftet, fødeavdelinga og barselshotellet (4 netter foreløpig), og hatt kontakt med ganske mange jordmødre, barneleger og barnepleiere, og de er flinke og koselige alle sammen!

Dette var virkelig ingenting å grue seg til :)

Jeg skal også på SUS :)  Har termin 8. oktober, så ser ut som jeg er sistemann her. Får vel høste mange gode erfaringer da etterhvert. Vi skal på innskriving 11.09, så håper på en omvisning da!

Er førstegangs. Skal på fødeavdelingen, da jeg akkurat bikket BMI grensa for fødeloftet..

• 2 uker senere...

Jeg skal også=) Termin 09. okt. gleder meg! Fødte der februar 2009, og annet enn en veldig rar jordmor (hun er sikkert pensjonert nå), så har jeg positive erfaringer derfra=) eneste jeg syns var litt overraskende, var at vi måtte ordne og spørre om alt selv da vi lå på hotellet. Håper på fødeloftet og hotellet denne gang.

3. Fødsel på SUS for meg, termin 28.10. :-) har testet både Fødeloftet og Fødeavdelingen, samt hotellet og barsel - krysser fingrene for fødeloftet og hotellet igjen. Tomannsrom på barselavdelingen var ikke noe for meg... ;-) men, er det fullt så er det fullt på hotellet! :-) Det er i hvert fall færre fødende i oktober, får satse på at det er lettere å få hotellrom da.

• 2 uker senere...

På SUS sa jordmor på onsdag at vi måtte ha med egne nettingtruser eller andre truser, det hadde de ikke lenger på sykehuset.. Har vært og kjøpt noen gode sloggitruser på cubus (25% på alt undertøy denne uken), så satser på de holder ting på plass :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...