Gå til innhold

kampsport for barn, noen med erfaringer eller tanker rundt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 5 år som trenger å få prøve seg på noe, men tilbudet er ganske begrenset ser det ut til. Undersøker nå rundt jui juitsu i Trh hvor de har en barnegruppe,,, noen som har erfaringer eller tips rundt dette?

Anonymous poster hash: 60573...59b
Skrevet

Her er det tae kwon do det går i. Begynte da han var 5 år. Han liker det kjempe godt og trener 2 ganger i uka. 1 1/2 time og 1 time. Det går ut på å gå ulike mønstre og avtalte kamper dvs ikke nærkontakt. Måler avstand med armene. Men ikke alle er like modne 5 åringer og ikke alle eldre klarer å kjøres så hardt fysisk samt disiplin. Men i denne klubben får en komme å prøve noen ganger å se om det er noe for en. Lykke til : )

Anonymous poster hash: 9467f...3c9

Skrevet

Anbefaler Trondheim taekwondoklubb på det varmeste! Dyktige instruktører og et godt miljø. Sønnen min går også på barnegrupoa der :-)

Anonymous poster hash: 2cb4e...226

Skrevet

Jeg er kampsporttrener selv. Jeg mener at man må velge klubb med omhu. Jiu-Jitsu eller Judo er gode alternativer da forsvarsbiten er det mest fremtredende de første årene. Jeg hadde tatt en grundig prat med hovedtreneren i forhold til hvilken filosofi og hvilke mål de har for barnetreningen.

Anonymous poster hash: aaa58...fdd
Skrevet

Her jeg bor (utlandet) er det vanlig å begynne med judo for de små, også går det evt. over til noe annet når de blir større. Jeg har selv drevet med judo, det er veldig gøy! Jeg har også drevet med tae kwon do, det er det gøyeste jeg vet (planlegger come-back), men ikke noe jeg kommer til å melde min 5-åring som første kampsport. Blor nok judo eller jiu jitsu.

Anonymous poster hash: ddd64...403

Skrevet

Jeg er kampsporttrener selv. Jeg mener at man må velge klubb med omhu. Jiu-Jitsu eller Judo er gode alternativer da forsvarsbiten er det mest fremtredende de første årene. Jeg hadde tatt en grundig prat med hovedtreneren i forhold til hvilken filosofi og hvilke mål de har for barnetreningen.

Anonymous poster hash: aaa58...fdd

Spørsmål til deg som er trener: fra hvilken alder anbefaler man/er det vanlig å begynne med kampsport for barn? Er de for små når de er 5/6?

Anonymous poster hash: 7698d...961

Skrevet

Tae kwon do er kjempegøy :) på senteret jeg trener, har de småbarnsgruppe hvor de lærer mønster og diverse, men de deler det veldig opp og leker masse. Kan begynne fra 5 år, men modenhet er viktig. Min på 5 er ikke moden nok. Han blir nervøs pga kiap (ropene) og takler ikke å stå rolig i samling og følge beskjedene. Når barna blir eldre og har gått ferdig hvitt belte kan de begynne på ungdomsgruppe :) Knall sport, men sørg for at det er skikkelig mastere og svartbelter som trener barna, viktig at de ikke trener kamp noe særlig før de er store nok og skjønner faren ved å bruke kamp mot andre. Mønster i seg selv klarer de som regel ikke å bruke mot noen :) Også er det flott med disiplinøvingen :) de lærer å ta beskjeder, stå i ro og gjøre som de voksne sier :)

Anonymous poster hash: 549dc...703

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...