Gå til innhold

Startlån i husbanken. Og lån til oppussing. Hvordan kan vi gjøre det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte leilighet for 4 år siden. Kjøpte for 1,250 millioner. De ligger nå på ca 1,39 og de fleste har blitt solgt ganske mye over takst-1,5-1,6. Vi ønsker å pusse opp og vil låne 100 000 problemet er jo at vi ikke kan låne på leiligheten siden vi har lån i husbanken. Å få et forbrukslån vil jo bli veldig dyrt. Er det en mulighet å ta et forbrukslån og få det til samme pris som det ville blitt å bake det inn i huslånet? Hvis de tar sikkerhet i boligen?

Anonymous poster hash: 88bae...f66

Skrevet

Hvis de tar sikkerhet i boligen er det et boliglån. Forbrukslån er lån til forbruk, altså uten sikkerhet. Om du får lån eller ikke kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Jeg kan ingenting om lån osv derfor jeg lurer. Lurer ikke på om vi får lån eller ikke heller, men om mulighetene.

Skrevet

Jeg tror du kan søke om startlån til nødvendig oppussing også.

Anonymous poster hash: e2597...dd6
Skrevet

Ta kontakt med banken din. Husbanken/ kommunen hadde første prio pant i huset som sikkerhet, men var villige til å vike prioritet for at vi skulle kunne få lån til nødvendig oppussing i vår egen bank (slik at vår bank kunne få førsteprio pant). For bankens del forutsatte det jo at vi var kredittverdige og hadde inntekt nok til å betjene større lån selvfølgelig. Du finansierer aldri en langsiktig investering med et kortsiktig lån, så dette er virkelig ikke tida for kredittkort eller andre forbrukslån.

Anonymous poster hash: 6ad0c...7f3
Skrevet

Det er kun hvis det er sånn energisparende :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...